Re: związki

From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: związki
Date: Fri, 7 Aug 2009 16:37:49 -0700 (PDT)

Ikselka napisał(a):

> Co Ty wiesz o Judymie? O Żeromskim? - poza tym, co Ci podano w
> czytance na j. polskim?
> I o tym, dlaczego ich obu nie lubię?
> Żeromskiego nie lubię, bo był starym, paskudnym erotomanem - w
> folwarku ciotki mojego TŻta wszystkie dziewki służebne uciekały, kiedy
> przyjeżdżał. Raz stara świniarka nie zdążyła uciec, a ponieważ
> żadnej innej baby nie było w chlewie ani w obejściu, to ją dopadł i
> zgwałcił wśród świń... o czym nie omieszkała donieść wkrótce po
> zdarzeniu, wtargnąwszy do jadalni, gdzie właśnie państwo wraz z
> Żeromskim i Kasprowiczem obiadowali :-D
> [...]

Chodzi o to , że z punktu stadnego oceniasz Judyma, nie jest ważne
czym chciał się zająć, ważne jest iż nie możesz znieść, że nie
przedłużał gatunku. A Żeromski jego rzeczywiście natura zaznaczyła
płcią i dlatego miłość przez niego pisana jest literaturą najwyższą, a
całe to społecznikostwo to tandeta. On nie umiał wybrać sobie tematu,
powinien być poetą.Pisarz wielkiego talentu , który nie potrafił się
odnaleźć w gatunku. Dlatego to jest takie subtelne, głębokie, a za
chwilę płaskie i uproszczone.