żywopłot przy drodze

1. Data: 2008-11-07 21:37:37

Temat: żywopłot przy drodze
Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

czy są jakieś przepisy, które mówią w jakiej odległości od drogi może rosnąć
żywopłot?
drogi gminnej, przechodzącej przez mój teren, nawiasem mówiąc.
okoliczne chłopstwo zdecydowało, że zamiast jechać powoli na zakrecie,
lepiej pobawić się w F1 i ściachać 10 metrów mojego pięknego, 7 letniego
żywopłotu w celu lepszej widoczności.
myślałem, że mnie szlag trafi i nie popuszczę chamom, ale chciałbym się
upewnić, czy są jakieś rozporządzenia w tym temacie? Mój żywopłot był około
1,20 od krawędzi tej gównianej, szerokiej na 2m drogi.

moon

2. Data: 2008-11-08 11:32:56

Temat: Re: żywopłot przy drodze
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

moon pisze:
> czy są jakieś przepisy, które mówią w jakiej odległości od drogi może
> rosnąć żywopłot?
> [...] Mój żywopłot był
> około 1,20 od krawędzi tej gównianej, szerokiej na 2m drogi.

Nie masz wyznaczonej granicy działki?
Zobacz:
http://tnij.org/cbxb
pozdr. Jerzy

3. Data: 2008-11-08 13:14:59

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

moon pisze:
> [...]
> okoliczne chłopstwo zdecydowało, że zamiast jechać powoli na zakrecie,
> lepiej pobawić się w F1 i ściachać 10 metrów mojego pięknego, 7 letniego

Zawsze możesz zażądać przesadzenia.

> myślałem, że mnie szlag trafi i nie popuszczę chamom, ale chciałbym się
> upewnić, czy są jakieś rozporządzenia w tym temacie? Mój żywopłot był
> około 1,20 od krawędzi tej gównianej, szerokiej na 2m drogi.

Wrzuć w google: MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO /nazwa gminy/
lub - Dostępność terenu od istniejącej drogi gminnej.
Najmniej co znalazłem to 2 metry.
:-(
pozdr. Jerzy

4. Data: 2008-11-08 16:50:01

Od: "skryba ogorodowy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <s...@y...com> napisał w wiadomości

> okoliczne chłopstwo zdecydowało, że zamiast jechać powoli na zakrecie,
> lepiej pobawić się w F1 i ściachać 10 metrów mojego pięknego, 7 letniego
> żywopłotu w celu lepszej widoczności.

Kilka ostańców o wadze około 1 tony zniechęciłoby ich skutecznie.

Pozdrawiam zaporowo
skryba

5. Data: 2008-11-08 17:54:27

Od: nevisilien <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

normy podają, ze krzewy mozna nasadzac w odleglosci 0,5m, a drzewa w
odleglosci 2 m od granicy pasa drogowego. pamietaj tylko ze pas
drogowy to nie tylko ta utwardzona nawierzchnia! gdzie sie konczy
trzeba sprawdzic na podkladzie z naniesionymi granicami działek.

6. Data: 2008-11-09 01:07:57

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

nevisilien wrote:
> [...]
> drogowy to nie tylko ta utwardzona nawierzchnia! gdzie sie konczy
> trzeba sprawdzic na podkladzie z naniesionymi granicami działek.

żywopłot z ligustru to raczej krzew...
a granice działek to jakaś fikcja, bo cała ta cholerna droga biegnie przez
MOJĄ działkę.

z chłopami to jest tak:
1. najpierw proszą o to by poszerzyć drogę
2. potem by poprawić zakręt.
3. następnie okazuje się, że trzeba wyciąć drzewo
4. krzaki malin zasłaniają zakręt, więc wycinasz maliny by potomkom Szeli
zrobić dobrze
5. potem żywopłot zasłania - no bo na tak wspaniałej drodze grzechem jest
nie rozpędzić swojego 15 golfa do 80km/h. No to ci go samowolnie wycinają.

6. a na koniec, może cały dom ci zabiorą i zrobią wielki, piękny dwupasmowy
zakręt autostrady rolniczej nr 1?

moon

7. Data: 2008-11-09 06:00:24

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> żywopłot z ligustru to raczej krzew...
> a granice działek to jakaś fikcja, bo cała ta cholerna droga biegnie przez
> MOJĄ działkę.

ciach dalszy ciąg..

skoro na Twojej działce to tym bardziej bym się nie pieprzył
tylko wzdłuż drogi rzucił kilka głazów takich 1-2 tony.
Fakt, że to kilka problemów (skąd? czym? za ile?)
ale metoda na 100% skuteczna i sprawdzona.
Możesz "obrzucić" je też kilkoma drobniejszymi i zrobić
namiastkę skalniaka. Bedzie jakieś "usprawiedliwienie".
Mnie życie nauczyło że zbytnie liczenie się z ludźmi
(sąsiadami, znajomymi, współpracownikami) głównie powoduje
wchodzenie przez nich mi na głowę.
Szanować można tylko niektórych, których kultura osobista
pozwala im na zauważenie że żyją w społeczności
i ją szanują.

8. Data: 2008-11-09 10:04:15

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

michalek wrote:
> Użytkownik "moon" <s...@y...com> napisał w wiadomości
>
> skoro na Twojej działce to tym bardziej bym się nie pieprzył
> tylko wzdłuż drogi rzucił kilka głazów takich 1-2 tony.

to chyba jest jakieś wyjście...
muszę nad tym pomyśleć, już mnie wkurzyli tym razem.

moon

9. Data: 2008-11-10 23:27:20

Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kilka ostańców o wadze około 1 tony zniechęciłoby ich skutecznie.

Chetnie takie przzyjme na moja dzialke. Ale do
zniechecania wystarczy kilka mniejszych kamykow, chocby
i 10-20 kg.

Nullification

10. Data: 2008-11-10 23:33:53

Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> z chłopami to jest tak:
> 1. najpierw proszą o to by poszerzyć drogę

jak bardzo prosza ?

> 5. potem żywopłot zasłania - no bo na tak wspaniałej drodze grzechem jest
> nie rozpędzić swojego 15 golfa do 80km/h. No to ci go samowolnie wycinają.

Przekop pare rowkow, co 5 metrow. Taki prog zwalniajacy, tylko w dol.
Szerokosc na szpadel (maks. 30 cm), glebokosc 10-15 cm.
Systematycznie poglebiaj, w miare jak sie bedzie zasypywac.

Nullification

Witam!
Jak "upiekszyć" sąsiednią działkę
Które iglaki nadają się najlepiej na szczelny żywopłot w podgórski, surowy klimat
rozdrabniacz do gałęzi
Sprzedam: traktorek z osprzętem