Bigos - nowa relacja

1. Data: 2004-03-05 17:45:39

Temat: Bigos - nowa relacja
Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zachęcona relacją Pani Duszczyńskiej, postanowiłam też zrobić bigos na
oczach PT Publiczności.
2 kg kapusty kiszonej poszło do gara (nawet specjalnie tego nie cięłam, ot
tak trochę).
Ziele angielskie, pieprz i liść laurowy - wszystkiego dość bogato
I zaczynam od boczku wędzonego - skóry osobno lub w blokach, reszta w kostce
dość grubej.
Lu je do gara.
2 cebule duże pocięte na kosteczki i zesmażone na patelni.
I teraz na wolnym ogniu przez 2-3 godziny. Za oknem mróz, więc szoking
ekologiczny gotowy.
Ale bigos ma być gotowy na jutrzejszy wieczór, bo mi język ucieka.
ziuta
1. Data: 2004-03-05 18:09:50

Temat: Re: Bigos - nowa relacja
Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ścierwo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Zachęcona relacją Pani Duszczyńskiej, postanowiłam też zrobić bigos na
> oczach PT Publiczności.
Po namyśle dodałam kilkanaście talarków kiełbasy Senatorskiej - podwędzonej
mocno i obsuszonej.
Kapusta się prychci, smaki ma dobre, boczek ją maceruje swym tłuszczem

1. Data: 2004-03-05 18:17:25

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ścierwo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Zachęcona relacją Pani Duszczyńskiej, postanowiłam też zrobić bigos na
> oczach PT Publiczności.
Grzyby umyte pod silnym strumieniem wody - w tym celu przytykam kran
palcem - aby wypłukac piasek wrzucone do mleka i muszą się trochę napić.

1. Data: 2004-03-05 18:49:56

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "ścierwo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Grzyby umyte pod silnym strumieniem wody - w tym celu przytykam kran
> palcem - aby wypłukac piasek wrzucone do mleka i muszą się trochę napić.
19.40 - Grzyby poszły w bigos

1. Data: 2004-03-05 19:21:50

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

ścierwo ( d...@w...pl ) napisał:
> 19.40 - Grzyby poszły w bigos
> ziuta

Bez moczenia?
Iwona

1. Data: 2004-03-05 19:26:34

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ścierwo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Zachęcona relacją Pani Duszczyńskiej, postanowiłam też zrobić bigos na
> oczach PT Publiczności.
Dodałam polską śliwkę wędzoną - trzymam je w lodówce w zakręconym słoiku od
Wigilli, specjalnie na takie okazje. Zaraz będe wyłanczać podgrzewanie. Czy
od razu wyrzucić na balkon?
1. Data: 2004-03-05 19:26:46

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

ścierwo ( d...@w...pl ) napisał:
> Po namyśle dodałam kilkanaście talarków kiełbasy Senatorskiej -
> podwędzonej mocno i obsuszonej.
Na 2kg kapuchy - tylko kilkanaście talarków kiełbasy i to podsuszonej???
A jakieś mięsiwo? Tego to w bigosie nie powinno zabraknąć;)
Nie zapomnij o śliwkach suszonych i... winie:)))

Iwona

1. Data: 2004-03-05 19:32:49

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości
> Na 2kg kapuchy - tylko kilkanaście talarków kiełbasy i to podsuszonej???
> A jakieś mięsiwo? Tego to w bigosie nie powinno zabraknąć;)
> Nie zapomnij o śliwkach suszonych i... winie:)))
No to ciągle jest eksperyment - poszukiwanie swojego smaku. Tym razem
wymyśliłam, ze zacznę od boczku wędzonego, aby zatłuścić kapustę. Śliwka
suszona już jest - jedna słownie mówiąc.
Mięso jutro - za późno?
Wino... a bez wina się nie obejdzie?
A jak wino to ile?

1. Data: 2004-03-05 19:33:30

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

ścierwo ( d...@w...pl ) napisał:

> Dodałam polską śliwkę wędzoną - trzymam je w lodówce w zakręconym słoiku
> od Wigilli, specjalnie na takie okazje. Zaraz będe wyłanczać podgrzewanie.
To ile czasu gotowałaś to coś, co nazywasz bigosem?

> Czy od razu wyrzucić na balkon?
A nie do śmietnika?

Iwona

1. Data: 2004-03-05 19:39:13

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

ścierwo ( d...@w...pl ) napisał:
> No to ciągle jest eksperyment - poszukiwanie swojego smaku. Tym razem
> wymyśliłam, ze zacznę od boczku wędzonego, aby zatłuścić kapustę.
To twój eksperyment...

>Śliwka suszona już jest - jedna słownie mówiąc.
Jedna, też fajnie.

> Mięso jutro - za późno?
Ciekawe...

> Wino... a bez wina się nie obejdzie?