żurek

1. Data: 2005-03-13 17:49:52

Temat: żurek
Od: "Mimi" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Problem prosty.
Kupiłam butelkę zaczynu do żurku i mam białą kiełbasę ..co dalej mam z tymi
fantami zrobić aby powstał żurek?

Z góry dziękuję i prosze o wyrozumiałość .

Mimi, Husbandzik
Karolcia (25.09.97) i Szymonek (03.03.04)

1. Data: 2005-03-13 18:04:49

Temat: Re: żurek
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię wywar mięsno - warzywny ( z mięs dodaję wędzony boczek lub wędzone
kości plus kiełbasa biała i np. śląska), dodaję liść laurowy, ziele
angielskie i pieprz.. Gotuję, wlewam odpowiednią ilośc żuru, doprawiam sporą
ilością czosnku i majeranku, dodaję sól. To wszystko.

Pozdr. Ewa

1. Data: 2005-03-13 18:08:04

Od: "Nika" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żaden problem,
ugotuj wywar z włoszczyzny,dodaj kiełbasy, dodaj zakwasu, dobrze dopraw ;
czosnek, majeranek, pieprz, sól, może być kminek.

Nika

1. Data: 2005-03-13 18:15:54

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mimi" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
tymi
> fantami zrobić aby powstał żurek?
>
> Z góry dziękuję i prosze o wyrozumiałość .

Czemuż to ja mam taki zapał do uczenia innych? Ha!
Więc tak:
Kiełbasę ugotuj. Wody daj tyle, aby tylko przykryła kiełbasę. Kiełbasę
ponakłuwaj tu i tam. Kiełbasę wyjmij z wody, a w zasadzie ze smaku na żurek,
bo w to się woda zamieniła. Smak się dalej gotuje, dodaj doń majeranku i
spróbuj. W zasadzie to już powinno być to, ale jeśli nie to dadaj ew. soli i
czosnku. Wlej żurek. Na 4-6 porcji mniej więcej ćwierć litra. Możesz
najpierw wlać mniej, spróbowac itd, itd. Zagotuj, możesz tochę zagęścić
maką, możesz dodać śmietany. Kiełbasę pokrój w talarki, włóż do żurku
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2005-03-13 19:29:46

Od: "Mimi" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha!
Jestescie Boscy/Boskie ;).
Od rana biorę się do działania:)
Serdeczne dzięki

1. Data: 2005-03-13 20:12:47

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Mar 2005 20:29:46 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Mimi*, w
wiadomości news:<news:d124c0$gdq$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> Ha!
> Jestescie Boscy/Boskie ;).
> Od rana biorę się do działania:)
> Serdeczne dzięki

to ja Ci podam inną wersję, bardzo sycącą, choć lekko trącącą zasłupiem
ziemniaki obrane i pokrojone w kostkę do gara, kiełbasa pokrojona w kostkę
do gara, opcjonalnie - grzyby suszone namoczone i podgotowane, pokrojone w
kostkę - do gara. na to wylewasz żur z butelki, dokładnie wypłukując resztki
mąki, dolewasz wody, żeby wszystko przykryć. i to na gaz, mieszając
dokładnie (bo ta mąka lubi przywierać) doprowadzasz do wrzenia. potem
doprawiasz majerankiem, czosnkiem (opcjonalnie), zielem angielskim i liściem
laurowym, przemycając po cichu kostkę rosołową wołową (chyba, że kiełbasa
bardzo smakowita i uważasz, że wystarczy). i to się gotuje i gęstnieje i
pachnie oszałamiająco. jak ziemniaki zmiękną do odpowiadającego Ci poziomu -
gotowe. łycha stoi :D
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-03-13 21:23:09

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ziemniaki obrane i pokrojone w kostkę do gara, kiełbasa pokrojona w kostkę

Jak się kroi w kostkę kiełbasę białą, surową? Jakoś tego nie widzę.
Pozdr. - Agnieszka

1. Data: 2005-03-13 21:26:46

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Mar 2005 22:23:09 +0100, Waćpanna lub Waćpan *batory*, w
wiadomości news:<news:d12avl$krm$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Jak się kroi w kostkę kiełbasę białą, surową? Jakoś tego nie widzę.

Nie napisała, że ma surową, więc nie wzięłam tej opcji pod uwagę.

1. Data: 2005-03-14 07:19:07

Od: "maciej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A chrzanu tartegio dodajcie jeszcze.

--
Maciek

Blaty do mazurków
czy zna ktoś jakieś fajne przepisy dla cukrzyków???
Marchewka z groszkiem
Jak upiec pieczywo typu wasa?
Dieta i Święta:)