Sala rehabilitacyjna bez dostepu dla ON

1. Data: 2001-01-25 11:54:52

Temat: Sala rehabilitacyjna bez dostepu dla ON
Od: "Aleksander" <o...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jednej z miejscowosci w woj. Zachodniopomorskim wybudowano nowa hale
sportowa. Koszt budowy wraz z wyposazeniem wyniosl ponad 2 mln zl. Czesc
srodkow uzyskano z dofinansowania PFRON, gdyz w tej hali wybudowano takze
pomieszczenie przeznaczone do rehabilitacji. Taka inicjatywe nalezaloby
pochwalic gdyby nie to, ze sala do rehabilitacji wyposazona ze srodkow
PFRON, zostala umieszczona na pierwszym pietrze i nie wybudowano do nie
zadnej pochylni czy windy. Z tego wynika ze jest ona niedostepna dla tych
ktorzy nabardziej jej potrzebuja. Wydaje mi sie, ze wykorzystano pieniadze
PFRON-u dla zrobienia sobie za darmo dobrze wyposazonej silowni. Moze w tej
miejscowosci nie ma ON i dlatego sale do rehabilitacji umieszczono na
pierwszym pietrze, ale w takim wypadku PFRON nie powinien dofinansowywac tej
inwestycji. Pracownicy PFRON decydujacy o przyznawaniu srodkow powinni
wpierw zorientowac sie czy istnieje potrzeba wydatkowania spolecznych
pieniedzy na osoby nie bedace ON.
Pozdrawiam
Olek

2. Data: 2001-01-25 20:23:41

Temat: Re: Sala rehabilitacyjna bez dostepu dla ON
Od: "Marcin Łangowski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander" <o...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> Moze w tej
> miejscowosci nie ma ON i dlatego sale do rehabilitacji umieszczono na
> pierwszym pietrze

Obawiam się, że obecność czy nie obecność ON w tej miejscowości nie miała
najmniejszego wpływu na decyzję urzędników.

>Pracownicy PFRON decydujacy o przyznawaniu srodkow powinni
> wpierw zorientowac sie czy istnieje potrzeba wydatkowania spolecznych
> pieniedzy na osoby nie bedace ON.

Oczywiście zgadzam się.
Ostatnio korzystałem z pomocy PFRON w postaci dofinansowania sprzętu
komputerowego.
Moja umowa z Funduszem jest obwarowana wieloma punktami i jeżeli ja je
złamię to będę musiał zwrócić całe dofinansowanie.
Ciekawi mnie czy w tym przypadku nie jest podobnie. Jeżeli jest to prawda to
te fundusze są do uratowania i pieniądze powinny być zwrócone.
Jeżeli jednak umowa została skonstruowana na innych zasadach to powinni
odpowiedzieć za to urzędnicy Funduszu.
Jednak obawiam się, że sprawa rozejdzie się po kościach i "inwestor" będzie
czerpał z tego zyski. No i oczywiście media lokalne roztrąbiły na cały świat
jak to się dba o inwalidów w naszym pięknym kraju.

I na koniec jszcze jedno: ciekawe kto dostał w łapę?

Pozdrawia rozgoryczony ale nie zdziwiony Marcin.

Ps.
To moja pierwsza odpowidź więc mam nadzieję, że zrobiłem wszystko poprawnie.

3. Data: 2001-01-25 21:54:04

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander napisał(a):

> [...]
> Pracownicy PFRON decydujacy o przyznawaniu srodkow powinni
> wpierw zorientowac sie czy istnieje potrzeba wydatkowania spolecznych

I wraca temat typowej głupoty tych którzy rzucają pieniące, a nawet nie wiedzą
na co :-(
Założe się że Ci proaconicy nawt nagany ustnej nie otrzymają za spier... robotę.
Inaczej tego nie idzie nazwać :-(

Z pozdrowieniami

Jacek K.

4. Data: 2001-01-26 00:28:36

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
wiedzą
> na co :-(
> Założe się że Ci proaconicy nawt nagany ustnej nie otrzymają za spier...

A za co ich karać?
Przecież to norma że pieniądze trafiają do najbardziej potrzebujących.
A przecież jak się wyposaży sale, będą ludzie ćwiczyć i jeszcze można
na tym zarobić. W przypadku inwalidów na zarobek nie warto liczyć,
zresztą wiadomo że bez rechabilitacji szybciej się wykończą.
Czyli postępowanie po pierwsze miłosierne (nie będą się meczyć),
a po drugie społecznie uzasadnione (oszczedność na rentach).

Przyzwyczajony od lat I...@a...net

5. Data: 2001-01-26 08:56:24

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Inwalida napisał(a):

> [...]
> Czyli postępowanie po pierwsze miłosierne (nie będą się meczyć),
> a po drugie społecznie uzasadnione (oszczedność na rentach).

Tyż prawda - a czy nie lepiej uruchomić dla nas Oświęcim ? :)
Powtórzyliby Spatę i tyle ....
I wysiosłoby taniej :)

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

6. Data: 2001-01-26 17:39:48

Temat: Odp: Sala rehabilitacyjna bez dostepu dla ON
Od: "Rafał Zieliński" <r...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

> I wraca temat typowej głupoty tych którzy rzucają pieniące, a nawet nie
wiedzą
> na co :-(

[ciach]

Witam

Wiedza wiedza

tylko to jest tak, ze jak nie posmarujesz to nie jedziesz. Jak to ktorys z
moich szanownych kolegow napisal, ktos niezle za to musial dostac w lape, bo
jak ja sie ubiegalem o dofinansowanie z FRON, to byle tego tyle do
zalatwienia, ze zamim jedno zalatwilem, to drugie bylo juz niewazne, a to
tylko dlatego, ze nie mialem odpowiedniego zaplecza (finansowego i
ludzkiego). Korupcja w Polsce byla, jest i bedzie.

