Ropucha

1. Data: 2000-06-22 16:31:12

Temat: Ropucha
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jezeli ropucha siedzi w dziurze w ziemi - akurat zrobila ja sobie we
wrzosach - to dlatego, ze jej goraco, czy robi jakies podejrzane rzeczy? A w
ogole to ropuchy sa pozyteczne czy nie?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia Karpowicz

--
http://friko.onet.pl/ko/wukar
e-mail: w...@p...onet.pl

2. Data: 2000-06-22 17:13:39

Temat: Re: Ropucha
Od: g...@p...wp.pl (Grzegorz Wojtczak) szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem nie robi nic zlego. Kopie sobie nory (herpetologiem nie jestem,
wiec nie uzywam odp. terminologii) zeby schronic sie przed sloncem i upalem.
Z tego co mi wiadomo plazy zywia sie owadami i slimakami (co do drugiego
pewien nie jestem)

Sam niedawno mialem w ogrodzie ropuche zielona (Bufo viridis). To zagubione
stworzatko skrylo sie w glebokiej na 1,5 m studzience (bez wody). Moj ojciec
czyszczac studzienke zabe wzial za odchody nieznanego pochodzenia i przez to
piekna ropucha dostala z cztery razy strumieniem wody z myjki cisnieniowej.
Niedosc ze przezyla to jeszcze hasa do dzis w okolicy ...

3. Data: 2000-06-23 06:01:37

Od: "grogreg#news.tpnet.pl" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesia Karpowicz napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>Jezeli ropucha siedzi w dziurze w ziemi - akurat zrobila ja sobie we
>wrzosach - to dlatego, ze jej goraco, czy robi jakies podejrzane rzeczy? A

O tak, bardzo pozyteczne
Szczegolnie na brodawki :))
A tak w ogole to sa chyba pod ochrona.

grogreg