zużycie gazu - prośba o opinię

11. Data: 2005-04-21 12:35:41

Temat: Re: zużycie gazu - prośba o opini
Od: "Pawel Schmidt" <a...@s...fucha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Trojanowski" <pt@'nospam'.potoki.net> wrote in message
news:d480kk$g8p$1@inews.gazeta.pl...

> fakt ... nie napisałem nic o ścianach ... piszę więc niezwłocznie :)
> pustak ceramiczny max, murowany na "główkę" i na to 10 cm styropianu ...
> czyli myślę że standard w obecnym budownictwie jednorodzinnym :)
> co do temperatury ... taką mam ustawioną na eurosterze ... i aby taka
> temeperatura utrzymywała się w domu piec faktycznie pracował bez przerwy
> ... a czy zminmo ... subiektywne odczucia moje i mojej rodziny wskazują na
> to ... że nie jest wcale tak zimno :)

Przy tej powierzchni to faktycznie trochę dużo. Ja płace tyle za prawie 4x
taką powierzchnię, technologia taka sama, a dom mam na strasznym
wygwizdowie - zimny wiatr wychładza znacznie bardziej niz mróz :-(. Piszesz,
że kocioł chodzi non-stop. Z tego co sie orientuję, to optymalnie to nie
jest. Po nagrzaniu do odpowiedniej temperatury powinien troche to ciepło
trzymac (uwzdględniwszy pętlę histerezy). Jeśli pracuje non-stop, to znaczy,
że kocioł nie jest w stanie nagrzac domu do temperatury, w której wyłączy go
sterownik, albo coś masz nie tak z automatyką.
Czy do Twojego kotła istnieje sterownik, który zapewnia modulacyjna pracę
(oczywiście kocioł tez musi miec modulację palnika - to dość dużo daje).
ZTCW euroster działa na zasadzie włącz-wyłącz. Jesli kocioł ma modulacje
palinika pomyśl o wymianie sterownika na taki, który taką pracę umożliwia.
Wydaje mi sie jednak, że albo masz przez to nieocieplone podasze straszne
straty ciepła, albo masz kocioł za słaby, albo walniętą automatykę, albo
niedowymiarowane grzejniki lub ogrzewanie podłogowe (czy coś innego, co ci
oddaje ciepło do pomieszczeń). Jeśli masz możliwość sprawdź sobie domek przy
dużym mrozie kamerą termowizyjną (chociaż na początku maja to chyba po
herbacie :-) ).Piszesz, że to drugi sezon grzewczy, więc dom powinien być
całkiem nieźle juz podeschnięty. No chyba, że się ZG walnął przy odczycie
:-)

Pozdrawiam

P.

12. Data: 2005-04-21 12:38:26

Od: "Pawel Schmidt" <a...@s...fucha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"rpm" <r...@a...pl> wrote in message news:d47t4q$fd1$1@opal.futuro.pl...
> [...]
> porównania ja zapłaciłem ok 1300, mam 90m i na stałe 21 stopni a sypialni
> cieplej (bo nie mam głowicy termostatycznej).

E tam zimno. Dla mnie 21 stopni to obrzydliwie gorąco :-)
19,5 jest w sam raz. 17 w nocy :-)
Ze wględów zdrowotnych dla dzieci lekarz zalecił, aby starać się w sezonie
grzewczym nie przekraczać 20.

P.

13. Data: 2005-04-21 12:58:51

Od: Paweł Trojanowski <pt@'nospam'.potoki.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pawel Schmidt napisał:

> [...]
> całkiem nieźle juz podeschnięty. No chyba, że się ZG walnął przy odczycie

witam
dzięki za obszerną odpowiedź ... co do kotła jak pisałem w pierwszym
poście jest to najprostszy kociołek Termetu ... nie podejrzewam więc
żeby miał coś takiego jak modulację palnika ... choć przyznam się bez
bicia że nie wiem cóż to jest modulacja palnika ... na tabliczce
znamionowej kotła znalałem informację że jego moc cieplna to 4 - 13,5 kW
... być może jest to w jakiś sposób regulowane ... tego też nie wiem ...
moc grzejników dobierał mi instalator ... są to zwykłe grzejniki stalowe
.... panelowe ... być może są źle dobrane ... ZG niestety nie walną się
przy odczycie ... sprawdzałem ... tak czy inaczej spróbuję porozmawiać
ze swoim instalatorem na temat mocy grzejników ... i ew. zawołam
fachowca od kotłów ... być może trzeba coś w nim przestawić/ustawić aby
pracował ekonomiczniej ...