Pozdrawiam

Rafal Zielinski

7. Data: 2001-01-26 20:26:56

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Tyż prawda - a czy nie lepiej uruchomić dla nas Oświęcim ? :)
> Powtórzyliby Spatę i tyle ....
> I wysiosłoby taniej :)

Poczekaj trochę, nie wszystko na raz ;-D
Na razie dostaliśmy wytyczne jak mamy się przygotować, do wejścia do unii.
Jeden punkt dotyczy inwalidów i rencistów, jest ich za dużo.
Leki poszły w górę, lub zostały wycofane z rynku.
A wyduszenie czegoś z kasy chorych graniczy z cudem.
To powinno nas trochę przeżedzić, jeżeli nie, wymyślą coś jeszcze.
Może ośrodki rechabilitacyjne typu: Oświęcim?
Poczekamy zobaczymy ;-D
--
Pozdrawiam I...@a...net

8. Data: 2001-01-27 08:20:06

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Stary i ty tylko o tym piszesz na grupe ?

Dowiedz sie dokladnie czy tak jest i od razu skrobnij pismo do PFRON'u w
Warszawie z powiadomieniem miejscowego PFRON'u. Dla czego nie napisales o
jaka miejscowosc chodzi ? czy to tajne ? Podejzewam ze zlamano tutaj tez
prawo budowlane. Powalcz troche o nasze prawa, i dokop im.
pozdrawiam
Arek

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi

9. Data: 2001-01-27 10:00:14

Od: "Marian L" <m...@x...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanowny Inwalida napisał :

> [...]
> Leki poszły w górę, lub zostały wycofane z rynku.
> A wyduszenie czegoś z kasy chorych graniczy z cudem.

Wytyczne o wejściu do UE powstawały w wyniku dwustronnych
uzgodnień między Polską a UE, ich tematem w zasadzie są
regulacje ekonomiczne, gospodarcze. Rencistów ZAWSZE jest
za dużo, oby nauka jak najszybciej spowodowała by wszyscy
mogli być tak zdrowymi jak sobie wymarzą. Gorzej z emerytami
(ludźmi starymi) na to nie ma rady - będzie ich coraz więcej :-((.

Ceny leków, kasy chorych i budowa sal rehabilitacyjnych nie
dla potrzebujących - to są problemy za które płacimy podwójnie.
Z tymi patologiami trzeba walczyć w każdy dostępny sposób i stale.
Wy macie już lepsze narzędzia do tej walki niż pozostali ON.

Także Rafał Zieliński prawdę napisał:

> [...]
> zalatwienia, ze zamim jedno zalatwilem, to drugie bylo juz niewazne, a to
> tylko dlatego, ze nie mialem odpowiedniego zaplecza (finansowego i

Optymistycznie patrzysz na potrzebne zaplecze (finansowe i ludzkie).
Gdy będziesz miał odpowiednie to nie będziesz już potrzebował
pomocy PFRON-u a raczej będziesz mógł pomagać innym - tylko
pytanie po co wtedy jest PFRON.

> Korupcja w Polsce byla, jest i bedzie.

Nie zgadzam się - Kiedyś zostanie zlikwidowana.

Mój punkt widzenia nie jest obowiązujący,
z tym że ja truskawki posypuje cukrem.

Marian L

10. Data: 2001-01-28 20:58:00

Od: "Aleksander" <o...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf napisał(a) w wiadomości: <000201c08839$ed943380$901da0d4@arkadiua>...
> [...]
>jaka miejscowosc chodzi ? czy to tajne ? Podejzewam ze zlamano tutaj tez
>prawo budowlane. Powalcz troche o nasze prawa, i dokop im.

Podawała to lokalna szczecińska telewizja, sale sportowa wybudowano w
Węgorzynie ( lub Dobrzanach), o tej sali rehabilitacyjnej powiedziano tak
jakby przypadkiem, później już o tym nie wspominano. Dokładnie w której
miejscowości wybudowano salę mogę się dowiedzieć.
Nie wiem czy ma sens pisanie pism w tej sprawie do PFRON, przeciez skoro oni
przyznawali dofinansowanie to dobrze o tym wiedza. Inaczej to by wyglądalo
gdybym tam mieszkal i chcial z tej sali korzystac. Myslisz ze ja mam wieksza
sile przebicia niz TV, chociazby lokalna.
Pisalem kiedys na grupe o zepsutych platformach (windy), jedna naprawili, z
druga jest troche inna historia. Okazalo sie ze platforma w nowo wybudowanej
przychodni byla sprawna tylko do obsługi jej jest uprawniona jedna osoba,
kierownik przychodni, ktora pracuje cztery godziny dziennie. Poniewaz ja w
przychodni bylem popoludniu i nie bylo juz kierowniczki znajomi musieli mnie
wnosic na pierwsze pietro po schodach. Paranoja. Udalo mi sie zainteresowac
tym tematem dziennikarke z telewizji lokalnej i prawdopodonie bedzie
nakrecony o tym reportaz. Jezeli bedzie dalszy ciag tej sprawy to oczywiscie
napisze o tym na grupie.
Pozdrawiam
Olek

Oprogramowanie