Rozwydrzone nastolatki

11. Data: 2008-11-26 10:02:41

Temat: Re: Rozwydrzone nastolatki
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> Przykręcenie śruby powinno zadziałać. Pod warunkiem, że rodzice w
> klasie są normalni. Bo jak nie są normalni to na następnym zebraniu
> może być tak jak u nas "no jak tak może być, pani robi
> niezapowiedziane kartkówki i potem połowa klasy ma pały, zmienić
> panią!!!".

Ekhm, po tym, co napisałaś, to ja wnioskuję, że to nauczyciele są
nienormalni.
Myśmy żądali oceniania tak, jak na to zasługują. Także wyciągania
konsekwencji z zachowania. Ale chyba szkoła oczekuje, że dokonamy cudu.

Justyna
GG 6756000

12. Data: 2008-11-26 10:12:26

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ekhm, po tym, co napisałaś, to ja wnioskuję, że to nauczyciele są
> nienormalni.

Nasi czy wasi? Bo się zgubiłam ;-)

> Myśmy żądali oceniania tak, jak na to zasługują. Także wyciągania
> konsekwencji z zachowania. Ale chyba szkoła oczekuje, że dokonamy cudu.

No jak w gimnazjum nauczyciele umywają ręce i myślą, że się rozejdzie po
kościach to może być problem.

Agnieszka

13. Data: 2008-11-26 10:14:56

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> Nasi czy wasi? Bo się zgubiłam ;-)

Nasi.

> No jak w gimnazjum nauczyciele umywają ręce i myślą, że się rozejdzie
> po kościach to może być problem.

Do końca roku wytrzymają :-/

Mnie to dziwi, że dopuszcza się do eskalacji problemu, zamiast ukręcić
łeb hydrze w zarodku.

Justyna
GG 6756000

14. Data: 2008-11-26 19:38:10

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Nov 2008 10:57:16 +0100, krys napisał(a)
w:<news:ggj6hs$sma$1@inews.gazeta.pl>:

> żeby poszli i rozwalili lekcję. Ciekawostką jest fakt, że matka
> prowodyra jest nauczycielką, doskonale zna problem i wiem, że reaguje
> na zachowanie syna.

Jeżeliby reagowała skutecznie, to nie byłby on prowodyrem.

Gdyby mój syn był prowodyrem tego typu zachowań, ze swoim ojcem miałby
maksymalnie dwie rozmowy. Druga już wyglądałaby tak:
"Rozmawiałem z nauczycielką na temat twojego zachowania. Ma zapowiedziane -
jeden wybryk na lekcji i dzwoni po mnie. Ja podsyłam taksówkę, do której
natychmiast grzecznie wsiadasz i jedziesz do domu. Konsekwencje: 1/ Płacisz
za taksówkę; 2/ Przyjeżdżam z pracy, siadasz na krzesło, siedzisz na nim
bezczynnie dwie godziny lekcyjne; 3/ Dowiadujesz się telefonicznie, co było
na lekcjach, uzupełniasz notatki, odrabiasz prace domowe; 4/ Kupujesz (za
twoje) kwiaty i na forum klasy przepraszasz nauczycielkę za niegodne ucznia
zachowanie, chcę potem słyszeć relację, że ze wstydu płonęły ci policzki;
5/ Zwracasz nauczycielce trzykrotną wartość połączenia telefonicznego ze
mną. 6/ Proszę dyrektora, aby nie usprawiedliwiano ci tych nieobecności."

--
Quid leges sine moribus?

15. Data: 2008-11-26 19:51:31

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr pisze:
> [...]

> mną. 6/ Proszę dyrektora, aby nie usprawiedliwiano ci tych nieobecności."

A on Ci na to " Mam Cię w #$$#$%%%" i co Ty na to?
Nie wszystkie dzieci są takie jak Twoje, czyli bezproblemowe.

--

Paulinka

16. Data: 2008-11-26 20:01:27

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Nov 2008 20:51:31 +0100, Paulinka napisał(a)
w:<news:ggk9ff$5jb$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> A on Ci na to "Mam Cię w #$$#$%%%" i co Ty na to?

Wtedy wyciągam dalsze konsekwencje.

Tak nawiasem mówiąc - ile takich nastolatków znasz? Przypadek demoralizacji
nieletniego nie jest najodpowiedniejszy w dyskusji na temat wychowywania
dziecka. Bo demoralizacja to jednak trochę inna bajka.

Radzą sobie wychowawcy w ośrodkach dla trudnej młodzieży, jestem w stanie
poradzić sobie i ja z nieposłuszeństwem mojego własnego dziecka, z którym
od małości budowałem relacje oparte na miłości i zdrowo pojętej dyscyplinie
- zapewniam.

--
Quid leges sine moribus?

17. Data: 2008-11-26 20:12:03

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr pisze:

> [...]
> nieletniego nie jest najodpowiedniejszy w dyskusji na temat wychowywania
> dziecka. Bo demoralizacja to jednak trochę inna bajka.

Znam od groma i trochę. Znam dzieciaki z rodzin, gdzie sie budowało
przyjaźń
i miłość, gdzie dziecko miało wszystko to, o czym dzieci z
patologicznych rodzin
nawet nie marzą, bo nie mają pojęcia o istnieniu czegoś takiego.

Dobre wzorce nie są żadną barierą, żeby zrobić coś totalnie głupiego.

> [...]
> od małości budowałem relacje oparte na miłości i zdrowo pojętej dyscyplinie

Wracam do sedna co byś zrobił, gdyby Ci na Twoje interwencje i kary
odpowiedział 'Mam to w dupie' ?

--

Paulinka

18. Data: 2008-11-26 20:42:37

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Nov 2008 21:12:03 +0100, Paulinka napisał(a)
w:<news:ggkb27$lpq$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> Wracam do sedna co byś zrobił, gdyby Ci na Twoje interwencje i kary
> odpowiedział 'Mam to w dupie' ?

Gdyby powiedział tak w emocjach, poczekałbym na skruchę, żal i przeprosiny.
Potem i tak wyegzekwowałbym to wszystko, o czym napisałem. Czyli zapłatę za
taksówkę, połączenie nauczycielki ze mną, kwiaty, przeprosiny, zaległe
lekcje.

A jak się w szkole nie podoba, to na tydzień na budowę. I taniec z taczkami
- żeby poznać smak potu i łez.

--
Quid leges sine moribus?

19. Data: 2008-11-26 21:17:12

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr pisze:

> [...]
> lekcje.
>
> A jak się w szkole nie podoba, to na tydzień na budowę. I taniec z taczkami

Czyli, że hasło a to była tak dobra rodzina jest Ci zupełnie obce.

--

Paulinka

20. Data: 2008-11-26 21:19:39

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Nov 2008 22:17:12 +0100, Paulinka napisał(a)
w:<news:ggkesc$s6n$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> Czyli, że hasło a to była tak dobra rodzina jest Ci zupełnie obce.

Nie, ale kiedy mojej znajomej syn się zbiesił, to wzięła urlop bezpłatny,
zostając przy zleceniach dorywczych, i wzięła się za dziecko. Wyprowadziła
chłopaka.

--
Quid leges sine moribus?

SlodkieZycie.pl - portal dla CUKRZYKÓW