Religa: Lekarze chcą zarabiać 16 000 zł

21. Data: 2007-10-20 17:30:09

Temat: Re: Religa: Lekarze chcą zarabiać 16 000 zł
Od: "Renata" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.BSO.4.58L0.0710201917050.30892@dorota.am.t
orun.pl...

> i za ciężką pracę ratowania życia ludzi to wielkie przestępstwo
> zarabiać 16 tys brutto (odpada ZUS, ubezpieczenia itp.)?
>
> P.
> --
> Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
> http://www.am.torun.pl/~pekasz
> http://www.am.torun.pl
> http://medycyna-i-filozofia.blog.onet.pl/
> PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

Gdyby polska sluzba zdrowia funkcjonowala dobrze, gdyby narod i NFZ mialy
pieniadze to lekarze mogliby zarabiac nawet 20000.
Rozumialabym rozzalenie lekarzy jesli pieneidz by byly a nie chciano by dac
podwyzek.
Wyksztalicili sie i ich powolaniem jest ratowanie zycia.
Tylko skad wziasc takie pieniadze ktorych nie ma.
Trzeba komus zabrac. Emerytom dac 3 zl podwyzki a lekarzowi zapalcic 16 000
bo ma lepszy zoladek wyksztalcil sie i powinien ratowac zycie ludzkie.
Niestety ratowac zycie ale za 16000zl , ktorych nie ma.

22. Data: 2007-10-20 17:32:20

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, jerry wrote:

> pokaż mi lekarza, który mówi "żądam 16000 zł" to uwierzę. widzę tu tylko
> religę, który chce postawić się w opozycji do środowiska lekarskiego i w
> ten sposób uzyskać więcej głosów dla swojej partii. mam wrażenie że nie
> przeczytałaś tego tekstu dostatecznie dokładnie.

żądając o podwyżki zawsze mają negocjacyjny charakter. Żąda się
więcej a w toku negocjacji uzyskuje się mniej. I jest to normalna
praktyka nie rozumiem więc oburzenia tym bardziej, że jak się
okazało lekarze zadowolili się mniejszymi podwyżkami, które
z całą pewnością nie zrujnują gospodarki. Problem jest w tym,
że Religa jest dobrym kardiochirurgiem i dobrym demagogiem.
Osobiście mam nadzieję, że od poniedziałku nie będzie już
ministrem zdrowia.

P.

23. Data: 2007-10-20 17:33:07

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jerry wypowiadales sie juz w poprzednim watku i po co drugi raz
> powtarzassz to samo.

trudno nie powtarzać, skoro ty powtarzasz te same brednie - z
niezrozumianym przez siebie żądaniem 16000 zł na czele. przeczytałaś w
ogóle ten artykuł, czy tylko przejrzałaś co drugi akapit?

> Jesli uwazasz ze w poslkiej sluzbie zdrowia jest tak rozowo.

nigdzie nie napisałem że tak uważam. w ogóle straram się unikać takiego
wartościowania "dobrze/źle" bo nic ono nie znaczy. nie zarzucaj mi tego
więcej. ok?

możemy ocenić sobie ewentualnie czy jest lepiej czy gorzej niż było, ale
po 15 postach tłumaczenia mi że jest coraz gorzej, jak zapytałem wprost,
to chowasz głowę w piasek i unikasz odpowiedzi. powiedz: służba zdrowia
w polsce się pogarsza, czy poprawia?

> To po co te strajki? o podwyzki, po co zamykanie szpitali, kolejki na
> badania lekarskie, brak pieniedzy przez NFZ na refundacje lekow,
> leczenie. Zadluzenie spzitali Pod koniec roku zamykanie przychodni bo
> juz limity sie pokonczyly. Po co te lapowki i po co ten watek i nasza
> dyskusja.

to jest najczystszej wody demagogia.

każdy z tych tematów powinien być rozpatrywany osobno.

