Rośliny kwaśnolubne

1. Data: 2005-07-19 12:05:35

Temat: Rośliny kwaśnolubne
Od: "Renata" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Ogrodników,

Mam rabatę z roślin kwaśnolubnych. Z przodu wrzosy, głębiej iglaki,
rododendrony, azalie itp.
Niestety latem rabata ta wygląda trochę smutno - nic nie kwitnie.
Może znacie jakieś niewysokie rośliny kwitnące, które pasowałyby
do takiego otoczenia ?

R.

2. Data: 2005-07-19 13:04:41

Temat: Re: Rośliny kwaśnolubne
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Może znacie jakieś niewysokie rośliny kwitnące, które pasowałyby
> do takiego otoczenia ?
>
> R.

Wrzośce, np. Erica cinerea C.D.Eason

Zobacz katalog na stronie: http://www.wrzosowisko.pl/wolski_katalog.pdf Na
końcu są wrzośce (Erica) sprawdź terminy kwitnienia, jest kilka odmian.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

3. Data: 2005-07-19 15:53:11

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19 Jul 2005 14:05:35 +0200, Renata napisał(a):

> [...]
> Niestety latem rabata ta wygląda trochę smutno - nic nie kwitnie.
> Może znacie jakieś niewysokie rośliny kwitnące, które pasowałyby

Z krzewów to róże okrywowe - polecam, u mnie jeszcze rosną golteria,
modrzewnica, tawuły japońskie, berberys (ładne liście), krzewuszka
Variegata Nana, pięciornik sobie radzi (chociaż pod nie nie sypałam już
kwaśnego torfu), trochę traw jeszcze. Jak gdzieś masz tam kawałek cienia to
hortensja krzewiasta (h.paniculata). No i w bylinach można wybierać. Ja bym
między wrzosy dała bodziszki np g.endressi albo g.sanguineum, długo i
ładnie kwitną, szybko rosną.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2005-07-19 20:35:44

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Renata" <r...@p...onet.pl> wrote:

> Może znacie jakieś niewysokie rośliny kwitnące, które pasowałyby do
> takiego otoczenia ?

Pierwiosnki! Pierwiosnki pasują do wszystkiego :-).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien konstruktor w Dublinie
Miał auto jeżdżące na slinę

5. Data: 2005-07-19 21:49:36

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19 Jul 2005 22:35:44 +0200, Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

> Pierwiosnki! Pierwiosnki pasują do wszystkiego :-).

Ale latem to mało ich chyba kwitnie;)

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2005-07-20 14:35:12

Od: "Renata" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki serdeczne za opinie.
Na pewno zainteresuję się tymi wrzoścami, które kwitną latem,
geranium a hortensję pnącą to już miałam zaplanowaną.
( za chwile nie będzie miejsca na rabacie, trzeba będzie kolejną założyć :))

Pozdrawiam R.

7. Data: 2005-07-20 19:52:54

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> wrote:

> Ale latem to mało ich chyba kwitnie;)

P. florindae, P. capitata (o capitalntm wyglądzie i zapachu :-) ),
P. vialli, powtarzają P. vulgaris.. to z tych najbadziej pospolitych.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Herr Hans Hoechs, germanista z Macao,
Jest nieprawdopodobnym jąkałą.

8. Data: 2005-07-20 20:17:41

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20 Jul 2005 21:52:54 +0200, Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

> P. florindae, P. capitata (o capitalntm wyglądzie i zapachu :-) ),
> P. vialli, powtarzają P. vulgaris.. to z tych najbadziej pospolitych.

A powtarzają to wiadomo:)
Ale pełnia kwitnienia wiosną.
Już ich trochę mam, to wiem jak kwitną:)

Pozdrawiam
Marta

Melduję się ponownie
Re: Osy na poddaszu.