Renta socjalna

następny post »
From: "scorpio" <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Renta socjalna
Date: Wed, 2 Feb 2005 08:57:41 +0100

Witam !
Zgłosiła się do mnie pewna osoba niezadowolona z decyzji ZUS-u odnośnie
przyznania jej córce renty socjalnej z prośba o pomoc.
I ja mam pewne watpliwości czy jej pomóc tj. napisać odwołanie się od
decyzji ZUS-u w sprawie przyznania renty socjalnej, nie szkodząc jej.

Otóz sprawa wygląda tak.
1. Po ukończeniu 16 lat w czerwcu 2003 roku stanęła przed komisja d/s
orzekania o stopniu niepełnosprawności.
2. Komisja przyznała stopień niepełnosprawności umiarkowany na czas
określony do sierpnia 2008 roku.
3. Niezadowolona z decyzji powiatowej komisji wniosła odwołanie do
wojewódzkiej komisji w sierpniu 2003r.
4. W między czasie weszła od 1 października 2003r. nowa ustawa o rencie
socjalnej.
5. Wojewódzka komisja w listopadzie 2003r. uchyliła decyzję powiatowej
komisji i utrzymała stopień niepełnosprawności umiarkowany ale na stałe.
6. Po ukończeniu 18 lat - w grudniu 2004r. wystąpiła z wnioskiem o
przyznanie renty socjalnej.
7. ZUS uznał że renta socjalna przysługuje ale do sierpnia 2008 roku.
8. Po otrzymaniu decyzji udała się do ZUS-u z zapytaniem dlaczego na czas
okreslony a nie na stałe. ZUS odpowiedział, że orzeczenie na stałe zostało
wydane po 1 października 2003r. i nie może podlegać pod starą ustawe.

Ja nie zgadzam się z interpretacja ZUS-u. Uważam, że orzeczenie wojewódzkiej
komisji uchylające powiatowe jest orzeczeniem równoważnym od czerwca 2003r.
i było rozpatrywane pod względem tamtych przepisów a więc powinno być
traktowane jako orzeczenie wydane sprzed 1 pazdziernika 2003r.

A szanowni grupowicze co o tym myślicie

pzdr
scorpio