> Dobrze ze kilkinike w ktorej leczy sie Twoj ojciec stac na leczenie
> Twojego ojca.
> Moze jest to jakis spzital akademicki i dostaje wieksze pieneidze niz
> pozostale szpitale. Tylko skad wiesz czy ten szpital nie leczy tych
> ludzi zaciagajac kredyty.

wiem że warszawskie CO co roku się zadłuża i co roku państwo dorzuca do
niego coraz więcej kasy, ale nie jestem pewien czy coś z tego wynika, bo
przecież pracuje pełną parą i leczy tysiące pacjentów. znowu
prześlizgujesz się po powierzchni zjawisk, ignorując przesłanki, które
nie pasują ci do tezy.

> Moze tlyko dzieki nim jeszcze funkcjonuje a ty o tym nie wiesz i
> probujesz biednemu spoleczesntwo wmawiac jak jest dobrze w poslkiej
> sluzbie zdrowia i ze nie mam racji.

bezczelnie kłamiesz. w całej tej dyskusji nie napisałem ani razu, czy w
polskiej służbie zdrowia jest dobrze, czy źle. strasznie nieuważnie
czytasz to wszystko, niechlujnie piszesz, zarzucasz mi rzeczy, których
nie napisałem i jeszcze robisz ze mnie jakiegoś wroga i cynika. a ja
tylko zadaję pytania! chcę się dowiedzieć, co sądzisz na temat X i
dlaczego, a ty wijesz się, unikasz jednoznacznych deklaracji i rzucasz
żenującymi demagogiami, które nic właściwie nie znaczą i z których nic
konkretnego nie wynika.

> Ja nie musze pisac na to forum bo wieksozsc polakow odczula na wlasnej
> skorze obecna sytuacje w sluzbie zdrowia.

wielu polaków ma w zwyczaju kwękać i marudzić na wszystko dookoła,
niezależnie od stanu faktycznego, więc zapewne znajdziesz wiele osób o
podobnych zapatrywaniach.

24. Data: 2007-10-20 17:41:20

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, Jeff wrote:

> ...czyli prof. Kuna udowodnil, ze nawet w obecnych warunkach ekonomicznych i
> politycznych, szpitale publiczne moga w Polsce dobrze funkcjonowac i ich
> prywatyzacja nie jest jednak warunkiem koniecznym i niezbednym aby poprawic
> sytuacje w sluzbie zdrowia.

w jaki sposób to udowodnił? Mogą ale nie muszą. Generalnie jestem
szczęśliwy, że pracuję w szpitalu niepublicznym ale nie twierdzę
- pewnie i publiczne mogą. Niemniej jednak co zrobić jak są zadłużone
np. na 80 mln złotych? Jeśli nie prywatyzacja to co? W Bydgoszczy
jeden z takich zadłużonych szpitali przejmie Uniwersytet Mikołaja
Kopernika w Toruniu tworząc tam swój drugi Szpital Uniwersytecki
(zresztą na podobnej zasadzie również przejmie być może dwa szpitale
w Toruniu) spłacając przynajmniej częściowo długi. I w ten sposób
szpital pozostanie publiczny ale twardą ręką będzie nim rządził
rektor UMK. Z kolei w Gdańsku Akademia Medyczna mając problemy
finansowe zlikwidowała Szpital Kliniczny na Łąkowej i pozostawiła
tylko placówkę na Dębinkach. Co zrobić ze szpitalami, których
"nikt nie chce" - pies ogrodnika? Nikomu nie dać. A może tak
jak w dawnym Szpitalu Wojskowym w Toruniu zrobić biura? Urzędnicy
na pewno się ucieszą.

P.

25. Data: 2007-10-20 17:41:34

Od: "Renata" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <n...@s...xxx> napisał w wiadomości
> [...]
>
> wielu polaków ma w zwyczaju kwękać i marudzić na wszystko dookoła,
> niezależnie od stanu faktycznego, więc zapewne znajdziesz wiele osób o
Jerry ludzi zdrowomyslacych wsrod polskiego spoleczenstwa, ktorzy zgodziliby
sie z Twoimi tezami jest naprawde bardzo malo.
Ty patrzysz z perspektywy warszawskiego szpitala CO, ktory jest jednym z
najlepszych w Polsce i w ten sposob generalizujesz rozciagajac ocene tego
szpitala na cala polska sluzbe zdrowia.
Zyczylabym sobie zeby w Polsce byly same takie szpitale jak CO w Warszawie i
szpital im. Barlickiego w Lodzi. Niestety takie szpitale na mapie Polski
naleza do wyjatkow.

