Rury w ścianach

1. Data: 2005-05-10 13:52:49

Temat: Rury w ścianach
Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jestem na etapie uzgadniania zmian aranżacyjnych mieszkania kupowanego u
developera.

Rzeczony developer nie chce zgodzić się na schowanie rur (dopływowych i
odpływowych dla wody) w ścianach oddzielających sąsiednie mieszkania
zasłaniając się ogólnie pojętymi "przepisami". Czy faktycznie istnieją
jakiekolwiek przepisy regulujące położenie doprowadzeń wody czy też ktoś
posyła mnie tu na drzewo???

I przy okazji:

Czy istnieją przepisy umożliwiające przymuszenie developera do
udostępnienia planów instalcji elektrycznej w mieszkaniu (na razie
usłyszałem że rysunków nie ma bo w działówkach kable wiszą luźno i
planów się nie robi)? Nie to żeby mi specjalnie zależało ale tak mnie to
zastanowiło.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

2. Data: 2005-05-10 17:49:22

Temat: Re: Rury w ścianach
Od: Mariusz Zieliński <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzychu napisał(a):
> Witam!
>
> Jestem na etapie uzgadniania zmian aranżacyjnych mieszkania kupowanego u
> developera.

Przeczytaj do czego zobowiązał się developer w umowie. Myślę, że plany
instalcji musi ci przekazać chociażby po to żebyś mógł bezstresowo
wbijać gwoździe we własną ścianę.

--
Mariusz Zieliński

3. Data: 2005-05-10 22:25:44

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:d5qema$m3e$1@nemesis.news.tpi.pl
Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl>
Było:
> [...]
> "przepisami". Czy faktycznie istnieją jakiekolwiek przepisy
> regulujące położenie doprowadzeń wody czy też ktoś posyła mnie tu

Ściany projektował jakiś architekt, wziął pieniądze i się podpisał. Jak ci
sufit spadnie na głowę albo powstanie dodatkowe okno ... to on będzie musiał
się wykazać obliczeniami zgodnymi z zasadami projektowania i normami.
Rury podejrzewam też obciążają jakąś ścianę ale nie wiadomo czy można jakąś
inną osłabić aby poprowadzić je wewnątrz niej.

Sądzę, że za pieniądze możesz kupić dodatkowe obliczenia architekta ...
Pytanie czy chcesz je wydać.

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

4. Data: 2005-05-11 06:55:32

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> napisał:
> [...]
> zasłaniając się ogólnie pojętymi "przepisami". Czy faktycznie istnieją
> jakiekolwiek przepisy regulujące położenie doprowadzeń wody czy też ktoś

Deweloper oszukuje - w naszym mieszkaniu/klatce schodowej wszystkie rury
sa schowane w scianach.

> [...]
> usłyszałem że rysunków nie ma bo w działówkach kable wiszą luźno i
> planów się nie robi)? Nie to żeby mi specjalnie zależało ale tak mnie to

Nie wiem czy istnieja przepisy, ale dostalam plany instalacji
wodnych/elektrycznych/CO swojego mieszkania (rzuty z gory)
- oni musza je miec.
Inna rzecz, ze warto zrobic zdjecia instalacji elektrycznych przed
tynkowaniem - mysmy nie zrobili i malzonkowi udało sie trafic w kabel w
suficie :-(

Pozdrowienia,
Lila

5. Data: 2005-05-11 07:06:38

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lila napisał(a):
> Deweloper oszukuje - w naszym mieszkaniu/klatce schodowej wszystkie rury
> sa schowane w scianach.

Technicznie jest to wykonalne. Tylko mam wrażenie, że komuś się "nie
chce". Zapis w umowie dotyczący tych spraw jest dosyć ogólny i developer
posiłkując się nim i "przepisami" broni się przed tym. Dlatego ciekawi
mnie czy faktycznie są jakieś przepisy regulujące takie sprawy.

> Nie wiem czy istnieja przepisy, ale dostalam plany instalacji
> wodnych/elektrycznych/CO swojego mieszkania (rzuty z gory)
> - oni musza je miec.

Jakby chcieli dać to chętnie przyjmę :) tylko czy jest to dobra wola czy
obowiązek developera (mimo że nie wynika to z umowy).

> Inna rzecz, ze warto zrobic zdjecia instalacji elektrycznych przed
> tynkowaniem - mysmy nie zrobili i malzonkowi udało sie trafic w kabel w
> suficie :-(

Taki mamy plan :) Tylko muszę pilnować terminów :D

6. Data: 2005-05-15 17:30:55

Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-05-10 15:52,Użytkownik Krzychu uraczył nas tekstem:
> [...]
> usłyszałem że rysunków nie ma bo w działówkach kable wiszą luźno i
> planów się nie robi)? Nie to żeby mi specjalnie zależało ale tak mnie to

Plany elektryki musi dac , laski nie robi.

Nie mozesz sie wkuwac w sciany nosne! W praktyce jak wykryja , ze
zrobiles taki numer moga Cie zaskarzyc o oslabienie konstrukcji budynku
i obciazyc kosztami naprawy.
Z dzialowymi mozesz robic co chcesz.
Człowiek rodzi sie zmęczony i żyje aby odpocząć
emalia: movie[na]eko[kropa]net[kropa]pl

młynek do zlewu
Optimum Odkurzacz HydroDIO VC 412
Meble - renowacja
jaki jest vat na roboty montazowo-budowlane
kupno mieszkania za granicą