Rurki francuskie

1. Data: 2001-01-15 10:53:04

Temat: Rurki francuskie
Od: m...@p...fm (NaLesnik) szukaj wiadomości tego autora

Tam się jakoś dziwnie złożyło, że oglądałem Makłowicza i (tutaj narażę się
jego wielbicielom) stwierdzam, że jest denny. Może akurat natrafiłem na
taki odcinek, ale zachwytu części grupy po prostu nie rozumiem.
Postanowiłem więc podać przepis na rurki francuskie. Przepis pochodzi z
"Kolekcji dobrej kuchni" i muszę się przyznać, że rurek nie robiłem, lecz
tylko przyglądałem się pracy (totalny zakaz pomocy), a następnie jadłem.
Ale pyszka!!!

Składniki dla 8 sztuk:

30 dag mrożonego ciasta francuskiego
2 żółtka
1 łyżka mleka
5 dag płatków migdałowych
4 łyżki cukru pudru
15 dag mrożonych truskawek
2 łyżki cukru
szklanka śmietany
1 opakowanie cukru waniliowego (8,4 dag)

Wykonanie:

Ciasto francuskie rozmrozić, a następnie rozwałkować na posypanej mąką
stolnicy na placek o wymiarach 30x16 cm. Radełkiem wyciąć 8 pasków
szerokości 2 cm. Odłożyć je na 15 minut. Piekarnik nagrzać do temperatury
220 C.
Foremki na rurki opłukać zimną wodą. Żółtka rozmącić z mlekiem. Dłuższy bok
każdego paska posmarować rozmąconym żółtkiem.
Zaczynając od rogów foremek tak nawijać paski ciasta, żeby brzeg
posmarowany żółtkiem przykrywał na szerokości 0,5 cm brzeg nie posmarowany.
Brzegi ścisnąć. Rurki posmarować resztą żółtka, połowę rurek posypać
płatkami migdałów.
Ciastka piec 15 minut na złoty kolor. Jeszcze gorące zdjąć z foremek,
ostudzić. Rurki bez migdałów posypać cukrem pudrem.
Lekko rozmrożone truskawki zmiksować z cukrem. Śmietanę mocno ubić z cukrem
waniliowym. Połowę śmietany nałożyć do szprycy z ozdobną końcówką, wypełnić
rurki posypane cukrem pudrem. Pozostałą śmietanę wymieszać z truskawkami i
wypełnić nią rurki posypane migdałami.

Foremki do pieczenia rurek można zrobić samemu. Z podwójnie złożonej folii
aluminiowej wyciąć 4 koła o średnicy 30 cm, podzielić na półkola i zwinąć w
rożki.

I tyle przepis. Muszę się przyznać, że nie wiem jakiego dokładnie ciasta
francuskiego użyto - to się nazywa tajemnica:))) Ale myślę, że macie swoje,
sprawdzone przepisy. I jeszcze jedno rurki były tylko z bitą śmietaną, bo
były jakieś problemy z truskawkami (o ile dobrze pamiętam).

Pozdrowionka

(Na)Lesnik

"Istnieją trzy rodzaje prawd:
świynto prowda, tyz prowda