Recepta na okulary

1. Data: 2006-09-11 10:17:38

Temat: Recepta na okulary
Od: "Jarosław Baczkowski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem od okulisty receptę na okulary, czy mogę dostać na nią też szkła
kontaktowe? Czy lepiej jeszcze raz skonsultować się przed tym z moim lekarzem?

Moja wada wzroku to jakieś -3,5 dioptrii w oku lewym i -0,5 w prawym -- czy z
takim rozrzutem w ogóle mogę nosić soczewki?

2. Data: 2006-09-11 10:18:10

Od: "Jarosław Baczkowski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno -- ile jest ważna recepta na okulary?

3. Data: 2006-09-11 11:56:59

Temat: Re: Recepta na okulary
Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Refundacja z NFZ wyniesie chyba kilka zł, okulary równie dobrze można kupic
bez recepty. Na soczewki refundacji nie ma. Możesz nosić z rozrzutem.

4. Data: 2006-09-11 12:19:40

Od: "Krzysiek" <n...@n...lol> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Baczkowski wrote:
> [...]
>
> Moja wada wzroku to jakieś -3,5 dioptrii w oku lewym i -0,5 w prawym
> -- czy z takim rozrzutem w ogóle mogę nosić soczewki?

tak mozesz rozne moce ale okulary z taka roznica to lekka lipa bedzie, nie wiem
czy robia "grube" soczewki 0.5, 0.5 to jest nic prawie. Jakie oko masz
dominujace? To lepsze pewnie z -polowka?

5. Data: 2006-09-11 13:30:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak mozesz rozne moce ale okulary z taka roznica to lekka lipa bedzie, nie
> wiem czy robia "grube" soczewki 0.5, 0.5 to jest nic prawie. Jakie oko
> masz dominujace? To lepsze pewnie z -polowka?

jezeli masz zapisane okulary -3,5 i -0,5 to nic nie stoi na przeszkodzie je
nosic. Soczewki mozesz miec dokladnie tej samej mocy. Refundacja NFZ za 1
szklo wynosi okolo 4,20 zl i recepte nalezy podbic w oddziale NFZ, wtedy
recepta jest wazna 2 miesiace, bez podbicia jest traktowana jako calkowicie
prywatna, wiec i teoretycznie bezterminowa.

pozdr.

casus

6. Data: 2006-09-12 15:10:21

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-09-11 15:30:54 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *casus* skreślił te oto słowa:

> [...]
> recepta jest wazna 2 miesiace, bez podbicia jest traktowana jako calkowicie
> prywatna, wiec i teoretycznie bezterminowa.

Ktoś sie w ogole łaszczy na to, i wycienia swój czas (pewnie minimum
godzina) na mniej niż 8,40 zł?

Bo brzmi to własciwie jak kiepski dowcip...4,20. A mnie jedno szkło
kosztuje ponad 200 zł.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

7. Data: 2006-09-12 16:52:49

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> godzina) na mniej niż 8,40 zł?
>
> Bo brzmi to własciwie jak kiepski dowcip...4,20. A mnie jedno szkło

np lekarz powinien sie polasic, jezeli zarabia 10 zl za godzine brutto.;-)))
Coz - niektorzy pacjenci sa tak biedni, ze te 9-10 zl to dla nich duzo,
niektorym to zwisa i wybuchaja smiechem na dofinansowanie Panstwa z naszych
skladek:-((((

pozdr.

casus

8. Data: 2006-09-13 06:10:31

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11.09.2006, o godzinie 13.56.59, na pl.sci.medycyna, Limcha
napisał(a):

> Refundacja z NFZ wyniesie chyba kilka zł, okulary równie dobrze można kupic
> bez recepty.

Dokładnie. Ok 9 zł za parę...

*Habeck*
- Schutzbach

9. Data: 2006-09-13 06:12:23

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.09.2006, o godzinie 17.10.21, na pl.sci.medycyna, Lia napisał(a):

> Ktoś sie w ogole łaszczy na to, i wycienia swój czas (pewnie minimum
> godzina) na mniej niż 8,40 zł?

Optyk mówił mi, że z reguły osoby emeryci i renciści. Choć też są
zażenowani dofinansowaniem.

> Bo brzmi to własciwie jak kiepski dowcip...4,20. A mnie jedno szkło
> kosztuje ponad 200 zł.

Jakie?

*Habeck*
- Schutzbach

10. Data: 2006-09-13 07:38:42

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-09-13 08:12:23 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Habeck Colibretto* skreślił te oto słowa:

> Jakie?

Nie wiem, daję u optyka kartę ubezpieczenia, prosze o dokładnie takie same
szkła, a oni w komputerze sobie sprawdzają co swego czasu wybierałam.
W ogolnym zarysie - Zeiss, cieniowany jakos tam specyficznie, z ilomaś
powłokami. A po dwóch tygodniach czekania mam je na własność :)
Nie miałabym cierpliwości, zeby na nowo przez godzinę patrzeć przez rózne
szkiełka w celu ustalenia, w ktorych najlepiej i najbardziej komfortowo
widzę i wyglądam.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

zapalenie zatok
Orzecznik ZUS
usunięcie macicy
znowu o oczy