Rozyczka

1. Data: 2001-01-21 10:26:27

Temat: Rozyczka
Od: "spacja" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam:-)
mojej kolezanki coreczka jest chora na rozyczke, specjalnie poszlam zarazic
moja core, aby zachorowala
Jak dlugo czeka sie na objawy, jak dlugo wylega sie ta choroba?
dzieki
Spacja25

2. Data: 2001-01-21 12:42:27

Temat: Re: Rozyczka
Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik spacja <s...@t...pl> napisała:

> [...]
zarazic
> moja core, aby zachorowala
> Jak dlugo czeka sie na objawy, jak dlugo wylega sie ta choroba?

Okres wylęgania różyczki trwa 12-23 dni (najczęściej ok 18).
Po ty, okresie czasu powinna pojawić się delikatna plamisto - grudkowa
wysypka (pocz. na twarzy i klatce piersiowej). Zauważysz też powiększenie
(obustronne) węzłów chłonnych za uszami Twojego Szkraba, lekką gorączkę.
U dziewczynek częściej niż u chłopców występują bóle stawów :-(
Możesz podawać jakiś preparat paracetamolu (np. Apap, Panadol), kiedy
zobaczysz, że gorączka i bolesność stawów dają się Małej mocniej we znaki.

Pozdr.

R a d e Q
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524