Rozdwajające się panokcie i odparzająca się skóra.

1. Data: 2007-05-30 13:50:21

Temat: Rozdwajające się panokcie i odparzająca się skóra.
Od: "mk" <n...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

na początku chciałbym zaznaczyć, że szukałem podobnych tematów, ale niczego
takiego nie znalazłem.

Mam problem z kciukami (tylko) a mianowicie od kilku miesięcy rozdwajają mi
się panokcie na ksiuku, oraz (co gorsza) regularnie odparza mi się skóra
(ale też tylko i wyłącznie na kciukach). Rozdwajające się paznokcie chyba
nie są czymś mało znanym, więc opiszę tylko tą schodzącą skóre.

Sprawa ma się tak że mam normalną skórę na kciuku i nagle zaczyna ona
odchodzić tzn. pojawiają się takie jakby odparzenia a pod spodem jest już
świeży naskórek. Skóra schodzi małymi kawałkami, bądź dużymi płatami (dużymi
w skali wielkości kciuka) obszar na jakim to się dzieje to cały kciuk po
bokach, od wewnętrznej strony i na "szczycie" od połowy długości paznokcia
mniej więcej. Po jakimś czasie skóra przestaje odparzać się (dochodzi po
prostu do tej połowy paznokcia mniej więcej i dalej "nie chce" już na
szczęście) i sytuacja zaczyna się poprawiać tzn. kciuk i skóra na nim
dochodzą do normalnego wyglądu (paznokcie są rozdwojone nonstop). Cały taki
cykl trwa około miesiąca. Dodam może również że na ogół dzieje się to
naprzemiennie tzn jak jeden kciuk dochodzi do normy to skóra zaczyna
odparzać się na drugim.

I tak w kółko od kilku miesięcy. Byłem z tym u pani dermatolog, która tylko
na to spojrzała i przepisała mi Merz Special Drages. Brałem to przez jakiś
czas regularnie, ale nic nie pomogło, nie było nawet poprawy. Stosowałem też
inne specyfiki w tabletkach (skrzypy itp), ale nic nie pomogło. Wcześniej
też stosowałem coś takiego jak AciFungin - NIC !

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.