ślazówka

1. Data: 2004-05-12 08:47:48

Temat: ślazówka
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Nabyłam dwa lata temu. Przedostatnią srogą zimę
przeżyła i ubiegłego roku osiągnęła ok. 1,70 m
kwitnąc przy tym pięknie i gęsto.
Niestety ostatniej łagodnej zimy nie przeżyła
i właśnie wczoraj wykopałam. Rozsypała mi się
dosłownie w rękach.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ?

Pozdrawiam - Zosia

2. Data: 2004-05-12 09:44:00

Temat: Re: ślazówka
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> napisał

> [...]
> kwitnąc przy tym pięknie i gęsto.
> Niestety ostatniej łagodnej zimy nie przeżyła
> i właśnie wczoraj wykopałam. Rozsypała mi się

A czy to była jakaś specjalna, bo moja (biała i różowa) rozsiewa się co
roku nowa.
Gabi

3. Data: 2004-05-12 11:12:01

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> A czy to była jakaś specjalna, bo moja (biała i różowa) rozsiewa się co
> roku nowa.
> Gabi

Nie była jakaś specjalna. Była różowa.
A to nawet nie wiedziałam że się rozsiewa.
Idę w takim razie poszukać siewek.
Dzięki za odpowiedź.

Pozdrowienia - Zosia

4. Data: 2004-05-12 12:33:54

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukaj takich okrągłych listeczków:)
Powodzenia Gabi

5. Data: 2004-05-12 12:42:50

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> Szukaj takich okrągłych listeczków:)
> Powodzenia Gabi

No mimo najszczerszych chęci - nie znalazłam.
A może jeszcze za wcześnie ?

Pozdrawiam - Zosia

6. Data: 2004-05-12 15:16:04

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
| >

| No mimo najszczerszych chęci - nie znalazłam.
| A może jeszcze za wcześnie ?

Ale ta różowa ślazówka...jest zamieszanie w nazewnictwie, podejrzewam, że
Gabi ma na myśli ślaz piżmowy (Malva moschata), pięknie i długo biało lub
różowo kwitnący - ale 1,70m??? Może u Zosi była "prawdziwa" ślazówla vel
Lavatera - ta mogła nie przetrzymać zimy?

Pozdrawiam kłopotliwie, Basia.

7. Data: 2004-05-12 17:59:10

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> różowo kwitnący - ale 1,70m??? Może u Zosi była "prawdziwa" ślazówla vel
> Lavatera - ta mogła nie przetrzymać zimy?

No właśnie, nie była to ani malwa, ani ślaz ogrodowy.
Kupowałam to jako bylinę, w moim ogrodnictwie
specjalizującym się wyłącznie w bylinach.
Rośnie u nich taki okaz kilkuletni (z powodzeniem)
- widok niesamowity - i dlatego go kupiłam.
Jest to (u nich) olbrzymi krzew o zdrewniałych
łodygach, ma może ze 3 metry.
Coś pięknego. Ale właśnie dowiedziałam się, żę
lubi przemarzać. I potwierdziło się.

Pozdrawiam - Zosia

8. Data: 2004-05-13 06:08:34

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Jest to (u nich) olbrzymi krzew o zdrewniałych
> łodygach, ma może ze 3 metry.
> Coś pięknego. Ale właśnie dowiedziałam się, żę

No to naprawdę Ci współczuję:(
Gabi

Kalina nana.
trawa
przesadzenie dużego świerka
dlaczego tulipany mają plamy/cętki na liściach?
szkodniki?