Ryż -zoty jak ?

1. Data: 2002-10-15 14:15:42

Temat: Re: Ryż -zoty jak ?
Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

>Mam prosbe moze mi ktos napisac jak robi sie taki ładny zolty ryz co sie
>dodaje? i dlaczego moj jest kleisty a nie sypki :)))
Witam!
Podam ci przepis na ryż ponoć po hindusku ,który od lat już robię i to na
zwykłym ryżu, paraboliczny się nie nadaje. Na dno garnka nalać olej aby dno
zakrył (nie musi być dosłownie) w miedzy czasie wstawiam wodę aby mieć
wrzątek i wsypuję (na 2 osoby) pół szklanki ryżu i smażę na tym oleju aż
będzie miał taki lekko złocisty kolor,na nie dużym ogniu. Gdy osiągniesz
taki stan dorzucasz cebulkę pokrojoną w kostkę i krótko podsmażasz razem na
koniec zalewasz wrzątkiem tak żeby wody było 1-1,5 cm na ryżem i dosypujesz
curry i soli .Jeśli ma to być mocno pikantne można dodać chili lub ostrej
curry. Gotujesz około 15 min aż woda nie odparuje . Nie wolno mieszać w
trakcie gotowania a jak można sprawdzić czy wody już nie ma wystarczy lekko
garnek przechylić i jeśli ryż się przesunie to znaczy że jeszcze trochę wody
jest a jeśli nie to można go wyłączyć. Życzę smacznego.
Pozdrawiam Asia M.
Ps. Co do ryżu na sypko trzeba zalać go zimną wodą na 15 min przed
gotowaniem a potem tą wodę odlać i powinien na sypko wyjść.

1. Data: 2002-10-15 18:40:10

Temat: Re: Ry? -zoty jak ?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Oct 2002 21:05:09 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl>
wrote:

>Jak cos mu zostanie w misce, to daj znac, przyjade i wylize.
>;-)))

ja bezczelnie podrzucam opsu do tego ryzu psie zarcie suche,
niejako owijam w ryz...mozesz jedynie wylizac oblizane suche psie
zarcie...ona SZCZEGOLNIE nie lubi takich karbowanych brazowych
bobkow i cienkich polamanych poatyczkow. dzis miala prawdziwa
uczte - resztke frytek pomieszana z gotowana marcxhewka i ta
cholerna sucha karma...zebys Ty widzial jak daleko moj pies
potrafi pluc!!!

Trys

P.S. na deser dostala..obierki kartoflane
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-15 19:05:09

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-10-15 20:42:15

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. na deser dostala..obierki kartoflane

No to chyba jednak nie przyjade.
:-(((
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-10-15 20:55:22

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Oct 2002 22:42:15 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl>
wrote:

>No to chyba jednak nie przyjade.
>:-(((
>--
>Pozdr. Jerzy Nowak
>
>"Learn the rules. Then break some."

moglbys- choc dla sluchania samego chrupotu i mlaskania
SZCZESLIWEJ psiny!

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-16 04:27:35

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>
> [...]
> uczte - resztke frytek pomieszana z gotowana marcxhewka i ta
> cholerna sucha karma...zebys Ty widzial jak daleko moj pies

Trys :-) Czemu katujesz psa wpychajac mu na sile sucha karme?
?Barbara? :-)

1. Data: 2002-10-16 06:08:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Oct 2002 06:27:35 +0200, b...@i...com.pl (Barbara
Czaplicka) wrote:

>From: "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>
>>

>Trys :-) Czemu katujesz psa wpychajac mu na sile sucha karme?
>?Barbara? :-)

bo sie na tym pies wychowal, zanim u nas nastal, potem, ze
wzgledow wychowawczych jadl taka, z ktorej bylo bardzo malo
efektu koncowego, jak przestawilam psa na ryz z dodatkami to pies
sie zgorbil G R U B Y - jak ma suche to - zjada najlepsze od
razu, reszte pojada przez calydzien. jak ma ryz to zjada wszystko
na sniadanie, dawanie malych porcji dwa razy dziennie nie dziala,
pies przychodzi i namolnie daje do zrozumienia, ze trzeba dac
JESZCZE...na razie nie znalazlam dobrego wyjscia na to...w psim
hotelu pies ma inna taktyke - tam dostaje takie suche, co to
trzeba troche zmoczyc...pies p[atrzy na to smetnym wzrokiem, az
ludzie DODADZA do tego dowoelnego sosu. wtedy wszystjko w
porzadku.

Trys

P.S. A tak w ogole to nie lubie zapachu psiego puszkowego zarcia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-16 06:56:12

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-10-16 07:41:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>[..]
>
>Eeee tam ;))) Pedigree Pal Junior pachnie ca?kiem nie?le. Mog?oby by?
>tylko troch? bardziej doprawione (za ma?o s?one), ale mojej Pajdzie to
>nie przeszkadza.:)))
>
>pozdrówka,
>Adam.

ale nasz pies juz nie junior, choc do niej przemawiamy wszyscy -
Sally puppy...puppy ma chyba 7 lat i kompletnie siwa
brode...nawet te czarne wasy zaczynaja byc siwe...

taki pedgreee pal to na pewno by pozarla i domagala sie jeszcze.
tak jak z ryzem...ryz mi wychodzi mniej drogo ;)

Trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-16 08:58:27

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci >
> P.S. A tak w ogole to nie lubie zapachu psiego puszkowego zarcia
> K.T. - starannie opakowana

i tak z watku : zolty , pachnacy ryz" zameandrowalismy do suchej karmy. Ja
uwielbiam przez to klimat tej grupy. Nigdy nie wiadomo, gdzie poplyniemy na
fali dyskusji przy kuchennym stole :))))

uradowana Jola L-L

muffinki Krysi
kuchnie swiata - cd.
gołąbki po parysku;