Religa: Lekarze chcą zarabiać 16 000 zł

1. Data: 2007-10-20 14:20:56

Temat: Religa: Lekarze chcą zarabiać 16 000 zł
Od: "Renata" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cytuje:
"Radio ZET
Data utworzenia: 01.10.2007

Ja wywiązałem się z nałożonych na mnie obowiązków, doprowadziłem do tego, że
pensje jednak w opiece zdrowotnej wzrosły w tym roku, w sposób istotny,
niezadowalający prawdopodobnie dla większości lekarzy, jednak to, co było
możliwe, zrobiłem. W chwili obecnej spór w Częstochowie, w Radomiu, gdzie
indziej, to jest tylko spór o pieniądze, o nic innego - twierdzi minister
zdrowia prof. Zbigniew Religa.
- Kiedy się spotykałem z dyrektorami szpitali i lekarzami w Radomiu,
specjalnie prosiłem o artykułowanie żądań, żebym powtarzał to, co tam
słyszę. I otóż, w momencie, kiedy dyrektor mówił "proponujemy za etat
sześciogodzinny i trzy dyżury 8 000 złotych", to jeszcze pytałem się, czy te
obydwie strony słyszą i akceptują to, co mówi dyrektor szpitala. Natomiast
żądania lekarzy sprowadzają się do tego, że chcą zarabiać 16 000 złotych. Bo
w tej chwili trzy średnie, jako pensja zasadnicza, powoduje to, że przychody
lekarza z samego etatu to już kilkanaście tysięcy złotych. Do tego dodamy te
dyżury, to jest w sumie 16 000 złotych. Nie ma słowa kłamstwa w tym, co
mówię - uważa Religa.

- W każdym szpitalu zaproponowano lekarzom więcej niż 500 złotych. Jednak
lekarze odchodzą, gdyż dla nich jest to za mało. Natomiast jeżeli się
zgodzimy na to, co żądają lekarze, to ja w przyszłym miesiącu nie mam grosza
na leczenie. Więc szpital by i tak stanął - dowodzi gość Radia ZET.

- Za tę sytuację są odpowiedzialne dwie strony. Skoro już chcemy, żeby
strona rządowa była odpowiedzialna, przyjmujemy tę odpowiedzialność, ale
lekarze również muszą na siebie wziąć odpowiedzialność. Tymczasem w czasie
dyskusji w Radomiu jedna z lekarek powiedziała "szpital ma wziąć kredyt z
banku, a to, że się zadłuży, to co nas to obchodzi" - mówi szef resortu
zdrowia."

Żródło poniżej:

http://www.mp.pl/kurier/index.php?aid=34618&_tc=2E12
8E85972C4877ACBBE4EC9E142B20

2. Data: 2007-10-20 15:04:57

Temat: Re: Religa: Lekarze chcą zarabiać 16 000 zł
Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> Cytuje:
> "Radio ZET
> Data utworzenia: 01.10.2007

pokaż mi lekarza, który mówi "żądam 16000 zł" to uwierzę. widzę tu tylko
religę, który chce postawić się w opozycji do środowiska lekarskiego i w
ten sposób uzyskać więcej głosów dla swojej partii. mam wrażenie że nie
przeczytałaś tego tekstu dostatecznie dokładnie.

3. Data: 2007-10-20 15:16:00

Od: "Renata" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <n...@s...xxx> napisał w wiadomości
> [...]
> ten sposób uzyskać więcej głosów dla swojej partii. mam wrażenie że nie
> przeczytałaś tego tekstu dostatecznie dokładnie.
Jerry nikt nie bedzie rzucal nazwiskami bo jest cos takiego jak ochrona
danych osobowych.
Poza tym to co jest napisane nie wystarczy ci?
Co zmieniloby jakby dziennikarze nazwisko lekarza wpisali?