--
pzdr pt.

14. Data: 2005-04-21 13:19:13

Temat: Re: zużycie gazu - prośba o opinię
Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Apr 2005 13:01:31 +0200, na pl.rec.dom, Paweł Trojanowski
napisał(a):

> a można wiedzieć jaką powierzchnię ogrzewasz ?

Nie mam domku tylko uzytkowe poddasze dwupoziomowe,a le to prawie jak domek
:)
ogrzewam okolo 90-100 m2, przy czym mam kiepska izolacje skosow (10 cm
welny minerlanej) wiec mam straty... ale u mnie temp. ustawionana 18 - 19
stopni, najgorzej bylo styczen - luty - bo duze mrozy... gaz podrozal od
stycznia poza tym

15. Data: 2005-04-21 14:28:48

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

No co wy. Tak naprawdę dopiero w grudniu zaczęło być zimno. Wg mnie całkiem
spoko sezon. Wracając do tematu to stawiałbym na straty ciepła + zbyt małe
kaloryfery (bo to bardzo dziwne, że ten piec prawie cały czas pracuje. Mój w
słoneczny dzień potrafił się nie włączyć aż do wieczora - nawet w mroźne
dni).

Robert

16. Data: 2005-04-21 18:44:45

Od: Paweł Trojanowski <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rpm napisał:
> [...]
> słoneczny dzień potrafił się nie włączyć aż do wieczora - nawet w mroźne

zgadzam się z Tobą od grudnia zaczęło być naprawdę zimno ... i
potrzymało do marca :) ja wydatki za gaz liczę właśnie za te 4 miesiące
... czyli dwa rachunki ... straty ciepła ... myślę że są ... przez ten
nieszczesny strop ... tak jak radził jeden z kolegów musiałbym to zbadać
kamerą termowizyjną ... ale teraz jest już za późno ... jeżeli nie uda
mi się docieplić skosów latem ... będę "kamerował" przyszłej zimy ... co
do kaloryferów ... przyznam się że nie znam nawet ich mocy ... ale były
dobierane przez fachowca - instalatora ... spróbuję poszukać w necie
informacji jaka moc grzejnika na jaką powierzchnię ... i porównam z tym
co mam u siebie ... czy Twój piec wyłącza się na temperaturze "dziennej"
czy "nocnej" ? ... i jeżeli masz euroster to w którym miejscu
zamontowany ?? mój być może jest być może w złym miejscu ...

--
pzdr pt.

17. Data: 2005-04-21 18:54:11

Od: Paweł Trojanowski <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> stopni, najgorzej bylo styczen - luty - bo duze mrozy... gaz podrozal od

widzisz ... ja teoretycznie ogrzewam połowę z tego co Ty ... a w
praktyce pewnie też i całą górę ... przez te nieszczęsnie nieocieplone
poddasze ... postaram się w tym roku prznajmmiej upchać wełnę pomiędzy
krokwie ... być może da to coś na przyszłą zimę ... ja mam podobną
temperaturę i nikt nie narzeka :) fakt ...styczeń, luty dał popalić ...
pozatym przyjrzę się jeszcze grzejnikom ... koledzy piszą że mogą być
niedowymiarowane ... tak to jest jak człowiek zaufa "fachowcowi" ...

--
pzdr pt.

