Sadzenie z wizją przesadzenia ?

1. Data: 2004-05-12 15:58:23

Temat: Sadzenie z wizją przesadzenia ?
Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie serdecznie

Niewielką /30 cm/ pęcherznicę kalinolistną Luteus Physocarpus chciałabym
posadzić "na boku" w przyzwoitych warunkach, by przesadzic w docelowe
miejsce, gdy nabierze bardziej imponujących rozmiarów.

Zastanawia mnie jak to zrobić, by potem przesadzanie było łatwe, jak
najmniej szkodliwe dla pęcherznicy i roślin sąsiadujących.
Czy posadzenie w zakopanym bezdennym wiadrze byłoby dobrym pomysłem? Może
są inne możliwości. A może to zgoła głupi pomysł?

--
pozdrawiam - Halina

2. Data: 2004-05-12 18:22:06

Temat: Re: Sadzenie z wizją przesadzenia ?
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Halina napisał:

> [...]
> Czy posadzenie w zakopanym bezdennym wiadrze byłoby dobrym pomysłem? Może
> są inne możliwości. A może to zgoła głupi pomysł?

W zeszłym roku dostałam sporych rozmiarów berberys, jakie było moje
zdziwienie jak dokopałam się do doniczki:-)
Okazało się, ze stał sobie tak zadołowany dwa lata chyba:-)
Posadziłam, rośnie:-)

Na pewno tak zrobię z kilkoma maleńkimi sadzonkami krzewów, jak podrosną
przesadzę na stałe miejsce.

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2004-05-12 18:38:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina" <k...@n...pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| Czy posadzenie w zakopanym bezdennym wiadrze byłoby dobrym pomysłem? Może
| są inne możliwości. A może to zgoła głupi pomysł?

Po dwóch latach dała się przesadzić zupełnie łatwo ze sporą bryłką, ale
jeszcze do udźwignięcia. Bez doniczki. Bardzo mnie to cieszyło.

Przede mną okropna wizja wycinania i karczowania kilkuletniego lilaka - dziś
zapadła nieodwracalna decyzja, poparta wysępieniem ładnego drzewka ślicznie
kwitnącej odmiany.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-05-12 18:46:54

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Posadziłam, rośnie:-)
>
> Na pewno tak zrobię z kilkoma maleńkimi sadzonkami krzewów, jak podrosną

Będę drążyć, czy doniczka miała denko :) ?

Pozdrawiam Halina

5. Data: 2004-05-12 18:59:06

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:c7trgk$5fe$2@atlantis.news.tpi.pl...

> Po dwóch latach dała się przesadzić zupełnie łatwo ze sporą bryłką, ale
> jeszcze do udźwignięcia. Bez doniczki. Bardzo mnie to cieszyło.

To wiesz może ile przyrasta taka pęcherznica w ciągu sezonu? Mówią, że
rośnie szybko.

A co to za sępne drzewko pochwal się :)

Pozdrawiam Halima

6. Data: 2004-05-12 19:52:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina" <k...@n...pf.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl>

| To wiesz może ile przyrasta taka pęcherznica w ciągu sezonu? Mówią, że
| rośnie szybko.

Od kilkunastu do kilkudziesięciu cm. Zależy od miejsca.

| dziś
| ślicznie
|
| A co to za sępne drzewko pochwal się :)

No - odmiana "sąsiadkowa":-))))) (lilak kwitnący fioletowo, piękny nasycony
kolor i długie kiście)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-05-13 05:37:18

Temat: Odp: Sadzenie z wizją przesadzenia ?
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
dziś
> zapadła nieodwracalna decyzja, poparta wysępieniem ładnego drzewka

Czyżby nie było w Twojej okolicy chętnego,
do uratowania krzewu przed zagładą
i zamianą "śmierci" na przesadzenie?

pozdrawiam Krycha

8. Data: 2004-05-13 08:40:27

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:c7tvkg$mvo$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Od kilkunastu do kilkudziesięciu cm. Zależy od miejsca.

No to nie tak znowu szybko :(

> No - odmiana "sąsiadkowa":-))))) (lilak kwitnący fioletowo, piękny
nasycony
> kolor i długie kiście)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Moja sąsiadka obdarowuje mnie odrostami ze swego cud lilaka /chyba podobny
do Twojego/ i za nic nie da sobie wytłumaczyć, że raczej marne szanse
uzyskania z nich podobnego drzewka.
A jak Twoja sąsiadka rozmnożła krzaczka?

Pozdrawiam Halina

9. Data: 2004-05-13 10:44:57

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
podobny
> do Twojego/ i za nic nie da sobie wytłumaczyć, że raczej marne

A właściwie dlaczego? Nie wszystkie cud-lilaki dą szczepione. Ja
dostałam dwa odmianowe na własnych korzeniach i też już wypuszczają
odrosty (biały pełny ma ich więcej, ciemny fioletowy o dużych kwiatach
dopiero zaczął w tym roku). Też nie wierzyłam, posadziłam daleko przy
płocie i teraz taki zwykły mi je zasłania :(
Może sąsiadka też ma taki rosnący na własnych korzeniach? Może warto
spróbować?

Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2004-05-13 13:28:52

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl> napisał w
wiadomości news:c7vjur$6n0$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> płocie i teraz taki zwykły mi je zasłania :(
> Może sąsiadka też ma taki rosnący na własnych korzeniach? Może warto

Jeśli dysponyjesz sporą nadwyżką terenów do obsadzenia, to warto spróbować,
niestety, ja przy moim ogródeczku wolę parę złoty wydać i mieć cos
pewniejszego :( .

Pozdrawiam Halina

Pomidory na balkonie?
Viburnum opulus var. calvescens