Wkretaki akumulatorowe

1. Data: 2005-04-13 20:26:32

Temat: Wkretaki akumulatorowe
Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie. Zainteresowaly mnie wkretaki akumulatorowe. Cos w tym
stylu.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=59
69242711
Konkretnie nie ten, ale mam pytanie czy jest to cos warte? Model ktory
mnie interesuje ma nastepujace dane techniczne.

- napięcie baterii 3,6 V,
- obroty wkrętarki 250 obr/min ,prawe bądź lewe ,
- maksymalny moment obrotowy 4 Nm ,
- napięcie ładowarki 230 V , prąd ładowania 6 V - 300 mA ,
- czas ładowania 3-5 godzin.

Jako, ze slabo sie na tym znam to prosze mi powiedziec jaka bedzie
roznica miedzy
- iloscia obrotow 250/min a np. 150/min ( to jest szybkosc wkrecania??)
- napieciem 3,6 a 4,6 ?
- momentem obrotowym 4 Nm a np. 1 Nm ( bedzie silniej dociskac?)

Nie chcialbym zeby w praktyce okazalo sie to zwykla zabawka i ze sroby
porzadnie nie da sie dokrecic, bo bedzie za slabe :)

Prosze o opinie :)

pozdrawiam serdecznie
Laris

2. Data: 2005-04-13 21:44:26

Temat: Re: Wkretaki akumulatorowe
Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Laris wrote:
> Witam serdecznie. Zainteresowaly mnie wkretaki akumulatorowe.

Chce polecic wkretarke Blach&Decker HP9096.
http://tinyurl.com/4uym6

W listopadzie kupilismy taka do domu, druga mojemu chlopakowi, trzecia jest
jako zapasowa do takiej samem u szwagra. Musze powiedziec, ze jestem
zachwycona ta wkretarka. Oprocz wszelkich zalet m. in mozliwosc pracy pod
roznym katem itd. MZ bardzo dlugo trzyma akumulator. Tak jak w listopadzie
zostaly naladowane tak moja domowe pierwszy raz byla ladowana jakis miesiac
temu a bardzo czesto byla uzywana. Druga byla uzywana non stop np przy
budowie szafki i bardzo dlugo wytrzymuje.
Jest na tyle silna ze wiercenie w scianie gipsowej idzie jak w maslo.

Zazula

3. Data: 2005-04-13 21:50:52

Od: "Rex" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> - iloscia obrotow 250/min a np. 150/min ( to jest szybkosc wkrecania??)
Tak. A dokładnie to pewnie maksymalna prędkość. Najczęściej jest to zrobione
tak jak w wiertarce - im mocniej wciśniesz przycisk tym szybciej kręci (aż do
obrotów max.)

> - napieciem 3,6 a 4,6 ?
Tego nie wiem, a nie chcę zgadywać :-)

> - momentem obrotowym 4 Nm a np. 1 Nm ( bedzie silniej dociskac?)
Większy moment obrotowy pozwoli na pokonanie większego oporu. W praktyce
oznacza to, że ruszy mocniej przykręconą śrubę, wkręci wkręt w twardszy
materiał i przy większych oporach.

> Nie chcialbym zeby w praktyce okazalo sie to zwykla zabawka i ze sroby
> porzadnie nie da sie dokrecic, bo bedzie za slabe :)
To już w zależności do czego ma być używana. Podobną jak podaną w linku
używałem do składania mebli i wkręcania śrub do ścian (w kołki).
Część wkrętarek posiada możliwość regulowania siły dokręcania. Według mnie
bardzo przydatny patent chroniący przed np zbyt mocnym rozwierceniem otworu w
słabym materiale.

Pozdrawiam

Rex

4. Data: 2005-04-14 07:52:31

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam serdecznie. Zainteresowaly mnie wkretaki akumulatorowe. Cos w tym
> stylu.
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=59
69242711

Zabawka dla leniwych majsterkowiczów (śrubokrętem jest szybciej :)

> Jako, ze slabo sie na tym znam to prosze mi powiedziec jaka bedzie
> roznica miedzy
> - iloscia obrotow 250/min a np. 150/min ( to jest szybkosc wkrecania??)

Tak.

> - napieciem 3,6 a 4,6 ?

Zwykle większy moment obrotowy

> - momentem obrotowym 4 Nm a np. 1 Nm ( bedzie silniej dociskac?)

4 razy silniejsze "dokręcenie".

> Nie chcialbym zeby w praktyce okazalo sie to zwykla zabawka i ze sroby
> porzadnie nie da sie dokrecic, bo bedzie za slabe :)

Ale to jest zabawka, porządne wkrętarki to te w kształcie wiertarki. Jeśli
to ma służyć do intensywniejszej pracy polecam taką z 2 akumulatorami i w
miarę szybką ładowarką (na pewno nie 12h). Jeśli do majsterkowania i
sporadycznego wkręcania śrub w coś twardszego lub wiercenia to może być
jeden. Jak ktoś już pisał część wkrętarek ma możliwość regulacji siły
dokręcenia (sprzęgło)- bez tego nie polecam gdyż w twardym drewnie urywają
się wkręty :)

Pozdrawiam
Filip J

Rolety
poszukiwany parkieciarz _ w-wa
Zmywarka wolnostojąca Bosch - jak zabudować pod blatem ?
oddam mapę
pralkosuszarka hoover