Implantacja zęba a choroby psychiczne

1. Data: 2009-10-15 10:40:39

Temat: Implantacja zęba a choroby psychiczne
Od: ktos <k...@c...cos> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

W dzieciństwie uszkodziłem sobie zęba. Po dwudziestu latach konieczne
było jego usunięcie. W międzyczasie okazało się, że jestem chory na
schizofrenie. Teraz muszę brać leki, aby nie mieć halucynacji. Poza tym
nie odróżniam się niczym od "normalnych" ludzi.

Zależy mi, aby wstawić sobie implant. Problem polega na tym, że na
stronach różnych firm, które się tym zajmują, wyczytałem, że
przeciwwskazaniem są choroby psychiczne.

W związku z tym mam pytanie do osób, które są w temacie. Na czym
dokładnie polega to przeciwwskazanie? Chodzi wyłącznie o to, aby możliwy
był normalny kontakt z pacjentem? Bądź może przy zabiegu używany jest
jakiś rodzaj znieczulenia, który może wywołać u mnie halucynacje? Pytam,
gdyż biorąc leki czuję się zupełnie normalnie. Nie wiem, czy jest sens
przyznawać się, że jestem chory na schizofrenie.

2. Data: 2009-10-15 18:56:56

Temat: Re: Implantacja zęba a choroby psychiczne
Od: Makro <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ktos pisze:
> [...]
> gdyż biorąc leki czuję się zupełnie normalnie. Nie wiem, czy jest sens
> przyznawać się, że jestem chory na schizofrenie.

Przyznaję, że mnie to znalezisko zainteresowało. Proszę o przykładowe linki.

Makro

--
http://www.mam-efke.pl Portal i forum o psychiatrii
http://blogozakrecie.blox.pl Blog o zakręcie

3. Data: 2009-10-16 06:13:32

Od: tobeornottobe <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

psychiatriihttp://blogozakrecie.blox.pl Blog o zakręcie- Ukryj cytowany tekst -

> - Pokaż cytowany tekst -

Czy to aby nie pospolita nadwrażliwa zapobiegawczość sugerowana
stereotypami w myśleniu i postrzeganiu
ludzi leczących się psychiatrycznie? :)

4. Data: 2009-10-16 12:32:28

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

ktos <k...@c...cos> napisał(a):

> [...]
> gdyż biorąc leki czuję się zupełnie normalnie. Nie wiem, czy jest sens
> przyznawać się, że jestem chory na schizofrenie.

bardziej chodzi o wspolprace pacjenta z lekarzem. To jest zabieg, ktorego
powodzenia zalezy od postawy pacjenta, stabilnosc emocjonalna, racjonlane
podejscie do powiklan/sukcesow itp. Implant nie jest zabiegiem ratuacym
zycie, a zabiegiem ktory robi sie na spokojnie, zaplanowanie i zeby sie
wszystko udalo pacjent musi podejsc do tego spokojnie i racjonalnie. Raczej
Ty sie zapytaj swojego psychiatry czy jestes w stanie "przetrzymac" takie
zabiegi, a i dentysta powinien byc poinformowany o Twoim stanie i miec
pozwolenie od Twojego psychiatry.

i.

5. Data: 2009-10-16 13:41:35

Od: ktos <k...@c...cos> szukaj wiadomości tego autora

Makro pisze:

> Przyznaję, że mnie to znalezisko zainteresowało. Proszę o przykładowe
> linki.

Na szybkiego wygrzebałem te dwa w ulubionych:

http://www.dental-med.com.pl/?page=implanty
http://www.tarabula.med.pl/leczenie.htm

Choroby psychiczne w przeciwwskazaniach pojawiły się na wszystkich
stronach, które odwiedziłem. Na jednej wyczytałem, że chodzi o choroby
psychiczne uniemożliwiający normalny kontakt z pacjentem. Na innej
znalazłem informację, że w szczególności dotyczy to schizofrenii.

6. Data: 2009-10-24 19:59:42

Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Paź, 15:41, ktos <k...@c...cos> wrote:

> [...]
> psychiczne uniemożliwiający normalny kontakt z pacjentem. Na innej
> znalazłem informację, że w szczególności dotyczy to schizofrenii.

Mają tam adresy mailowe, co Ci szkodzi ich zapytać?
Powiedz oczywiście, że jesteś z ich miasta i chcesz implant, ale niech
wyjasnią o co chodzi z tą choroba psychiczną w kontekście wstawienia
implantu zęba.
Pozdr. - J

Dlaczego zdrowy tryb życia jest tak ważny.
Chelatacja
Materac z pamięcią
szukam nefrologa
bóle brzucha