Rh

1. Data: 2000-11-14 16:33:06

Temat: Rh
Od: "refeler" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy wspolczynnik (chyba tak sie to nazywa ) Rh jest dziedziczony po
rodzicach
tzn jezeli oboje rodzice mieli dodatni to czy dziecko moze miec ujemny.

2. Data: 2000-11-14 17:30:18

Temat: Re: Rh
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

refeler napisał(a):

> Czy wspolczynnik (chyba tak sie to nazywa ) Rh jest dziedziczony po
> rodzicach
> tzn jezeli oboje rodzice mieli dodatni to czy dziecko moze miec ujemny.

To znaczy, że nie jesteś ich dzieckiem ;-)
Ja mam zielone oczy , moja matka niebieskie a ojciec piwne :-)))...Podobna
jestem do matki i trochę do ojca ale i tak nie wiem co o tych oczach
myśleć.

Kaja

3. Data: 2000-11-14 17:40:39

Od: "Adam Janiak" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, dziedziczy się. Tak, mogą (jeżeli byli oboje heterozygotami)

--
Adam Janiak
j...@c...pl

4. Data: 2000-11-14 22:04:27

Od: j...@h...torun.pl (Jarosław Łączkowski) szukaj wiadomości tego autora

> Czy wspolczynnik (chyba tak sie to nazywa ) Rh jest dziedziczony po
> rodzicach
> tzn jezeli oboje rodzice mieli dodatni to czy dziecko moze miec ujemny.

Moze, gdyz ujemny Rh ujawnia sie, gdy jest uwarunkowany homozygota recesywna
(ujemny Rh jest zwiazany z recesywnoscia), Dodatni Rh moze byc homozygota
dominujaca lub heterozygota (czynnik recesywny i dominujacy), a wiec jesli
rodzice byli heterozygotami Rh dodatnimi, to dziecko ma 50% szans, ze bedzie
Rh ujemne (prawa Mendla).
Pozdrowienia
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/klub/o_nas2/laczk.html

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

5. Data: 2000-11-14 22:12:28

Od: j...@h...torun.pl (Jarosław Łączkowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jesli
> rodzice byli heterozygotami Rh dodatnimi, to dziecko ma 50% szans, ze

Sorry, oczywista pomylka, ma 25% szans...

6. Data: 2000-11-15 11:24:45

Od: "BB" <b...@a...warszawa.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał(a) w wiadomości: <3...@f...pl>...

> [...]
>Ja mam zielone oczy , moja matka niebieskie a ojciec piwne :-)))...Podobna
>jestem do matki i trochę do ojca ale i tak nie wiem co o tych oczach
Kaju wybacz ale o tym ucza w szkole sredniej. Wbrew pozorom nie jest trudno
zrozumiec jak to jest
BB

7. Data: 2000-11-15 23:20:45

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

BB napisał(a):

> Kaju wybacz ale o tym ucza w szkole sredniej. Wbrew pozorom nie jest trudno
> zrozumiec jak to jest

Nie miałam biologii itp w szkole średniej...I tak nie rozumiem i nigdzie
nic na
temat koloru oczu nie widziałam i nie czytałam :-(... ( chyba).

Kaja

Potrzebuje pomocy
Dieta Noblistow - tajemnice jak zostac Noblista stosujac diete, ktorej tajemnice byly pilnie strzezone przez dziesiatki lat
Badanie krwi
wskaźnik PRO w analizie moczu
Szkodliwość mikrofali