Re: związek pomiedzy poszukiwaniem a pewnoscią siebie ?

From: "jbaskab" <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: związek pomiedzy poszukiwaniem a pewnoscią siebie ?
Date: Wed, 7 Jan 2004 20:52:59 +0100

Użytkownik rovi <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:h
6TKb.963$T...@n...chello.at...
> Czy istniej jakiś związek pomiedzy pewnością siebie a ciągłym poszukiwanie
> wartości, nastawienia, zdania itp ?
>
> Poszukuję wiary(religii) w której bede się czuł dobrze, w której będę
> przekonany że to co robie nie jest wymuszone sztuczne (mówie o wierze w bo
ga
> , ja nie szukam boga ,uważam że wszystkie religie i tak wierzą w jednego
> tego samego.dlatego nie jest ważne którą z nich wybierzesz każda jest dobr
> (o ile jest dobra)).

Religia jako garniturek. Fajne. Podpowiem: obecnie modny jest buddyzm.

> Cały czas poszukuję, myślę , zastanawiam sie , lecz tkwie ciągle w tym
> samym miejscu.
> Zastanawiam się (czyli poszukuje ) jakie nastawienie jest leprze czy byc
> otwartym na ludzi ale wtedy gdy ktoś cię zawiedzie możesz to bardziej odcz

> Czy być zamkniętym w sobie a ludzi traktować przez powłoke zabezpieczającą
> wtedy nikt cie niezrani.
> Są plusy i minusy . jak będziesz zamkniętym w sobi to nigdy nie znajdziesz
> przyjaciół znajomości, twoje stosunki bedą powierzchowne.
> Zastanawiam sie jednak które z tych nastawień jest leprze.

To można wybrać nastawienie? Postanawiam być od dzisiaj zamkniętą osobą i ni
komu nie ufać?

> ALE NIE OTO MI CHODZI
> nie potrzebuję odpowiedzi co mam wybrać.
>
> Pytam sie czy istniej powiązanie pomiędzy pewnoscią siebie , a ciągłym
> poszukiwaniem.(szczęscia ?)
> Sprowokowała mnie do tego pewna rozmowa z koleżanka która stwierdziła że o
na
> nie mogła by zawierzyć osobie nie pewnej co zrównała z osobą poszukującą .
> Po kilkunastu minutach wymiany zdań nie doszliśmy do zadnego wniosku.

A co rozumiesz pod pojęciem "osoba niepewna"?
osoba pewna siebie może być osobą niepewną. A osoba poszukująca osobą pewną.
Zależy od tego jak się szuka i czego się szuka. I jak bardzo w tym szukaniu
się kręgosłupik nagina.
Albo czy w ogóle jest co się naginać;)

Aska