4. Data: 2007-10-20 15:24:42

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> danych osobowych.
> Poza tym to co jest napisane nie wystarczy ci?
> Co zmieniloby jakby dziennikarze nazwisko lekarza wpisali?

nie wystarczy. to są jakieś urywki negocjacji na temat płac. nie wiem
czy kiedykolwiek coś negocjowałaś, ale normą jest że jak chcesz zarobić
4000 pln, to na starcie żądasz 5000, pracodawca proponuje 3000 a dopiero
później strony spotykają się gdzieś pośrodku. i ze strony religi
zgadzanie się na pierwszą propozycję negocjacyjną byłoby potwornym
frajerstwem.

5. Data: 2007-10-20 15:30:18

Od: "Renata" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> później strony spotykają się gdzieś pośrodku. i ze strony religi zgadzanie
> się na pierwszą propozycję negocjacyjną byłoby potwornym frajerstwem.
Lekarze zdaja pensji i warunkow niemozliwych. Nierealnych wrecz na warunki
polskiej sluzby zdrowia.

6. Data: 2007-10-20 15:40:36

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dyskusji w Radomiu jedna z lekarek powiedziała "szpital ma wziąć kredyt z
> banku, a to, że się zadłuży, to co nas to obchodzi" - mówi szef resortu

.....czyli polscy lekarze chca otrzymac wynagrodzenie na ktore nie stac nawet
najbogatsze kraje swiata (oczywiscie relatywnie do sredniej krajowej):))

Prosze sobie w takim razie porownac ile zarabiaja lekarze

1....w Kandzie (srednia krajowa wynosi ok. 25 tys $):

http://www.payscale.com/research/ca/People_with_Jobs
_as_Physicians_%2f_Doctors/Salary

2. ..w USA (srednia krajowa ok 30 tys. $):

http://www.payscale.com/research/US/Job=Physician_%2
f_Doctor%2c_Internal_Medicine/Salary

....przeciez moga emigrowac, skoro malo zarabiaja :))

7. Data: 2007-10-20 15:50:59

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "jerry" <n...@s...xxx> napisał w wiadomości

> Lekarze zdaja pensji i warunkow niemozliwych. Nierealnych wrecz na
> warunki polskiej sluzby zdrowia.

przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem.

8. Data: 2007-10-20 16:08:52

Od: "WT" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dyżury, to jest w sumie 16 000 złotych. Nie ma słowa kłamstwa w tym, co
Lekarz wymienił sumę 3000 zł. Na tyle państwo i społeczeństwo jeszcze stać.
Jak rolnicy nie mieli ubezpieczenia to na wizytę u lekarza trzeba było dać
dochody z całego tygodnia. To wina raczej dochodów, a nie cen. Chodziło się
do apteki, mówiło co dolega i dostawało leki. Jak nie będzie lekarzy to
trzeba tak zrobić, do tego chyba biedne społeczeństwo ma prawo.

9. Data: 2007-10-20 16:16:31

Od: "Renata" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeff" <j...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> http://www.payscale.com/research/US/Job=Physician_%2
f_Doctor%2c_Internal_Medicine/Salary

> ....przeciez moga emigrowac, skoro malo zarabiaja :))

Jeff zgadzam sie z Toba.
W poprzednim watku probowalam wytlumaczyc jerremu dlaczego lekarze nie chca
emigroawc.
Przytocze tutaj slowa Profesora Kuny
został Menedżerem Roku 2006 szpitali publicznych.

Zacytuje tez fragment wywiadu przeprowadzonego z prof. Kuna odnosnie
zarobkow lekarzy w Polsce a zarobkami w wielkiej Brytanii:
cytuje:
"
Polscy lekarze specjaliści mogą liczyć w Wielkiej Brytanii na 25 tys. zł
miesięcznej pensji. To teoretycznie dziesięć razy więcej niż wynagrodzenie w
kraju. Dlaczego więc nie ma chętnych? Bo naprawdę specjaliści zarabiają
więcej, niżby to wynikało ze statystyk.

" W Polsce mało który lekarz pracuje na jednym etacie. Sumując pensje ze
wszystkich etatów, zarabiają średnio 5 tys. zł na rękę. A najlepsi
specjaliści nawet dwa razy tyle" - zdradza prof. Piotr Kuna, dyrektor
szpitala im. Barlickiego w Łodzi.

