Są jeszcze normalni w tym kraju

1. Data: 2019-02-22 12:08:57

Temat: Są jeszcze normalni w tym kraju
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

https://oko.press/sad-marsz-w-hajnowce-w-2018-r-prop
agowal-faszyzm-i-szerzyl-nienawisc-prokuratura-ma-wz
nowic-postepowanie

"Sąd: marsz w Hajnówce w 2018 roku propagował faszyzm i szerzył
nienawiść. Prokuratura ma wznowić postępowanie"

"Uzasadnienie wyroku Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim jest zarazem
lekcją tragicznej historii i wykładem o granicach prawa do
konstytucyjnie gwarantowanej wolności głoszenia poglądów i wolności
słowa. Surowa i dobrze udokumentowana ocena marszu w Hajnówce w 2018
roku nabiera szczególnej wymowy wobec uchylonego przez sąd zakazu
Hajnowskiego Marszu Pamięci Żołnierzy Wyklętych 2019."

"Sędzia przywołał art. 256 § 1 Kodeksu Karnego:
Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój
państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych,
etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
do lat 2."

"Sąd odrzucił stwierdzenie prokuratora, który polemizował z RPO
twierdząc, że ,,uczestnicy Marszu korzystali z konstytucyjnie
gwarantowanej wolności głoszenia poglądów i wolności słowa".
,,Wznoszone okrzyki i hasła o ewidentnie nacjonalistycznej wymowie (np.
,,Narodowa Hajnówka") winny bowiem zostać zdaniem sądu ocenione w
szerszym kontekście, z uwzględnieniem zarysowanego tła historycznego,
społecznego i wyznaniowego".

O przestępstwie nawoływania do nienawiści na tle różnic narodowościowych
lub wyznaniowych świadczy zdaniem sądu także ,,ustalenie trasy Marszu
przez organizatorów, która rokrocznie przebiega przez miejsce
szczególnie newralgiczne z punktu widzenia społeczności prawosławnej, w
tym obok jednej z największych świątyń tego wyznania w regionie -
Soborze Św. Trójcy".

,,W ocenie sądu, przedstawiony kompleks okoliczności i uwarunkowań
historycznych, nawet dla przeciętnego odbiorcy, tworzył wobec
mniejszości białoruskiej i prawosławnej jawnie wrogi i negatywny
przekaz. Wydźwięk tego wydarzenia był ewidentnie prowokacyjny"."

Brawo.

Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2019-02-22 12:54:25

Temat: Re: Są jeszcze normalni w tym kraju
Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

Kviat wrote:

> https://oko.press/sad-marsz-w-hajnowce-w-2018-r-prop
agowal-faszyzm-i-szerzyl-nienawisc-prokuratura-ma-wz
nowic-postepowanie

NTG

3. Data: 2019-02-22 13:12:22

Od: Sylwester Balkowski <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 22.02.19 um 12:54 schrieb Queequeg:

agowal-faszyzm-i-szerzyl-nienawisc-prokuratura-ma-wz
nowic-postepowanie

> NTG

pl.sci.psychologia
Psychologia w zyciu codziennym.
zainteresowani psychologią

Polecam grupe AnAlfaBeta

Se nem alfa, se nem béta.

--
makita nimo sa ulahi
sb

4. Data: 2019-02-22 14:57:52

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-22 o 12:54, Queequeg pisze:

agowal-faszyzm-i-szerzyl-nienawisc-prokuratura-ma-wz
nowic-postepowanie

> NTG

Jak najbardziej ta.
Zapoznasz się z twórczością piszących tu "narodowców" to zmienisz
zdanie. To stan umysłu.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2019-02-22 17:48:14

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22/02/2019 o 11:54, Queequeg pisze:

agowal-faszyzm-i-szerzyl-nienawisc-prokuratura-ma-wz
nowic-postepowanie

> NTG

ouch, tu nie ma NTG :] sporo czasu minelo

--
gazebo

6. Data: 2019-02-22 21:19:45

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-22 12:08, Kviat wrote:

> [...]
> etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,
> podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

Każdatwoja wypowiedz, wyczerpuje znamiona owego artykułu.

7. Data: 2019-02-24 12:31:01

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Kviat napisał:

> "Sąd: marsz w Hajnówce w 2018 roku propagował faszyzm i szerzył
> nienawiść. Prokuratura ma wznowić postępowanie"

cyt.
Szczytową formą korporacyjnego wpływu na państwo jest korporacjonizm czyli inaczej:
faszyzm. Zaś forma pośrednia to ideologia o dość niewinnej nazwie ,,kapitalizm".
Kapitalizm to inaczej ubóstwienie kapitału, zysku. Zysk ponad ludzi - zysk ponad
ludzkie dobro, szczęście, zdrowie, życie.

Znaczy ten kapitalizm jest również ideologią:)

8. Data: 2019-02-24 17:25:08

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-22 o 12:08, Kviat pisze:
> https://oko.press/sad-marsz-w-hajnowce-w-2018-r-prop
agowal-faszyzm-i-szerzyl-nienawisc-prokuratura-ma-wz
> [...]

No i co? - Wczoraj czy dzisiaj przeszli wychwalając "dzieło" Burego i
jemu podobnych bezkarnie. Mimo wszystko chyba nie tak źle z tą
"wolnością słowa" w Polsce.

9. Data: 2019-02-24 18:07:22

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 24 lutego 2019 17:24:36 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
>

> No i co? - Wczoraj czy dzisiaj przeszli wychwalając "dzieło" Burego i
> jemu podobnych bezkarnie. Mimo wszystko chyba nie tak źle z tą

"Już wieczór zapada,
usnęły już bory
i z borów wychodzą
reakcji upiory.
Straszliwych rezunów
zbierają się hordy,
by szerzyć dokoła
pożogi i mordy.
Na czele szwadronu
ataman ich gna --
Łupaszka, Łupaszka,
Łupaszka maja!"

10. Data: 2019-02-24 18:39:20

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-24 o 17:25, Trybun pisze:
agowal-faszyzm-i-szerzyl-nienawisc-prokuratura-ma-wz
nowic-postepowanie

> No i co? - Wczoraj czy dzisiaj przeszli wychwalając "dzieło" Burego i
> jemu podobnych bezkarnie.

Bo w chorym kraju żyjemy.
Zamiast edukacji jest religia, a sądownictwo przejmowane jest przez
partyjnych funkcjonariuszy.

> Mimo wszystko chyba nie tak źle z tą
> "wolnością słowa" w Polsce.

Propagowanie faszyzmu i nienawiści nie ma nic wspólnego z wolnością
słowa. Tłumaczyłem to już wielokrotnie, nawet większość dzieci w
przedszkolu jest w stanie ogarnąć różnicę.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

NIEMIECKI mord w Jedwabnem!
Narcystyczne Matki: Od Surowości do Więzi
Pisolski stan umysłu
O polach morficznych powaznie
Wiosna i zima