26. Data: 2007-10-20 17:43:41

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Jerry problemy poslkiej sluzby zdrowia to tlyko wymysl moj i Jeffa.
> Twoim zdaniem prof.Kuna i dr Zbigniew Religa wogole sie nie licza i
> opowiadaja glupoty.
> Strajki o podwyzki, zamykanie szpitali, kolejki na
> badania lekarskie, brak pieniedzy przez NFZ na refundacje lekow,
> leczenie.
> Zadluzenie spzitali Pod koniec roku zamykanie przychodni bo juz limity
> sie
> pokonczyly, lapowki.

powtarzasz się i to powtarzasz kompletne głupoty.

> To tylko nasz glupi wymysl bo w sluzbie zdrowia jest dobrze.

profesor religa w kampanii wyborczej mówił coś zupełnie innego: mówił że
jest dobrze i stan służby zdrowia systematycznie się poprawia. więc ok,
skoro uważasz że minister prof dr hab zbigniew religia jest głupi i nie
zna się na służbie zdrowia to już twoja sprawa. widocznie ty jesteś od
niego mądrzejsza i znasz się lepiej. tylko czekać, aż zostaniesz
ministrem zdrowia - wtedy wreszcie rozpocznie się długo oczekiwany złoty
wiek polskiej medycyny <-to jest właśnie demagogia, jaką stosujesz.

> Idz to powiedz jakiemus pacjentowi ktory czeka w kolejce na chemie czy
> radioterapie i rodzinom ludzi ktorzy swojej kolejki sie nie
> doczekali...

pacjent, który swoje w kolejkach po radio- i horomonoterapię już swoje
odstał, właśnie mówi mi przez ramię, że lekarze to ścierwa i traktują
pacjentów onkologicznych jak szmaty, ale poza tym jest raczej zadowolony
z tego, jak go leczyli. i co na to powiesz?

> Ciekawe czy z nimi tez bys dyskutawal z takim przekonaniem jak robisz
> to na forum.

demagogia.

27. Data: 2007-10-20 17:46:23

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Gdyby polska sluzba zdrowia funkcjonowala dobrze, gdyby narod i NFZ
> mialy pieniadze to lekarze mogliby zarabiac nawet 20000.

jak służba zdrowia będzie już pracować dobrze, to znajdzie się stado
głupich cioć, które stwierdzą że 20000 to absolutnie za dużo bo przecież
inni mają mniej, wszystko jest źle, na nic nie ma pieniędzy i normalnie
już tylko iść się powiesić.

28. Data: 2007-10-20 17:46:50

Od: Wojtek Malina <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jerry napisał:
> Użytkownik "Renata" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> pokaż mi lekarza, który mówi "żądam 16000 zł" to uwierzę.

wystarczy, ze poprossi 9000 na ręke ( umowa na 13000 brutto) na etacie,
to koszt prtacodawcy wyniesie wlasnie 16000 zlotych. z czego 7000 to
podateczki i zusiczki.

Wiec pewnie o to chodzi.

29. Data: 2007-10-20 17:48:36

Od: Wojtek Malina <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jeff napisał:

> .....przeciez moga emigrowac, skoro malo zarabiaja :))

Problem wlasnie w tym, ze moga.

NAtomiast ciagle nasze panstwo ma wpisane w konstytucji zapewnienei
opieki zdrowotnej.

30. Data: 2007-10-20 17:51:07

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> 16000 zl za ratowanie zycia ludzi to nie przestepstwo.
> Tylko skad te 16000 wziasc? komu zabrac?
> Czy jesli lekarze dostana te 16000 to poziom sluzby zdrowia zeminic
> sie nagle na lepsze jak przy pomoca magicznej rozdzki?

zastanów się nad wizytą u psychiatry. skoro we wszystkim widzisz złe
strony, uważasz że jest źle i bez nadprzyrodzonych sił nic się nie da
poprawić, to może po prostu masz depresję? /ja mam i się leczę/

Kwawia dziasla po usunieciu kamienia i boli zab!
Paciorkowce ropne
wegetarianie
alkalizacja organizmu - sciema?
Problemy zoladkowe u mnie i narzeczonej + pytanie o lek