Różnice programowe?

1. Data: 2008-03-29 10:28:25

Temat: Różnice programowe?
Od: " Rafal" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W 2006 roku przerwałem studia na Politechnice - mój pracodawca
skierował mnie do pracy w oddziale za granicą - zaliczyłem ósmy
semestr na studiach wieczorowych za wyjątkiem seminarium
dyplomowego. Postanawiam wrócić na uczelnie i dokończyć studia.
Decyzja Dziekana: powtórzenie ósmego semestru na studiach zaocznych
(w ciągu roku zmienił sie profil studiów nie ma już wieczorowych
tylko zaoczne)i zaliczenie różnic programowych (naliczyłem 24 inne
przedmioty). Czyli w zasadzie zadanie jest nie do wykoniania.
Uważam, że decyzja Dziekana jest dla mnie bardzo krzywdząca.
Czy sprawę różnic programowych (czasu ich odrobienia oraz możliwości
skrócenia) regulują jakieś przepisy? (w regulaminie studiów nic o
nich nie ma).
Czy zaliczając semestr za wyjątkiem obrony dyplomu musze powtarzać
cały semestr?
Czy i gdzie mogę odwołać sie od decyzji Dziekana? Jak z tego wybrnąć?
Dziękuje za wszyskie podpowiedzi.

2. Data: 2008-03-29 16:01:16

Temat: Re: Różnice programowe?
Od: Sławomir Żaboklicki <z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uważam, że decyzja Dziekana jest dla mnie bardzo krzywdząca.

jeśli dobrze zrozumiałem Studiowałeś na kierunku A, przerwałeś
studia, kierunek A zlikwidowano, najbliższy temu zlikwidowanemu kierunkowi
jest kierunek B jednak różnice programowe miedzy tymi kierunkami
to 24 przedmioty
Dziekan chyba nie ma wyboru. Uzyskanie dyplomu oznacza, że
absolwet pozytywnie zaliczył i zdał wymaganych X przedmiotów a nie
X-24.
Może dałoby radę poszukać innej uczelni, na której
tych różnic byłoby mniej (prowadziłaby studia na kierunku, na którym
studiowałeś). To chyba najszybsze rozwiązanie.

> Czy sprawę różnic programowych (czasu ich odrobienia oraz możliwości
> skrócenia) regulują jakieś przepisy? (w regulaminie studiów nic o
> nich nie ma).

Jest na pewno o terminowości uzyskiwania zaliczeń i zdawania egzaminu.
W Twoim przypadku być może dałoby się przejść na indywidualny tok
studiów gdzie określono by zestaw przedmiotów i terminy ich zaliczania.

> Czy zaliczając semestr za wyjątkiem obrony dyplomu musze powtarzać
> cały semestr?

To powinien regulować regulamin studiów.

> Czy i gdzie mogę odwołać sie od decyzji Dziekana? Jak z tego wybrnąć?

To też powinien regulować regulamin. Plus dobra wola dziekana. Plus
opinia o Tobie jako o studencie, w którego warto zainwestować
dodatkową robotę papierkową.

pozdrawiam i życzę powodzenia
SZ

3. Data: 2008-03-31 18:50:33

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pracodawca wolał wysłać Cię za granicę niż znieść niedaleko siebie magistra.
Ty się zaś dałeś nabrać, naiwniaku.
To zjedz tę żabę.

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

4. Data: 2008-04-01 09:07:16

Od: " Rafał" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Żaboklicki <z...@k...chip.pl> napisał(a):

> [...]
> studia, kierunek A zlikwidowano, najbliższy temu zlikwidowanemu kierunkowi
> jest kierunek B jednak różnice programowe miedzy tymi kierunkami
Studiowałem na studiach wieczorowych na kierunku A zlikwidowano studia
wieczorowe, teraz są studia zaoczne - również na kierunku A.

> pozdrawiam i życzę powodzenia
> SZ

Dziękuje i pozdrawiam

5. Data: 2008-04-01 09:14:28

Od: " Rafal" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@a...pl> napisał(a):

> Pracodawca wolał wysłać Cię za granicę niż znieść niedaleko siebie
magistra.
> Ty się zaś dałeś nabrać, naiwniaku.
> To zjedz tę żabę.

ROTFL !

Popatrz o tym nie pomyślałem :)

Poprawiłaś mi humor, dzięki :)

6. Data: 2008-04-01 12:14:31

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Rafał" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Studiowałem na studiach wieczorowych na kierunku A zlikwidowano studia
> wieczorowe, teraz są studia zaoczne - również na kierunku A.

to coś mi za dużo tych różnic. Chyba, że poszło z automatu.
Rozmawiałeś z Dziekanem, czy z sekretariatem.
Znaczna część z tych różnic może być wirtualna.
Jeżeli na wieczorowych był przedmiot XYZ i na zaocznych
jest przedmiot XYZ u tego samego egzaminatora, to możesz
go poprosić o przepisanie oceny ewentualnie o spytanie
czym sie różni XYZ-wieczorowe od XYZ-zaocznego i
zdanie tych rzeczywistych różnic. Może trzeba będzie
wykonać tylko prace kontrolne.
Musisz się indywidualnie dogadać z każdym prowadzącym.
To oni decydują, czy przepisać ocenę, czy nie.
Gdy już zbierzesz te rzeczywiste różnice, to możesz:
a) cofnąć się o rok, żeby mieć czas na nadrobienie,
b) prosić dziekana o indywidualny tok studiów
c) nie rezygnować.

Pamiętaj tylko, że dziekan jest carem Bogiem i kapitanem
wojennowo korablia. nic na siłę.
Pozdrawiam
SZ

See The World Teaching English Overseas With A TEFL Institute ProfessionalTEFL Certification
DOKTORAT ze srednia 3,59?
Wyznaniowe kuratorium
Mannass
nauczanie indywidualne