18. Data: 2005-04-22 05:52:10

Od: "Rex" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Jestem świeżo po sezonie grzewczym ... i ostatni rachunek za gaz lekko
> mnie zszokował ...
Tak, to potrafi być zaskakujące :-)

> Powierzchnia do ogrzania - parter domku jednorodzinnego z użytkowym
> podaszem, domek o powierzchni 97 m2, powierzchnię do ogrzania szacuję
> więc na ok 50 m2,
Przyznam, że nie bardzo rozumiem na czym opiera się ten szacunek? Gdzie się
podziało 47m2? Należy pamiętać o tym, że tak naprawdę to ogrzewa się wszystko
w mniejszym lub większym stopniu tzn, pomieszczenia użytkowe, gospodarcze,
przylegające do budynku, ściany! Nie ma znaczenia, czy są tam grzejniki.
Temperatura i tak będzie dążyć do wyrównania.

> do kotła przypięty zasobnik cwu o pojemności 120l.
A jak jest ustawione grzanie wody w zasobniku? Może temperatura jest tak
wysoka, że kocioł dużą część gazu zużywa na grzanie wody?

> temperatura w domu ok. 19 - 19.5 stopnia.
Mam podobnie. Trzeba jednak uważać. Ponieważ dom cały czas oddaje ciepło to
przy pewnej temperaturze kocioł nie potrafi zagrzać pomieszczeń i działa cały
czas. Jeśli masz za mało ocieplony dom, to to również może być powód. Jeśli
wszystko jest ok to przy tej temp. nie powinno być problemu. To samo dotyczy
temp. nocnej. Efekt będzie taki sam przy zbyt słabym kotle.

> Najlepsze na koniec :) rachunki za 4 ostatnie miesiące (grudzień,
> styczeń , luty, marzec) zamknęły się kwotą 1500 zł.
Ja płacę 2x tyle. Powierzchnia ok. 200m2. Dom z końca lat 70. Ściany wymagają
docieplenia do nowych norm. Dach - stropodach niewentylowany, kilka lat temu
pokryty pianką poliuretanową, dachową. Jest jej trochę za mało, ale jak to
było robione to obowiązywały jeszcze stare normy.

Powyższe to tylko moje prywatne opinie i spostrzeżenia :-)

Pozdrawiam

Rex

19. Data: 2005-04-22 06:32:11

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyłącza się przy dziennej. Mam też euroster. Zamontowany wzorcowo (tak, że
cały czas jest w cieniu, daleko od grzejników i okien, przy wejściu do
salonu). W słoneczne dni i temp zewn ok. 0-5 temp dochodziła nawet do 22.
Przy mrozach do -5 jak nie było wiatru (a zawiać to u mnie potrafi!) spoko
było 21.

Na twoim miejscu pokazałbym chałupe jakiemuś budowlańcowi. 10 cm na stropie,
które miałeś to nie za dużo, ale i nie tragedia (ja mam częśćiowo właśnie
takie ocieplenie). Wobec tego możesz mieć gdzieś mostki cieplne - może przy
ścianach zewn. ocieplenie nie jest ciągłe i tamtędy ucieka? A może masz coś
źle ustawione na piecu?

Robert

20. Data: 2005-04-22 07:35:33

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Apr 2005 20:54:11 +0200, na pl.rec.dom, Paweł Trojanowski
napisał(a):

> [...]
> pozatym przyjrzę się jeszcze grzejnikom ... koledzy piszą że mogą być
> niedowymiarowane ... tak to jest jak człowiek zaufa "fachowcowi" ...

Racja... mnie tez w przyszlosci czeka docieplenie skosow... ale teraz to
jest dla mnie za duzy wydatek... welny nie upychaj pomiedzy krokwie po musi
byc dylatacja od dachu aby powietrze swobodnie moglo krazyc i naczej
grzyb... lepiej gorsze prawidlowe docieplenie niz na sile upchane...
u mnie rowniez grzejniki "na gorze" nie sa dobrane, ale ja lecialem na
cene, fachowiec moj chcial to szybko zrobic i tak wychodza po latach
niedorobki... efekt: zimniej jest na gorze niz na dole, a powinno byc
odwrotnie

terakota na ograglych schodkach
Dziura w oczku wodnym :-(
Oliwka w doniczce