Rolety

1. Data: 2005-04-13 16:45:21

Temat: Rolety
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Okna mam od strony zachodniej, wiec slonce daje popalic niemal przez caly
dzien.
Zamierzam zalozyc rolety z prowadnicami (obecnie sa zaluzje), tylko kwestia
w wyborze materialu. Chodzi mi o nieprzeswitujacy. W punkcie ogladalam
probki i zainteresowal mnie material z folia i inny gumowany bialy (pan nie
potrafil mi nic blizej nt powiedziec). Pewnie od strony zewnetrznej okno
wyglada nieciekawie, ale mi bardziej zalezy, aby nie przepuszczal swiatla
slonecznego.

I teraz pytanie do tych, ktorzy uzywaja takiego materialu. Czy taki material
rzeczywiscie sie sprawdza i czy sie, np. nie wulkanizuje itp.?
Poprosze o ewentualne uwagi na ich temat. A moze jest jeszcze cos innego
wartego uwagi?

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

2. Data: 2005-04-14 18:25:27

Temat: Re: Rolety
Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> material rzeczywiscie sie sprawdza i czy sie, np. nie wulkanizuje itp.?
> Poprosze o ewentualne uwagi na ich temat. A moze jest jeszcze cos innego

mam podobna sytuacje, okna od zachodniej strony, wiec tez zalozylem rolety
zewnetrzne. Efekt jest taki, ze moze temperatura nie jest znaczaco nizsza
ale za to slonce juz nie peicze jak kiedys :)
Nie wiem o jakim materiale piszesz, moje sa wykonane z jakiegos tworzywa
sztycznego-cos podobnego do plastikowych okien. Robilem w tej firmie
www.orlita.pl wiec jakby co mozesz zerknac na opisy.
Mam w kolorze bialym, pomiedzy poszczegolnymi plytkami rolet mozna ustawic
przeswit lub tez calkowicie je dosunac przez co jest ciemno jak nie powiem
gdzie ;)
Nie zauwazylem zadnych skutkow obocznych ich eksploatacji w postaci jakich
wypaczen lub tez zmiany koloru - moze z wyjatkiem zabrudzenia, ale tego
wiadomo na zewnatrz sie nie uniknie.

Nie wiem czy to co napisalem w jakis sposob Ci pomoze, moze podaj linka do
strony ze zdjeciami/opisem rolet ktore chcesz zalozyc a moze strony firmy
produkujacej/sprzedajacej je.

pozdrawiam
Tomek

3. Data: 2005-04-14 20:30:40

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> wrote in message

> [...]

A ja w zachodnich oknach mam założone właśnie półprześwitujące, kremowe.
Efekt jest doskonały. Słońce nie pali i nie razi, w pokojach jest sporo
chłodniej, a jednocześnie jasno - czytać można bez problemu:)
Oczywiście pytanie, czy te Twoje nieprześwitujące rolety mają służyć tylko
do ochrony przed słońcem, czy potrzebujesz mieć w pokoju ciemno z innego
powodu.
Anka

4. Data: 2005-04-15 07:00:38

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do ochrony przed słońcem, czy potrzebujesz mieć w pokoju ciemno z innego

Sadzilam, ze slonce zbyt natarczywie bedzie sie wdzieralo do mieszkania przy
tych materialach, no i bedzie zbyt jasno i goraco. Zastanawialam sie nad
tymi gumowanymi, ale juz sie dowiedzialam, ze przy silnym sloncu wydzielaja
niezbyt przyjemny zapach, a takowego bym nie zniosla. Tak wiec pozostanie mi
wybrac tylko odpowiedni kolor niegumowanego. W punktach maja probki
materialow dzielone na grupy w zaleznosci od jego grubosci, np. I, II. Z
ktorej grupy jest twoj material? Piszesz, ze polprzeswitujacy, wiec...?
Dzieki za informacje

5. Data: 2005-04-15 11:07:17

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-15 09:00, Iwona_s napisał(a):

> [...]
> materialow dzielone na grupy w zaleznosci od jego grubosci, np. I, II. Z
> ktorej grupy jest twoj material? Piszesz, ze polprzeswitujacy, wiec...?

Nie wiem od kogo masz takie informacje że śmierdzą, mam je w domu w 3
pokojach (kolor biały z jednej jak i z drugiej strony) i przez prawie 2
lata nie zaobserwowałem (a w zasadzie nie wywąchałem) żadnego
smrodliwego zapaszku - okna są po zachodniej stronie więc od godz 13 są
przez cały czas nastawione na działanie słońca. Po ich zasłonięciu (okna
plastikowe ze specjalnymi prowadnicami do rolet) w mieszkaniu robi się
prawie ciemno.
Wybierając kiedyś czy ma to być gruby materiał (do końca nie wiem czy on
jest gumowany- w środku faktycznie coś jest) czy taki cienki
zdecydowałem się na ten gruby (znacznie droższy), gdyż obawiałem się, iż
wieczorem przy zapalonym świetle i opuszczonych roletach sąsiedzi będą
mieli swoisty "teatr cieni" , teraz po już wiem że zjawisko to występuje
jedynie przy bardzo jasnym oświetleniu pokoju i stanięciu bezpośrednio
przy rolecie (cienkiej oczywiście) i moje obawy były niepotrzebne, tym
nie mniej należy to brać pod uwagę zwłaszcza jak się ma duże okna i
mieszka się gdzieś w blokach.
--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

6. Data: 2005-04-15 13:10:58

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona_s" <i...@T...pl> wrote in message
W punktach maja probki
> materialow dzielone na grupy w zaleznosci od jego grubosci, np. I, II. Z
> ktorej grupy jest twoj material? Piszesz, ze polprzeswitujacy, wiec...?

Nie mam bladego pojęcia. Nie pamiętam po prostu, bo mam je już od kilku lat.
Na rachunkach wystawianych w odstępie 1,5 roku wszędzie stoi napisane
"rolety Kama 2000", przy czym te 2000 to na pewno nie jest ani rok ani
rozmiar, więc może symbol. Sorry, ale bardziej Ci już pomóc nie mogę. Ja je
wybierałam przykładając po prostu wzornik do szyby i znając już opinię
brata, który narzekał, że przy nieprześwitujących w pokoju praktycznie
trzeba światło zapalać, żeby gazetę przeczytać.
A co do "teatru cieni", to fakt - jak się stanie tuż przy oknie w dobrze
oświetlonym pokoju, to z zewnątrz sylwetkę widać.
Anka

7. Data: 2005-04-15 13:46:45

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

Dziekuje wszystkim za wskazowki i uwagi. Niesamowicie rozjasniliscie mi w
glowie:)))

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

poszukiwany parkieciarz _ w-wa
Zmywarka wolnostojąca Bosch - jak zabudować pod blatem ?
oddam mapę
pralkosuszarka hoover
Ile za kafelkowanie