porod

21. Data: 2000-09-19 09:50:36

Temat: SV: porod/znieczulenie ogolne
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Cosa <c...@p...onet.pl> skrev i diskussionsgruppsmeddelandet:djdcss
g...@4...com...
> Pewnego pięknego dnia , a był to Mon, 18 Sep 2000 08:23:44 +0200,

> Przez takie podejście pacjentów którzy *zawsze* wiedzą lepiej od lek
arza
> jak leczyć , człowieka niekiedy diabli biorą i wynoszą.

To chyba jestes bardzo mlodym lekarzem, albo juz Ci uderzyla woda sodo
wa od zaslug i tytulow... Niestety, pacjent zna siebie 30-50-80 lat...
Ty mozesz go znac przez pare minut i decydowac o tym co jest lepsze...
.. Niestety, przez takich madrali (nie mowie o Tobie) kilka moich znaj
omych lezy juz na cmentarzu...

> A dla twojej informacji - zop jest bezpieczniejszy niż pop ( a na pe
wno
> prostszy do wykonania ) , czy znieczulenie ogólne.

Tak, ale jesli po pop mialam powiklania, i wchodzac na sale porodowa o
swiadczykam, ze nie zycze sobie zadnego znieczulenia podczas porodu (n
ie byla mowa o cieciu), to nie jest w porzadku, jesli kilku lekarzy pr
zychodzi mnie namawiac, bo wiedza lepiej, jak mi pomoc...

> Zadaniem anestezjologa jest ustalić jakie znieczulenie będzie
> najwłaściwsze , i najbezpieczniejsze w obecnej chwili dla pacjenta.

Sam piszesz, "w obecnej chwili", a co pozniej? Co z powiklaniami?

22. Data: 2000-09-19 12:43:02

Temat: Re: porod
Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam takie pytanie do lekarzy. Czy znieczulona zewnatrzoponowo kobieta
(w
> razie nie otwarcia sie szyjki macicy i koniecznosci cesarskiego
ciecia) moze
> otrzymac znieczulenie ogolne na wlasne zyczenie?
>
> pozdrawiam,
>
> Luiza

Czy jestes do konca pewna, ze chcesz znieczulenie?...
Rodzilam w zeszlym roku w Bydgoszczy w Szpitalu Miejskim (w edycji
"Rodzic po ludzku" kilka nagrod - opieka super!) Bardzo to odradzaja. I
widzialam dlaczego. Nie czuje sie skurczow, a pacjentka nie zawsze chce
robic to co dyktuje polozna albo lekarz...

Zbieraj sily na porod naturalny. Mysl pozytywnie, ze wszystko bedzie
dobrze. To naprawde pomaga.

I nie ogladaj "Pierwszego krzyku" w TV. Przed porodem widzialam jeden
odcinek i wiecej przed tego nie wlaczylam.
Kazda z nas przechodzi porod inaczej.

*******************************
Iwa (po, wg poloznych, ciezkim porodzie) & 14m Marek
*******************************

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

23. Data: 2000-09-19 19:29:18

Od: "aldabr" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwa napisał(a) w wiadomości: <8q7n0g$bm8$1@nnrp1.deja.com>...

> [...]
>widzialam dlaczego. Nie czuje sie skurczow, a pacjentka nie zawsze
chce
>robic to co dyktuje polozna albo lekarz...