Ci lekarze mają w Polsce mieszkania, samochody, kształcą dzieci i utrzymują
rodzinę. Zdaniem prof. Kuny 25 tys. zł miesięcznie nie wystarczy, by żyć na
tym samym poziomie w Wielkiej Brytanii. Bo koszty życia są tam wielokrotnie
wyższe niż w kraju. "Przez cztery lata pracowałem w Nowym Jorku. Nie
zaoszczędziłem nawet złotówki, bo całą pensję wydawałem na życie" - mówi
prof. Kuna. "

Tacy
sa biedni w Poslce ci nasi lekarze ale jakos nie chca wyjezdzac za 25000 zl.
Bo oni chca 16000 zl i chca zyc w Polsce i wydawac w Polsce co jest nie
wspolmierne do kosztow zycia i nakladow pracy lekarzy na zachodzie.
Wiedza jak ciezko sie pracuje na zachodzie za ta zlotowke i ile zycie tam
kosztuje. Oni maja zachod bez wyjazdu a jeszcze chcieliby zarabiac w polskim
szpitalu jak na zachodzie.
Moze kiedys, ale jeszcze nie w tych warunkach jakie panuja w polskiej
sluzbie zdrowia.
Mnie jako mlodej osobie, ktora wie z doswiadczenia jakie sa warunki w
szpitalach i jak pracauja lekarze smiac sie chce z takich rzadan.

10. Data: 2007-10-20 16:39:19

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Renata" <r...@o...pl> napisala:

> Jeff zgadzam sie z Toba.

> W poprzednim watku probowalam wytlumaczyc jerremu dlaczego lekarze nie chca
> emigroawc.

...czytalem co napisalas i wierze Tobie, a nie jerremu....

> Przytocze tutaj slowa Profesora Kuny
> został Menedżerem Roku 2006 szpitali publicznych.

...czyli prof. Kuna udowodnil, ze nawet w obecnych warunkach ekonomicznych i
politycznych, szpitale publiczne moga w Polsce dobrze funkcjonowac i ich
prywatyzacja nie jest jednak warunkiem koniecznym i niezbednym aby poprawic
sytuacje w sluzbie zdrowia.

> [...]
> wyższe niż w kraju. "Przez cztery lata pracowałem w Nowym Jorku. Nie
> zaoszczędziłem nawet złotówki, bo całą pensję wydawałem na życie" - mówi

...a ja tylko dodam, ze niektorzy polscy lekarze ktorzy wyemigrowali np. do
Kanady nie potrafili lub nie mieli srodkow finansowych na zrobienie
nostryfikacji swoich dyplowmow i musieli zadowolic sie albo ukonczeniem kursow
np. akupunktury, albo w ogole musieli zmienic swoj zawod:)

> [...]
> kosztuje. Oni maja zachod bez wyjazdu a jeszcze chcieliby zarabiac w polskim

....eh,.... ale wg jerrego na zachodzie wszyscy lekarze (szczegolnie emigranci),
naleza do kasty krezusow:))

> Moze kiedys, ale jeszcze nie w tych warunkach jakie panuja w polskiej
> sluzbie zdrowia.

....prywatyzacja wszystko zmieni jak za dotknieciem czarodziejskiej rozdzki na
lepsze:)))

> Mnie jako mlodej osobie, ktora wie z doswiadczenia jakie sa warunki w
> szpitalach i jak pracauja lekarze smiac sie chce z takich rzadan.

...a mnie sie wprost wierzyc nie chce, ze az tak dramatyczna i absurdalna
sytuacja panuje w tej chwili w polskiej sluzbie zdrowia.....ehhh......

pzdr. Jeff

Kwawia dziasla po usunieciu kamienia i boli zab!
Paciorkowce ropne
wegetarianie
alkalizacja organizmu - sciema?
Problemy zoladkowe u mnie i narzeczonej + pytanie o lek