żurek jeszcze raz

1. Data: 2000-09-26 15:43:06

Temat: żurek jeszcze raz
Od: "monizda&glizda" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

no i zakwasiłam tę mąkę. ale nie wiem czy nie za krótko. stała 2,5 dnia.
połowa tego błotka uniosła się jakby była na drożdżach, więc zaczęłam
gotować i wyszedł mi taki budyń, ale nie jest odpowiednio kwaśny i ma taki
posmak mąki. nie wiem czy nie powinnam poczekać jeszcze jeden dzień z tą
mąką.
czy można dolać octu, albo dosypać kwasku?
a w ogóle to jest zajebiście gęsty, mimo, że dodałam b. dużo wody.
pomożecie?
ja bardzo lubię żurek, ale nie chcę już tych z torebki
pozdrawiam
Monika

1. Data: 2000-09-26 22:06:16

Temat: Re: żurek jeszcze raz
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Sep 2000 17:43:06 +0200, "monizda&glizda"
<m...@p...wp.pl> wrote:

> [...]
>posmak mąki. nie wiem czy nie powinnam poczekać jeszcze jeden dzień z tą

Widac ciut krotko. I czy posolilas przed kiszeniem - bo nieposolone
faktycznie moze drozdzowac. To czuc w zapachu - jak masz zapach
drozdzy i alkoholu to zle, pozniej bedzie zapach octu. Zapach zuru
powinien lekko przypominac zapach kiszonek typu ogorki czy kapusta - i
posmak powinien byc z lekka podobny - bo w zurze powinna zajsc
fermentacja mlekowa.
>czy można dolać octu, albo dosypać kwasku?

Kwasku od biedy tak, octu - a fe! Jak mozna???
>a w ogóle to jest zajebiście gęsty, mimo, że dodałam b. dużo wody.
>pomożecie?

Za duzo zuru, za malo ukwaszony.
>ja bardzo lubię żurek, ale nie chcę już tych z torebki

Probuj dalej - technologie fermentacyjne wymagaja wprawy...
I jeszcze raz powtazam - lekkie posolenie nie przeszkadza bakteriom
kwasu mlekowego a mocno obrzydza zycie drozdzom. posol lekko - od razu
inaczej pojdzie fermentacja.

Aha - jak juz uda ci sie zur zakisic - nie myj po nim naczynia,
nastepny nastawiasz na resztkach poprzedniego.

--
Darek

1. Data: 2000-09-27 04:27:54

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co pamietam znacznie lepsze wyniki w kwaszeniu zuru osiaga sie
stosujac nie make zytnia tylko
SRUTE tzn nie calkiem przemielone ziarna

Marek

1. Data: 2000-09-27 09:17:38

Od: g...@o...pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do postu z Wed, 27 Sep 2000 06:27:54 +0200 autorstwa M.W.
(t...@f...onet.pl):
: Z tego co pamietam znacznie lepsze wyniki w kwaszeniu zuru osiaga sie
: stosujac nie make zytnia tylko
: SRUTE tzn nie calkiem przemielone ziarna

U mnie w domu się zawsze kupowało mąkę żurkową - taka była nazwa na
torebce... o tym mówisz?

--
Grzegorz Janoszka

Na newsy pisze calkowicie prywatnie.

1. Data: 2000-09-28 13:56:55

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak <l...@w...pdi.net> w wiadomości
news:39d11942.16923822@news.tpi.pl napisał(a):
(...)
> Aha - jak juz uda ci sie zur zakisic - nie myj po nim naczynia,
> nastepny nastawiasz na resztkach poprzedniego.

racja jak diabli

ja daję mąki żytniej razowej, płatków owsianych, czosnku 2-3 zęby i kawałek
cebulki. 3-5 dni i gotowe

1. Data: 2000-09-28 13:57:47

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

monizda&glizda <m...@p...wp.pl> w wiadomości
news:8qqfb2$de3$1@news.tpi.pl napisał(a):
> no i zakwasiłam tę mąkę. ale nie wiem czy nie za krótko. stała 2,5 dnia.
> połowa tego błotka uniosła się jakby była na drożdżach

no to ci wyszedł zakwas do chlebka!

wojmat
- Musimy z sobą zabrać Prowianty.
- Co zabrać?
- Rozmaite rzeczy do jedzenia.
- Ach! - zawołał Puchatek uszczęśliwiony -
- Myślałem, że powiedziałeś Prowianty.
http://puszKKKa.spinacz.pl - baza wege przepisów

1. Data: 2000-09-28 13:58:57

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka <g...@o...pl> w wiadomości
news:slrn8t3f0f.c1u.grzesjan@plus.adm.onet.pl napisał(a):
(...)
> U mnie w domu się zawsze kupowało mąkę żurkową - taka była nazwa na
> torebce... o tym mówisz?

widziałem taka w sklepie. to lekko bardziej ciemna mąka od białej. ale
razowa najlepsza!

wojmat

cynamon
pralka Whirlpool - sorki, ale nie ma grupy AGD
Przetwory z jabłek
Co zrobić ze świeżym śledziem i flądrą?
RE: miod pitny