Regał na książki - chwalę się ;-)

1. Data: 2003-06-26 08:56:53

Temat: Regał na książki - chwalę się ;-)
Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Jak już mówiłam, po ponad dwóch latach z książkami upchanymi w dwóch
rzędach i poziomo na za małym regale, dorobiłam się regału na całą
ścianę. Pusty i w trakcie zapełniania (plus kot, bo jakże to tam bez)
można zobaczyć tu:

http://www.kofeina.net/zuzanka/regal/

Przy okazji w najnowszych 'Czterech kątach' (tych z syjamem na okładce)
jest bardzo ładny przegląd kabin prysznicowych i ciekawych rozwiązań
(np. ścianka z luksfer(-ów?)).

Zuzanka

*:.
... za ten tekst masz moje uwielbienie po wieki wiekow...
Jacek Kijewski

1. Data: 2003-06-26 09:14:38

Temat: Re: Regał na książki - chwalę się ;-)
Od: "grzesio" <g...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

super regał no i ten kot... :)
a teraz powiedz szczerze ile Cię kosztowały te dechy, bo sam chce taki sobie
zrobić (i powiedz ile to ma orientacyjnie długości)
no i jak to mocowałaś do ściany (te pionowe)?
pozdrawiam z pola walki (remontowej)
grześ

1. Data: 2003-06-26 09:27:18

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Thu, 26 Jun 2003 11:14:38 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <g...@k...gliwice.pl> i powiedziała:

> super regał no i ten kot... :)
> a teraz powiedz szczerze ile Cię kosztowały te dechy, bo sam chce taki sobie
> zrobić (i powiedz ile to ma orientacyjnie długości)
> no i jak to mocowałaś do ściany (te pionowe)?

Dzięki w imieniu kota :-) Od razu mówię, że ja regał robiłam
panem stolarzem, więc samego kosztu materiału nie znam.

Natomiast konstrukcyjnie regałów jest sztuk cztery (4x90 cm, no, jeden
80, bo wyszła w praniu krzywość ścian i został przycięty, żeby przy
okazji był dostęp do kontaktu). Każdy regał to skrzynka z dwóch desek
200 cm, na dole z przodu wzmocnionych listwą 4 cm, z tyłu płytą
pilśniową. Coś takiego:

----------- <-górna półka
| |
| półki |
| |
|-----------| <-dolna półka
|...........| <-listwa ustawiona pionowo przy przodzie, taki cokół

Regały są skręcone ze sobą śrubami, żeby były bardziej stabilne.
Planujemy je za jakiś czas rozdzielić (po dwa na przeciwległe ściany),
bo do pokoju trafią biurka, ale to plan bardzo przyszłościowy.

> pozdrawiam z pola walki (remontowej)

Powodzenia :-)

Zuzanka

*:.

1. Data: 2003-06-26 17:53:54

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Regały są skręcone ze sobą śrubami, żeby były bardziej stabilne.
> Planujemy je za jakiś czas rozdzielić (po dwa na przeciwległe ściany),
> bo do pokoju trafią biurka, ale to plan bardzo przyszłościowy.

I nie są niczym mocowane do ściany?

Bo ja się strasznie obawiam montowania takiego ustrojostwa, że mogłyby
kiedyś się wywrócić na moich chłopaków (takie wspomnienie z dzieciństwa
mam). U nas wszystkie półki z książkami wiszą na wspornikach przykręconych
do ściany. Cena mi wyszła ok 25 zł za metr bieżący (ładna gruba sosnowa
sklejka).

Asmira

1. Data: 2003-06-26 19:24:45

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Krzyżaniak pisze w news:slrnbfldal.j5i.zuzanka@fargo.cgs.pl

> Jak już mówiłam, po ponad dwóch latach z książkami upchanymi w dwóch
> rzędach i poziomo na za małym regale, dorobiłam się regału na całą
> ścianę.

Pięęęknie. Zazdroszczę Ci przeokropecznie. Nie wiem, kiedy my się
doczekamy drugiego pokoju, w którym stanie regał... najpierw
trzeba spłacić 25-letni kredyt, a potem myśleć o nowym mieszkaniu.
Pociecha w tym, że może go spłacimy szybciej i wreszcie będę
mogła zabrać książki od rodziców.

BTW, jaką farbę do drewna polecacie? Myślę o przemalowaniu
paskudnych regałów i paskudnego biurka. :-)

--
Pozdrowieństwa,
Scally

1. Data: 2003-06-26 19:47:15

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Thu, 26 Jun 2003 19:53:54 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <a...@p...onet.pl> i powiedziała:

> I nie są niczym mocowane do ściany?

Nie. Ale są bardzo stabilne - mąż próbował puste nachylić w
kierunku pokoju, bez efektu. Jeśli do tego doliczysz parę kilogramów
książek, to raczej nie da rady ruszyć.

> [...]
> do ściany. Cena mi wyszła ok 25 zł za metr bieżący (ładna gruba sosnowa

Wiesz, w dzieciństwie wspinałam się na wolnostojące regały z
płyty, jakoś wytrzymały :-) W tej chwili jedyne, co może im grozić, to 5
kilo kota, skaczącego na wierzch.

Zuzanka

*:.

1. Data: 2003-06-26 21:13:49

Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...i jaką masz ładną podłogę!:-)

pozdro.

ninja

1. Data: 2003-06-27 13:48:59

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Thu, 26 Jun 2003 23:13:49 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <f...@p...onet.pl> i powiedziała:

> ...i jaką masz ładną podłogę!:-)

Dzięki :-) Podłoga z IKEI, olcha bodajże. Stolarz deski
regału dobierał pod kolor.

Zuzanka

*:.

1. Data: 2003-06-27 19:19:03

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Fri, 27 Jun 2003 19:21:28 +0000 (UTC), przyszła do mnie
wiadomość z adresu <s...@h...pl> i powiedziała:

> A co to za materiał jest na tych 'deskach'?

Płyta wiórowa w okleinie ;-) Chyba że chodzi Ci o to, z czego są
książki? ;-)

> Bo ja właśnie niedługo muszę zrobić coś tam do kotłowni na różne pierdółki i
> właśnie musi być w miarę wytrzymałe.
> Widziałem już gotowce w Ikei za jakieś grosze, ale nie sprawiały wrażenia
> solidnych :(

Metalowy kup.

Zuzanka

*:.

1. Data: 2003-06-27 19:21:28

Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> wrote:

> [...]

właśnie musi być w miarę wytrzymałe.
Widziałem już gotowce w Ikei za jakieś grosze, ale nie sprawiały wrażenia

Przemysław Maciuszko

szukam mieszkania do kupienia
Buderus Logomax plus GB112 + ERC
bosch kto używa -podpowiedzcie!!!