Viburnum opulus var. calvescens

1. Data: 2004-05-12 15:45:51

Temat: Viburnum opulus var. calvescens
Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Viburnum opulus var. calvescens, a przynajmniej wydaje mi się, że tak
nazywa sie kalina którą zakupiłam.
Przejrzałam zdjątka w necie i tak ją zidentyfikowałam.
I teraz mam pytanie, czy ktoś takową posiada i jak ona duża wyrasta, czy
jest kolumnowa, czy raczej rozłożysta, bo nie wiem w którym miejscu
posadzić.
W sklepie jak zwykle wiedza tyle, co widać, a w necie głównie na stronach
krzaczkami pisanych ;))

--
pozdrawiam - Halina

2. Data: 2004-05-13 15:21:37

Temat: Re: Viburnum opulus var. calvescens
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Halina" <k...@n...pf.pl> wrote in news:c7tgob$2vcj$1@news.mm.pl:

> Viburnum opulus var. calvescens, a przynajmniej wydaje mi się, że tak
> nazywa sie kalina którą zakupiłam.
> W sklepie jak zwykle wiedza tyle, co widać, a w necie głównie na stronach
> krzaczkami pisanych ;))

E, bez przesady, uczciwa angielszczyzna tez troche jest :-)
Sadzac po zdjeciach to kolumnowa ona nie jest w zadnym wypadku, rozlozyste
krzaczydlo az milo. Wymagania jak normalna kalina, mrozoodpornosc tez.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2004-05-13 18:18:31

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
rozlozyste
> krzaczydlo az milo. Wymagania jak normalna kalina, mrozoodpornosc tez.

Ucieszyłaś mnie niezmiernie, bo "sklepowy " zaklinał się, że kolumnowa, ale
skoro nie wiedział jak się nazywa to zaryzykowałam :)))
Mrozoodporność znalazłam właśnie na anglojęzycznej stronie, ale o pokroju
nie było, a zdjątka same w zbliżeniu, więc niewiele mogłam wywnioskować.

Jak pięknie pachniało w samochodzie, gdy ją wiozłam /ma 3 kwiaty :)))/.

Dziękuję za pmoc i pozdrawiam
Halina

4. Data: 2004-05-15 07:08:54

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Halina" <k...@n...pf.pl> wrote in message

> [...] "sklepowy " zaklinał się, że kolumnowa, ale
> skoro nie wiedział jak się nazywa to zaryzykowałam :)))

Pare dni temu kupilem dwie rosliny, ktorych dokladnych nazw sprzedawca nie
znal (moze dlatego byly tanie). Ja natomiast od razu znalem ich nazwy
rodzajowe a cechy morfologiczne wskazywaly na to, ze gatunkow tych jeszcze w
ogrodzie nie mam :)
Ostatecznie rozstrzygnie sie, gdy zakwitna.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-05-15 10:59:52

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:c84kk2$5nu$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
jeszcze w
> ogrodzie nie mam :)
> Ostatecznie rozstrzygnie sie, gdy zakwitna.

Coś w tym jest.
Kalina, którą chciałam zakupić i pojechałam za nią do szkółki, kosztowała,
bagatela - 70 zł.
W sklepie za całkiem przyzwoity, lecz niezidentyfikowany okaz wybuliłam 6
zł.

Chyba, że Viburnum opulus Aureum, to taki rarytas a calvescens - psiar.
Może to być?

Pozdrawiam Halina

6. Data: 2004-05-15 15:56:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina" <k...@n...pf.pl> napisał w wiadomości

| Chyba, że Viburnum opulus Aureum, to taki rarytas a calvescens - psiar.
| Może to być?

Zaintrygowałaś mnie i sprawdziłam.
http://www.forestfarm.com/search/closeup.asp?PlantID
=viop072.
Docelowo 1,50m wzrostu, kwitnie, nie w pełnym słońcu ze względu na możliwość
oparzeń (jak większość żółtolistnych form). A gdzie dostałaś to cudeńko?

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-05-15 19:20:06

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:c85eor$h52$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
możliwość
> oparzeń (jak większość żółtolistnych form). A gdzie dostałaś to cudeńko?

Dostałam To cudeńko:
http://www.forestfarm.com/search/closeup.asp?PlantID
=visa047
Przyznasz, że "tysz pikne"
Na Aureum jakoś sie nie zdecydowałam, bo wydawało mi się, że cena troszkę
kosmiczna.
Oferowana była tu:
http://www.bodnar.pl/index2.htm
Jako roślina importowana jest teraz w katalogu za 40 zł :(.
Albo się sprzedawca pomylił, albo improwizował.

Pozdrawiam Halina

8. Data: 2004-05-15 19:31:32

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina napisała:
> [...]
> http://www.bodnar.pl/index2.htm
> Jako roślina importowana jest teraz w katalogu za 40 zł :(.
> Albo się sprzedawca pomylił, albo improwizował.

W tej ofercie jest Viburnum lantana `Aureum` a nie V.opulus `Aureum`

Pozdrawiam korygująco :-)
Zbyszek

owocnica żółtoroga
jeszcze raz o wierzbach