Poniewaz juz po raz ktorys z kolei spotykam sie z opinia przytoczona
powyzej "nie czuje sie skurczow" postanowilam sie wtracic - co to za
bzdury?! Moje pierwsze dziecko urodzilam w znieczuleniu
zewnatrzoponowym i zapewniam, ze czulam skurcze parte, tyle tylko, ze
bezbolesne i dodam, ze byl to najcudowniejszy porod na swiecie, bylam
szczesliwa, zrelaksowana, robilam to co mi kazano i nic mnie nie
bolalo!!! Dla pelnego obrazu dodam, ze porod ten odbyl sie w
zydowsko-arabskim szpitalu w Jerozolimie (gdzie akurat zdarzylo mi sie
czasowo przebywac) , to byl taki zwykly miejski szpital ale lekarze
byli tam przeszkoleni przez grupe francuskich anestezjologow. Nie wiem
na czym polegala innowacyjnosc wykonania tego znieczulenia ale
poinformowano mnie przed porodem, ze jest to nowa metoda wlasnie przez
Francuzow w tym szpitalu wprowadzona. Po wykonaniu znieczulenia lekarz
sprawdzil tylko czy ruszam nogami - moglam poruszac bez problemu i
poszedl sobie, po 6 godzinach zaczelam znowu odczuwac okropnie bolesne
skurcze wiec dodano mi znieczulena i tyle, po godzinie poczulam silne
skurcze parte ale bezbolesne. Po czterech godzinach od porodu poszlam
sama pod prysznic i po nastepnych 20 min spacerowalam z moim
malenstwem po korytarzu. To byl absolutnie cudowny porod. Zeby nie
bylo, ze nie wiem co pisze to dodam, ze 2 lata pozniej rodzilam drugie
dziecko w absolutnie naturalny sposob poniewaz porod "szedl" tak
szybko, ze nie bylo juz czasu na znieczulenie i zapewniam, ze gdyby to
drugie rodzilo sie jako pierwsze to nie mialabym wiecej dzieci, bol
byl koszmarny, bylam nim wykonczona i wspominam ten porod jak horror.
A dzieciom bylo wszystko jedno, obaj mieli po 10 pkt. w skali Apgar,
obaj ssali cyca przez 12 miesiecy i sa zupelnie normalni.
No to teraz mozecie wieszac na mnie psy ale i tak nikt mnie nie
przekona, ze trzeba cierpiec, ze ma bolec, ze to zdrowiej i
wspanialej.
Pozdrawiam, Ola Dabrowska
PS. Smiem twierdzic, ze po prostu niektorym lekarzom brak wiedzy i
umiejetnosci i dlatego serwuja pacjentkom takie a nie inne opowiesci
nt. znieczulenia.

24. Data: 2000-09-20 19:35:55

Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bzdury?! Moje pierwsze dziecko urodzilam w znieczuleniu
> zewnatrzoponowym i zapewniam, ze czulam skurcze parte,

Nie napisalam ani slowa o skurczach partych.

tyle tylko, ze
> bezbolesne i dodam,

A jak to jest - z ciekawosci - bezbolesne skurcze parte?

> [...]
> bolalo!!! Dla pelnego obrazu dodam, ze porod ten odbyl sie w
> zydowsko-arabskim szpitalu w Jerozolimie (gdzie akurat zdarzylo mi

Tak, czytalam te relacje.

, to byl taki zwykly miejski szpital ale lekarze
> byli tam przeszkoleni przez grupe francuskich anestezjologow.

W Polsce nie sadze, aby anestezjolodzy byli szkoleni przez Francuzow.
Tymbardziej, w zwyklym miejskim szpitalu.

> [...]
> poszedl sobie, po 6 godzinach zaczelam znowu odczuwac okropnie
bolesne
> skurcze wiec dodano mi znieczulena i tyle,

Sa inne sposoby na zmniejszenie bolu podczas porodu niz
zewnatrzoponowe. Ale po to trzeba zaplacic poloznej.

po godzinie poczulam silne
> skurcze parte ale bezbolesne. Po czterech godzinach od porodu poszlam
> sama pod prysznic i po nastepnych 20 min spacerowalam z moim
> malenstwem po korytarzu.

Urodzilam dziecko o 4.15. Po obchodzie porannym bylam juz pod
prysznicem, dzieckiem zajmowalam sie sama juz pol godziny po wszystkim.
Poza jego kapiela.

To byl absolutnie cudowny porod. Zeby nie
> bylo, ze nie wiem co pisze to dodam, ze 2 lata pozniej rodzilam
drugie
> dziecko

A ktory to byl rok? I czy to byl jedyny szpital w Twojej miejscowosci?
W Bydgoszcy sa cztery i naprawde jest super.

> [...]
> drugie rodzilo sie jako pierwsze to nie mialabym wiecej dzieci, bol
> byl koszmarny, bylam nim wykonczona i wspominam ten porod jak horror.

Kazda z nas jest inna, inaczej oczuwa bol. Duzo zalezy od nastawienia
psychicznego i opieki w szpitalu. A to wiem na pewno. Kuzynka rodzaca w
Toruniu tez wspomina porod i opieke jako horror (pazdziernik 1999).

> A dzieciom bylo wszystko jedno, obaj mieli po 10 pkt. w skali Apgar,
> obaj ssali cyca przez 12 miesiecy i sa zupelnie normalni.

O to chodzi najbardziej. Kobieta ma pozniej "niepamiec poporodowa".
Gdyby wszystko pamietala, to nie chcialaby nastepnego dziecka.

