SM- zapalenie n. wzrokowego cd.

1. Data: 2002-05-06 21:05:55

Temat: SM- zapalenie n. wzrokowego cd.
Od: "Klaudia Zybert" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam dzisiaj u okulisty. Zbadali mi pole widzenia, powiedzieli, że może być
(a ja widzę coraz gorzej).
Dno oka też w miarę. Mam podwyższone ciśnienie wewnątrzgałkowe.
Dostałam krople na obniżenie ciśnienia i nic więcej. Powiedzieli, że mam
przyjść za 2 tygodnie i jak nie przejdzie, zrobią mi badania pod kątem SM.
Trochę mnie to przestraszyło. Jutro idę do innego okulisty, bo za 2
tygodnie, to już zupełnie oślepnę.
Jakie mogą być objawy SM jeszcze przed rozpoznaniem choroby? Czy to możliwe,
żeby zaczęły się od kłopotów ze wzrokiem?
Co mam robić, czekać, czy szukać porady u innych lekarzy. Prawdę mówiąc
trochę mnie to zaniepokoiło (delikatnie mówiąc).
Proszę o pomoc.

Klaudia lat 20

2. Data: 2002-05-06 22:59:36

Temat: Re: SM- zapalenie n. wzrokowego cd.
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 May 2002, Klaudia Zybert wrote:

> [...]
> Co mam robić, czekać, czy szukać porady u innych lekarzy. Prawdę mówiąc
> trochę mnie to zaniepokoiło (delikatnie mówiąc).

Okulista chce wykonac te badania aby potwierdzic lub wykluczyc
retrobulbar optic neuritis - czyli pozagalkowe zapalenie
nerwu wzrokowego, ktore jest czestym objawem SM przy czym nie
kazdy, u kogo postawi sie rozpoznanie pozagalkowego zapalenia
nerwu wzrokowego rozwinie SM. Warto dodac, ze SM jest choroba
przebiegajaca w rzutach. W zasadzie SM rozpoznaje sie gdy
wystapia dwa rzuty (moga byc roznie nasilone objway neurologiczne
poczawszy od dyskretnych skoczywszy na porazeniach i zaburzeniach
czucia) w szczegolnosci gdy wykaze sie (np. w Magnetycznym
Reznonasie Jadrowych) ogniska demielinizacji. (zrodlo informacji
dla pacjentow - http://www.mayoclinic.com z diseases and conditions
trzeba wybrac multiple sclerosis a polski serwis dla chorych
i rodzin http://simplex.idn.org.pl

Zapewne w Twoim przypadku diagnoza i przyczyne niedowidzenia
nie jest jeszcze postawiona i moze to byc tez zupelnie inna choroba
w tym takze jaskra, skoro stwierdzono podwyzszone cisnienie srodgalkowe

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-05-06 23:09:55

Od: "Klaudia Zybert" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

nie jest jeszcze postawiona i moze to byc tez zupelnie inna choroba
w tym takze jaskra, skoro stwierdzono podwyzszone cisnienie srodgalkowe

Dziękuję za odpowiedź. O SM wiem trochę, ale ta wiedza wcale nie sprawia, że
mniej boję się wystąpienia tej choroby. Mam nadzieję, że to okaże się coś
mało groźnego i za kilka tygodni będę normalnie widzieć. No cóż strach ma
wielkie oczy. Raz jeszcze dziękuję. Może nawet trochę się uspokoiłam :o)

Pozdrawiam.
Klaudia

Kleszcz :(
Krwawienie z nosa - jak sobie z tym radzic ?
czy w Polsce kwitnie handel narzadami wewnetrznymi?
krępujący temat
Co brac zeby schusc ?