"Rura" na 2 drutach :-)

1. Data: 2009-02-06 23:14:26

Temat: "Rura" na 2 drutach :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakby ktoś chcial zrobić dwustronny szalik czy inną rurę splotem
dżersejowym, bez zszywania boku,, to:
a)nabrać na druty tyle oczek, ile wynosić ma szer. szalika
b)w następnym rzędzie z każdego oczka zrobić dwa, przerabiając każde raz na
prawo i raz na lewo
c)w następnych rzędach przerabiać tylko prawe oczka, prowadząc włóczkę
normalnie jak przy prawych, a lewe pomijając w robocie i prowadząc nitkę
przed nimi, od swojej strony
d)odwracając robotkę przerabia się ciągle tylko prawe oczka, lewe
pozostawiając do przerobienia jako już prawe po odwróceniu; należy pamiętać
o prawidłowym prowadzeniu nitki między oczkami przerabianymi własnie a
nieprzerabianymi, bo inaczej rura przestanie być rurą.

Ten przypadek daje rurę o początku "zszytym".

Jeśli chcemy mieć "rurę" o niezszytym dnie, trzeba nabrac na początku
normalną liczbę oczek, czyli tyle, ile wynosi obwód rury i bez podwojenia
liczby oczek przerabiać od razu co drugie na prawo, a co drugie pomijać bez
przerobienia i przerabiać te opuszczone dopiero po odwróceniu robótki jako
następny rząd, ciągle jako prawe. I uwaga na prowadzenie nitki między
ścianami "rury".

Czyli podsumowując: idea jest taka, że się przerabia połowę oczek w jednym
rzędzie, a połowę w następnym i tak na zmiane, opuszczając oczka i
odwracając robótkę.

Przy nabyciu odrobiny wprawy - sprawa jest prosta i efektowna, ma także
wiele zastosowań, nie tylko na szaliki, ale i torebki, kryte kieszenie i
golfy do swetrów, getry, skarpetki bez pięty, czapki nawet. Zaleta -
bezszwowe.

2. Data: 2009-02-07 10:18:13

Temat: Re: "Rura" na 2 drutach :-)
Od: "j...@o...eu" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za dobry pomysł! Maria z Bydg.

3. Data: 2009-02-07 21:51:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 07 Feb 2009 11:18:13 +0100, j...@o...eu napisał(a):

> Dzięki za dobry pomysł! Maria z Bydg.

W sumie niby nic odkrywczego i sa lepsze sposoby, np druty z żyłką, ale np
zrobić getry na okragło czy opaskę lub wąski pasek do swetra w ten sposób -
to już rzecz przydatna.
:-)

4. Data: 2009-02-26 10:59:31

Od: kroowka <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Jakby ktoś chcial zrobić dwustronny szalik czy inną rurę splotem
> dżersejowym, bez zszywania boku,, to:

Dzięki, baaardzo ciekawe :) Nie znałam.

--
, ,
()'.".'() Ola - kroowka

5. Data: 2009-02-26 16:49:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:59:31 +0100, kroowka napisał(a):

> Dzięki, baaardzo ciekawe :) Nie znałam.

Ja też.
Wymyśliłam sobie niedawno :D

kartki wielkanocne