> [...]
> PS. Smiem twierdzic, ze po prostu niektorym lekarzom brak wiedzy i
> umiejetnosci i dlatego serwuja pacjentkom takie a nie inne opowiesci

Nikt Cie nie chce przekonywac, a ja tymbardziej. Twoja sprawa. Do
dyskusji zawsze sie mozana przylaczyc. Byle nie nerwowo...

*******************************
Iwa
*******************************

25. Data: 2000-09-20 20:28:49

Od: Władysław Gaweł <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Iwa napisał(a):
>ciach
> Sa inne sposoby na zmniejszenie bolu podczas porodu niz
> zewnatrzoponowe. Ale po to trzeba zaplacic poloznej.

A jakie to sposoby ?

26. Data: 2000-09-21 10:17:47

Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@p...com>,
=?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw=20Gawe=B3?= <v...@p...com> wrote:

> A jakie to sposoby ?

Troll. Przeciez Wy tam w szpitalu dobrze wiecie! I podkreslam -
napisalam zmniejszenie bolu, a nie wyeliminowanie.
Inna sprawa to moja skleroza.
Poza tym po to byl ze mna maz, aby nad wszystkim panowac - glownie nade
mna, bo mialam ciaze wysokiego ryzyka.

*******************************
Iwa
*******************************

27. Data: 2000-09-21 10:43:58

Temat: Re: SV: porod/znieczulenie ogolne
Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Tue, 19 Sep 2000 11:50:36 +0200,

>To chyba jestes bardzo mlodym lekarzem, albo juz Ci uderzyla woda sodo
>wa od zaslug i tytulow... Niestety, pacjent zna siebie 30-50-80 lat...

Jeżeli już to kawa mogłą mi uderzyć do głowy.....
Kiedy zaczynałem studia znałem siebie lat 20 , a okazało się że o swoim
organizmie wiedziałem bardzo mało

>Ty mozesz go znac przez pare minut i decydowac o tym co jest lepsze...
>.. Niestety, przez takich madrali (nie mowie o Tobie) kilka moich znajomych
> lezy juz na cmentarzu...

Zrozum , albo chociaż spróbuj że jedyna odpowiedzialną za znieczulenie
osobą jest anestezjolog , to on na podstawie wywiadu i badań , określa
sposób znieczulenia na który pacjent się zgadza albo nie. Wybiera metode
najbezpieczniejszą , a jednocześnie najlepszą dla danego rodzaju operacji.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

28. Data: 2000-09-21 16:22:22

Od: "aldabr" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

(duzy ciach)

>A jak to jest - z ciekawosci - bezbolesne skurcze parte?

Ano (przepraszam za doslownosc) to tak jakbys wlasnie chciala zrobic
kupe/oddac stolec , jak kto woli

>Sa inne sposoby na zmniejszenie bolu podczas porodu niz
>zewnatrzoponowe. Ale po to trzeba zaplacic poloznej.

Tak, tak , byl prysznic i jakuzzi i spacerki i pilki i worki i co kto
chcial i to przelozona poloznych zaproponowala znieczulenie
stwierdzajac, ze musze odpoczac bo nie bede miala sily przec...
I za nic dodatkowo sie nie placilo.

>A ktory to byl rok? I czy to byl jedyny szpital w Twojej
miejscowosci?
>W Bydgoszcy sa cztery i naprawde jest super.

Drugie dziecko urodzilo sie w tym samym szpitalu i jedynie dlatego, ze
rodzilo sie w expresowym tempie nie mozna bylo juz zrobic
znieczulenia, niestety.

>Kazda z nas jest inna, inaczej oczuwa bol. Duzo zalezy od nastawienia
>psychicznego i opieki w szpitalu. A to wiem na pewno. Kuzynka rodzaca
>Toruniu tez wspomina porod i opieke jako horror (pazdziernik 1999).

Oczywiscie, ze kazda jest inna i dlatego kazda powinna otrzymac pelna,
uczciwa informacje i miec prawo wyboru.

No wlasnie nie chce.

Pozdrawiam, Ola Dabrowska

29. Data: 2000-09-21 19:19:36

Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Kobieta ma pozniej "niepamiec poporodowa".

> No wlasnie nie chce.
>
> Pozdrawiam, Ola Dabrowska

Oj, to faktycznie bylo ciezko...

Pozdrowionka
Iwa

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

AllChemia zaprasza
Mleko acidofilne,pytanie?
pieniądze - kto płaci za ich produkcję
Konspiracje nie istnieja! Zapytaj Monike C. z Radia bZdet.
!!!