Różowy kasztan

1. Data: 2001-10-23 11:17:23

Temat: Różowy kasztan
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie dostałem od znajomego malutką sadzonkę kasztana. Różni się tym od
"normalnego", że jego kwiatostan jest różowy, a nie kremowy. Wykiełkował
właśnie pod takim różowym kasztanem. Co to za odmiana?
Pozdr. Jurek

2. Data: 2001-10-24 15:51:37

Temat: RE: Różowy kasztan
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Jerzy Wierzchnicki

[...]

To mieszance gatunkow z sekcji Aesculus i Pavia
Aesculus x carnea-kasztanowiec czerwony prawdopodobnie odmiana "Briotti"
Ladnie zabarwione kwiaty w roznych odcieniach od barwy rozowej do prawie
czerwonej.
Cenne drzewo, ale nadaje sie do cieplejszych rejonow kraju ,wzrost powolny,
male korony.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

3. Data: 2001-10-25 06:51:44

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "normalnego", że jego kwiatostan jest różowy, a nie kremowy. Wykiełkował
> właśnie pod takim różowym kasztanem. Co to za odmiana?

szczepienia jako że siewki słabo powtarzają cechy. Jeżeli tak jest w tym
wypadku to twój kasztanowiec może mieć białe kwiaty (nie musi)

Buki a żywopłot
Do zabawy
OGRODY
Róże