Refluks zoladkowo-przelykowy i nadzerka, pomocy.

1. Data: 2009-10-15 14:26:25

Temat: Refluks zoladkowo-przelykowy i nadzerka, pomocy.
Od: "ZAQ" <w...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

jakos 8 lat temu zaczely sie u mnie charakterystyczne bole brzucha
polegajace na silnym kłuciu i pieczeniu w zoladku (uczucie ze jestem
glodny) wiec musialem jesc bardzo czesto, olałem sprawe,
zaczalem brac doraznie maalox, czasem ranigast itp.
ale to dzialalo na krotko, poszedlem na gastroskopie,
nie wykryli helicobacter pylori, jedynie powiedzieli ze to
refluks zoladkowo-przelykowy i powinienem brac controloc,
bo bioprazol (omeprazol) na mnie nie działa.

no ale ile można żreć ten controloc, nie stac mnie by
brac go cale zycie.

inne objawy poza "ssaniem" od żołądką to czasem
takie bole lekkie ale sprawiajace ze czlowiekowi nie jest dobrze,
cos nie tak, w zoladku uczucie jakby sie cos dzialo, nieprzyjemne
spalanie, szybkie wydalanie (10min po posilku).
ostatnia rzecz to ze czesto sie dławię mam czkawkę bo mam zwezony
przełyk, ale glowny bol i dyskomfort jest od żołądka, nigdy
nie poczulem jakiegos zarzucania do przelyku, moze kilka razy
ale to dano temu.

nie wiem co robic ???
lekarza domowego mam domowego a ten znowu zacznie
kolejne gowno warte leki.

pomocy

2. Data: 2009-10-16 09:19:56

Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Paź, 16:26, "ZAQ" <w...@b...com> wrote:
> ... poszedlem na gastroskopie,
> nie wykryli helicobacter pylori, jedynie powiedzieli ze to
> refluks zoladkowo-przelykowy i powinienem brac controloc,
To bierz. Controloc czy inne tego typu (jest ich kilka) pomagają
wyleczyć stany zapalne, ale nie wyleczą zwornika.
Reflux jest spowodowany luźnym (albo otwartym) zwornikiem przełyku z
żołądniem (przy żołądku). Rada na to jest:
1) w nieciężkich przypadkach (:
- lekarstwa na złagodzenie stanu zapalnego
- mało i często jeść (suma na dzień da dostatecznie dużo)
- nie jeść przed spaniem
- ew. spać z głową lekko wyżej
2) W cięzkich przypadkach (otwarty zwornik na stałe) - operacja.
Pozdr. - J

3. Data: 2009-10-17 13:29:31

Od: "ZAQ" <w...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

dziwi mnie tylko ze to przy przełyku, przeciez to
zoladek mnie śsie (pali) i jest mi od niego niedobrze,
jedyne co moge zrobic to zjesc i wypic troche Maaloxu
albo brac dalej Pantoprazol (Controloc),
a co ma wspolnego ten zwornik z żołądkiem, nic mi
nie zarzuca do gardła ani nie mam typowej zgagi.

4. Data: 2009-10-18 07:28:09

Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Paź, 15:29, "ZAQ" <w...@b...com> wrote:
> a co ma wspolnego ten zwornik z żołądkiem, nic mi
> nie zarzuca do gardła ani nie mam typowej zgagi.
Jak na początku powiedziałeś: "poszedlem na gastroskopie [...] jedynie
powiedzieli ze to
refluks zoladkowo-przelykowy" - więc go masz.

5. Data: 2009-10-19 18:43:42

Od: Melisa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZAQ pisze:
> [...]
> albo brac dalej Pantoprazol (Controloc),
> a co ma wspolnego ten zwornik z żołądkiem, nic mi
> nie zarzuca do gardła ani nie mam typowej zgagi.

Spróbuj innych leków, np. helicid - pół godziny przed śniadaniem.
I jakąś dietę lekkostrawną, czyli gotowane/duszone potrawy i takie,
które nie wywołują nadkwaśności. No i spokój wewnętrzny, wyciszenie.
Zero kawy, mocnej herbaty,PIWA, alkoholu i etc. Powodzenia.

6. Data: 2009-10-21 12:55:54

Od: "ZAQ" <w...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wywołują nadkwaśności. No i spokój wewnętrzny, wyciszenie.
> Zero kawy, mocnej herbaty,PIWA, alkoholu i etc. Powodzenia.

przeciez helicid to gowno, to samo co bioprazol.
probowalem diet, bez sensu.

7. Data: 2009-10-24 05:39:26

Od: mirekm <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZAQ pisze:

> przeciez helicid to gowno, to samo co bioprazol.
> probowalem diet, bez sensu.

Diety trzeba przestrzegać a nie próbować. Próbowanie jest faktyczne bez
sensu.

pozdrawiam,

mirek

Implantacja zęba a choroby psychiczne
Dlaczego zdrowy tryb życia jest tak ważny.
Chelatacja
Materac z pamięcią
szukam nefrologa