Rodzaje kalorii.

1. Data: 2005-03-20 00:24:32

Temat: Rodzaje kalorii.
Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie do Szanownych Grupowiczów.

Według piramidy zdrowego żywienia (tak jakos to sie nazywa) jest zalecane,
zeby najwiecej spozywac prod. zbozowych, ryzu, kasz i makaronow, a przeciez to
podobno jest bardzo tuczace...chyba, ze nie jest.

I jak to jest wlasnie z tymi kaloriami bo tak na przyklad ze stojacego przede
mna kartonu karotki wyliczylem ze wypijajac litr tego napoju zdobede 450
kalogii czyli tyle co za paczka. Czyli po wypiciu karotki przytyje tyle samo
co po zjedzeniu paczka??

2. Data: 2005-03-20 02:18:21

Temat: Re: Rodzaje kalorii.
Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

b...@w...pl napisał(a):
Czyli po wypiciu karotki przytyje tyle samo
> co po zjedzeniu paczka??

tak

pozd
WiRAHA

3. Data: 2005-03-20 07:38:56

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Mam pytanie do Szanownych Grupowiczów.

uhum

> Według piramidy zdrowego żywienia (tak jakos to sie nazywa)

Tylko się nazywa

> [...]

przede
> mna kartonu karotki wyliczylem ze wypijajac litr tego napoju zdobede 450

kilokalorii (kcal)

czyli tyle co za paczka. Czyli po wypiciu karotki przytyje tyle samo
> co po zjedzeniu paczka??

Przytyjesz więcej. W soku masz cukry proste i najwyżej dwucukry. Po ich
spożyciu szybko zostają strawione i wchłonięte do organizmu. Już 5 gram
glukozy dostającej się do krwi podnosi jej poziom ze 100 na 200 mg/dl. Ty
wypiłeś 100 gram cukrów. Poziom we krwi szybko się podnosi, a więc następuje
wyrzut insuliny i glukoza wpychana jest do komórek dla spalenia i
przetworzenia na tłuszcz. Ponieważ spalić się wszystkiego nie da w krótkim
czasie, to znaczna część będzie przetworzona na tłuszcz.
Jeżeli zjesz pączka, to proces wchłaniania cukrów do krwi będzie trwał
dłużej, bo pączek to przede wszystkim cukry złożone i tłuszcz. Cukry złożone
są dłużej trawione, a tłuszcz dodatkowo spowalnia trawienie. Glukoza wolniej
będzie dostawała się do krwi, a więc jest większa szansa, że będzie spalana,
a nie zamieniana na tłuszcz.
Jest jeszcze drugi aspekt wypicia karotki, a zjedzenia pączka. Po litrze
karotki za godzinę będziesz cholernie głodny i będziesz musiał coś zjeść, a
więc tłuszczyk którego Ci przybyło zostanie na miejscu. Po pączku, głód
poczujesz dużo później i będzie słabszy, więc masz większe szanse na
spalenie jeszcze trochę własnego tłuszczyku, aby wrócić do pierwotnej wagi.

Pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2005-03-20 08:52:00

Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poczujesz dużo później i będzie słabszy, więc masz większe szanse na
> spalenie jeszcze trochę własnego tłuszczyku, aby wrócić do pierwotnej wagi.

Jej, skomplikowane to troche:-> Ale jeśli dobrze zrozumiałem do spożywane
cykry proste są szybko przetwarzane i nie zdążą się spalić tylko są odkładane
jako tłuszcz. Ale przecież wszystkie warzywa i owoce mają cukry proste (tak mi
sie wydaje)...

5. Data: 2005-03-20 09:29:55

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Leszku, Ty dalej wierzysz w te bzdure, ktora kiedys sam wymysliles?
Dodatkowe 5 gram glukozy moze i podniesie jej poziom do 200 mg/dl, ale w
pieciolitrowym akwarium z woda, w ktorej wczesniej rozpuszczono juz 5 gram
glukozy. Czlowiek nie jest pieciolitrowym akwarium z woda. Jestes w stanie
przytoczyc choc jeden udokumentowany przypadek medyczny, w ktorym po
wstrzyknieciu do krwiobiegu pacjenta 5 gram glukozy odnotowano wzrost jej
stezenia we krwi o 100%? Czekam, tymczasem przypomne, ze w tescie tolerancji
glukozy podaje sie doustnie roztwor wodny zawierajacy 50 lub 75 gram
glukozy, a krzywa cukrowa (stezenie glukozy we krwi rejestrowane w czasie) u
zdrowego czlowieka nigdy nie wznosi sie ponad poziom 180 mg/dl, zazwyczaj
nie osiagajac wiecej jak 140-150 mg/dl. Jak ma sie twoja powyzsza teoria do
tego faktu?

