Rehabilitacja po złamaniu nogi

1. Data: 2002-10-04 18:09:38

Temat: Rehabilitacja po złamaniu nogi
Od: "Jacek Czerwieniec" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Udało mi się złamać nogę w kostce - końcówka mniejszej kości (chyba
promieniowa ?). Złamanie jest bez przemieszczenia. W gips zostałem
zapakowany na 4 tyg, ale mam do Was prośbę o praktyczne rady: jak długo
trzeba rzeczywiście ograniczyć przebywanie w pozycji pionowej i nie chodzić
? Zakładam, że przy pomocy kul i auta będę przemieszczał się do fabryki
przed zdjęciem gipsu - robotę mam biurową. Ale prawdopodobnie jest jakies
minimum, którego nie powinienem przekroczyć, żeby nie zrobic sobie dalszej
krzywdy ?
Będę wdzięczny za porady w tym temacie. Dzięki :).
Jacek

2. Data: 2002-10-04 19:44:15

Temat: Re: Rehabilitacja po złamaniu nogi
Od: "psotna myszka" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Czerwieniec" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

Cześć Jacku, akurat tak się zkłada żę pracuję na rehabilitacji,
i mam na codzień doczynienia z połamańcami :)
BTW Bardzo fajni ludzie : )

To na ile możesz teraz "uzywać" nadwerężać nogi powienien
ustwlić ortopeda. I tylko on.
Na podstawie badań i prześwietlenia.
Chodzic mozesz do woli, ale tylko z kulami.
Miałes duzo szczęścia w nieszczęściu że to złamanie bez
przemieszczenia.

Dobrze by było żebys po zdjęciu gipsu dostał kilka
zabiegów rehabilitacyjnych.

mysza

3. Data: 2002-10-04 20:56:25

Od: "Ivan" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Udało mi się złamać nogę w kostce - końcówka mniejszej kości (chyba
> promieniowa ?).

strzalka.

4. Data: 2002-10-05 14:17:45

Od: "Magister" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dopoki nie zdejma Ci gipsu, dbaj o utrzymanie masy i sily miesniowej. Noga
jest zagipsowana, ale mozesz stosowac izometrie. Np. Kiedy lezysz na
plecach, staraj sie wcisnac piety w lozko nogi proste. Napinasz w ten sposob
miesnie posladkowe. Rob tyle razy, az miesnie sie zmecza!!! Potem: w tej
samej pozycji wciskaj kolanem ( a raczej dolem podkolanowym) w lozko. Staraj
sie podciagnac palce nogi do gory (grzbietowo). Napinasz miesien czworoglowy
uda.
I pare innych cwiczen, ktore sam wymyslisz :)) Nie bede sie tu rozpisywal.
Chodzi o to, zebys nie sflaczal.
Wazne beda tez cwiczenia przeciwzakrzepowe. Ruszaj ile sie tylko da palcami
u nog (ruch podobny do zasiskania piesci w rece) i po takich kilku seriach
unies noge na tyle wysoko, aby byla "powyzej serca" Zapobiec to ma
powtawaniu obrzeku. Regularne cwiczenia powoduja dzialanie "pompy"
miesniowej. Po zdjeciu gipsu postaraj sie o kilka zabiegow z kinezyterapii i
fizykoterapii (jak slusznie doradzila Myszka). Z fizykoterapii beda to:
Jonoforeza z Ca+, przydalby sie tez laser jesli poszly Ci wiezadla.
Skutecznosc zabiegow jest SREDNIA :((
Na razie naucz sie porzadnie chodzic o kulach

5. Data: 2002-10-05 18:44:24

Od: "Jackie" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za konkretne rady. Nie wiem tylko, czy z tym obrzękiem sobie poradzę,
on już de facto zaistniał - przypadek miał miejsce 6 dni temu.

Jacek

6. Data: 2002-10-07 12:57:12

Od: "Magister" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za konkretne rady. Nie wiem tylko, czy z tym obrzękiem sobie
poradzę,
> on już de facto zaistniał - przypadek miał miejsce 6 dni temu.

Nie daj sie tylko faszerowac odwadniajacymi medykamentami. Praktycznie nic
nie dadza... Po zdjeciu gipsu popros rehabilitanta, zeby nauczyl kogos z
rodziny, jak robic drenaz limfatyczny (taki, powiedzmy. rodzaj masazu)

Migrena - szukam lekarza w Poznaniu?
prosba o info. o tylozgjeciu
Jak podniesc odpornosc organizmu?
Zap. jamy ustnej a leki sterydowe