Re: życie zawodowe a rodzina

From: "Hania Z" <d...@e...wp.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: życie zawodowe a rodzina
Date: Sat, 31 Jul 2004 15:08:38 +0200

Użytkownik "Marek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cefn1v$bs6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Mam 30 lat, męża i córkę (ma 4 lata). Mam wyskształcenie średnie i co
jakiś
> czas nachodzą mnie czarne myśli jak będę sobie dawać radę z życiem
zawodowym
> w przyszłości jeżeli nie mam studiów. Teraz mam > Czy podejmowaliście
takie decyzje? co zdecydowaliście, czym się
> kierowaliście w podobnej stytuacji?
> pozdrawiam
> Ewa

Hejka
mimo, ze nie podejmowalam takiej decyzji to wczasie kiedy studiowalam mialam
kolezanki ktore mialy dzieci. Niedawno zona kuzyna ukonczyla studia
licencjackie a jej coreczka ma teraz ponad 4 latka.
Aby cos wiecej poradzic prosze odpowiedz na kilka pytan
- jak dlugo pracujesz w tygodniu, czy jest to 8 godzin czy stale zostajesz
dluzej?
- w jakim wieku jest twoja coreczka?
- jakie studia chcesz podjac, czy jest to ciezki kierunek?
- czy studia beda w twoim miescie czy bedziesz dojezdzac?
- co na to maz?

ogolnie radzilabym podjac wyzwanie jakim sa studia jednak przekonywalabym
cie do studiow dwuetapowych czyli najpierw licencjat trzy lata a potem
zobaczysz.. Czy jestes osoba systematyczna? przy dziecku to trudno uczyc
trzy dni przed egzaminem. Znaczenie tez ma jakie to beda studia sa lzejsze i
ciezsze kierunki. Tak naprawde to tych zajec wcale tak duzo nie jest, owszem
zjazdy sa co 2 tygodnie ale trzy miesiace sa wolne, w grudniu tez jest
przerwa. Na pierwszym roku to zwykle chodzi sie na wszystko lecz z biegiem
czasu polowa ludzi albo i wiecej nie chodzi na wyklady i jakos zdaja.
Podsuwmowujac nie jest to takie straszne jak sie wydaje, czesto studiujacy
rodzice w ten weekend ktory maja wolny staraja sie bardziej urozmaicic
dziecku, troche jakby wynagrodzic i przez to czas spedzony wspolnie jest
bardziej interesujacy dla dziecka

pozdrawiam
Hania Z