Re: zywoplot

Data: 2002-09-30 21:29:38
Temat: Re: zywoplot
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl>

> Dzieki za informacje. Jeszcze tylko jedno pytanie. Jak gesto sadzic te
> drzewka zeby osiagnac efekt gestego zywoplotu ?
Polecam odległość ok 70 cm, w dość krótkim czasie uzyskasz zwarty żwopłot ,
rośliny szybciej rozpoczną " ćiągnąć" w górę.

>Czy musze jakos specjalnie
> przygotowac glebe ?
Tu nie mogę odpowiedzieć jednoznacznie, nie widzę jej, i nie mogę wziąść
do reki.
Napewno żle nie zrobisz jeżeli przekopiesz pas o szerokości dwóch szpadli,
może nawet trzech dodając jakiegoś nawozu fosforowego( o tej porze nie
polecam mieszanek wieloskładnikowych, nawet "jesiennych"), najlepszy jest
superfosfat, ale może to być , podkreślam, może w ostateczności : fosforan
amonu; postępój wg. zaleceń producęta co do ilości. Podanie fosoru przed
przekopaniem pozwoli na umieszczenie go w strefie systemu korzeniowego (
bardzo silnie wiązany przez glebę i słabo przemieszczający się składnik).

>No i lepiej pospieszyc sie i zasadzic jeszcze jesienia,
> czy tez poczekac na wiosne ?

Bogusław już Ci odpowiedział ; wiosny bywają różne, sadząc teraz
zaoszczędzisz ew. latania z węrzem podczas suchej i ciepłej wiosny. I
pamiętaj, że rośliny z pojemników trzeba sadzić parę ( do powiedzmy pięciu)
centymetrów głębiej, torfowe podłoże z doniczki działa jak knot, i dlatego
lepiej przysypać je ziemią.

Pozdrawiam
Michał