6. Data: 2005-03-20 09:37:13

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> a écrit dans le
> [...]
> nie osiagajac wiecej jak 140-150 mg/dl. Jak ma sie twoja powyzsza teoria

dyskutant zza K(F)rzaczka dal glos,
zalosne!

Jurek

7. Data: 2005-03-20 11:39:23

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek <j...@g...pl> napisał(a):

> dyskutant zza K(F)rzaczka dal glos,
> zalosne!

Jurku, a moze dla odmiany, zamiast niezgodnych z netykieta i zasadami dobrego
wychowania uwag natury personalnej, napiszesz cos na temat?

8. Data: 2005-03-20 12:18:34

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:d1jfsi$6hb$1@inews.gazeta.pl...

> Leszku, Ty dalej wierzysz w te bzdure, ktora kiedys sam wymysliles?

Spodziewałem się, że coś takiego napiszesz. Musisz dać upust swoim niskim
instynktom, dawno tego nie robiłeś.

> Dodatkowe 5 gram glukozy moze i podniesie jej poziom do 200 mg/dl, ale w
> pieciolitrowym akwarium z woda, w ktorej wczesniej rozpuszczono juz 5 gram
> glukozy.

I właśnie o to mi chodzi. Tylko 5 gram podnosi poziom o 100. Przykład ten
obrazuje jak dużą dynamiką neutralizacji cukrów musi dysponować organizm,
aby nie dopuszczać do zbyt dużego stężenia we krwi.

> [...]
> przytoczyc choc jeden udokumentowany przypadek medyczny, w ktorym po
> wstrzyknieciu do krwiobiegu pacjenta 5 gram glukozy odnotowano wzrost jej

A z jaką szybkością następowało to wstrzykiwanie? Jeżeli z dużą, to
miejscowy poziom glukozy na pewno przekroczył wszelkie poziomy :)

> [...]
> nie osiagajac wiecej jak 140-150 mg/dl. Jak ma sie twoja powyzsza teoria

Popiera moje twierdzenie, że im więcej w pożywieniu jest cukrów prostych,
tym więcej ich jest metabolizowanych do triglicerydów.

Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2005-03-20 12:27:52

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

> Jej, skomplikowane to troche:-> Ale jeśli dobrze zrozumiałem do spożywane
> cykry proste są szybko przetwarzane i nie zdążą się spalić tylko są
odkładane
> jako tłuszcz.

Częściowo się spalą. Zależy ile ich zjesz na raz.

Ale przecież wszystkie warzywa i owoce mają cukry proste (tak mi
> sie wydaje)...

Z warzywami różnie bywa. Mają skrobię, mają też dwucukry (sacharoza w
burakach).
Owoce mają przeważnie fruktozę i glukozę. Fruktoza bardzo chętnie wchodzi w
szlak metaboliczny zamiany na kwasy tłuszczowe. Jest to bardzo pożądane dla
zwierząt, które muszą się otłuścić jak np. misie przed snem zimowym, czy
ptaki przed długimi przelotami.

Pozdrawiam
Leszek

10. Data: 2005-03-20 12:53:47

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@w...pl> napisał w wiadomości
Ale przecież wszystkie warzywa i owoce mają cukry proste (tak mi
> sie wydaje)...

Prawie wszystkie owoce mają głównie cukier prosty jakim jest fruktoza,
czasem mają sacharoze ( cukier w cukierniczce ) która jest dwucukrem ,
połączeniem fruktozu i glukozy , łatwo rozpadająceym się na składniki czyli
cukry proste. Warzywa to głównie skrobia wielocukier z cząsteczek glukozy.

Slawek

żywność genetycznie modyfikowana?????????
pytanko
prasa
dieta a picie...:)
jak schudnąć? proszę bardzo !!!