Salix .....

1. Data: 2003-09-05 10:39:15

Temat: Salix .....
Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś z miłych grupowiczów oświeci mnie w temacie prowadzenia 2 wierzb
.Kupiłem Salix bab."Crispa" i Salix sepulcralis "Erythroflexuosa" i poznałem
już przynajmniej pięć wzajemnie się wykluczających porad co do cięcia ,
pielęgnacji i prowadzenia tych wierzb . Jutro chcę je posadzić i pilnie
poszukuje jakiś informacji , bo lokalizacja też myślę , że jest dość istotna
. Tylko błagam Was nie odsyłajcie mnie na "google" , bo tam nic nie znajduje
i dlatego marudzę na grupie ....
Z góry thx .

--
Andrzej
GG 3693706

2. Data: 2003-09-05 13:45:38

Temat: Re: Salix .....
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej" <a...@t...net.pl> wrote in message
> [...]
> już przynajmniej pięć wzajemnie się wykluczających porad co do cięcia ,

Tutaj tez dostaniesz piec wzajemnie wykluczajacych sie porad :-)
Ode mnie na przyklad - wsadzic w ziemie zielonym do gory,
nie ciac (chyba, ze jakas galaz uschnie lub wlezie na sciezke),
nie pielegnowac, nie prowadzic. Beda rosly same.

Pozrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2003-09-05 14:17:19

Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

I to już jest jakaś odpowiedź . Do tej pory sobie umyśliłem , że posadzę je
tym zielonym do dołu , ale ta odpowiedź obaliła całkiem moje plany . Warto
jednak zapytać zanim sie coś bezmyślnie wepchnie korzeniem do góry ... :).
A tak wogóle to chciałbym te wierzby wsadzić w miejsce gdzie niekoniecznie
mają od razu sięgnąć nieba więc podpytuję jak je ciąć co by się raczej
krzewiły .

4. Data: 2003-09-05 14:20:54

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
niekoniecznie
> mają od razu sięgnąć nieba więc podpytuję jak je ciąć co by się

Są ozdobne raczej z pokręconych gałęzi, a więc ciecie pozbawi je
urody, ale wytrzymają każde cięcie i nie trzeba się zbytnio przejmować

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

5. Data: 2003-09-05 14:32:24

Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie o to mi chodzi , dla pogiętych gałęzi(jedna) i pogiętych
liści(druga) je kupiłem ale tak sobie wymyśliłem , że może jak zagęszczę
koronę to będzie to bardziej widoczne . Bałem się tylko jak z przyrostami
rocznymi , bo obserwując moje szczepione iwy po wiosennym cięciu pędzą jak
głupie a tych nie chciałbym jakoś trwale ogałacać .

6. Data: 2003-09-05 15:05:14

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a tych nie chciałbym jakoś trwale ogałacać .

Gdybyś nawet chciał to się nie da :-)), Ja swoje wierzby tnę bardzo
krótko

7. Data: 2003-09-05 15:18:30

Od: "Andrzej" <a...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze raz dzięki , już pędzę sadzić ... :)

8. Data: 2003-09-05 18:24:12

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a tych nie chciałbym jakoś trwale ogałacać .
> >

> Gdybyś nawet chciał to się nie da :-)), Ja swoje wierzby tnę bardzo
> krótko

Tuż przy ziemi ?:-)

Pozdrawia możliwie boletus

9. Data: 2003-09-05 19:08:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

czy wierzba wiciowa na ktorej zaszczepione sa wierzby ozdobne
urosnie czy na zawsze pozostanie taka polmetrowa
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2003-09-05 20:54:34

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał

> mnie nurtuje natomiast to
> czy wierzba wiciowa na ktorej zaszczepione sa wierzby ozdobne
> urosnie czy na zawsze pozostanie taka polmetrowa
> ?

Na długość/wysokość podkładka jako taka nie urośnie (100% pewności), nie da
rady:-), tylko przyrosty "na grubość" dzięki merystemom w okolnicy
(b.ogólnie można powiedzieć, że interkalarnym/wstawowym).
Merystemy odpowiedzialne za przyrost "na długość" znajdują się w
wierzchołkowej części rośliny, a ta część, podczas szczepienia, jest
odcinana.

Pozdrawiam
p...@r...pl

OT - wirus w poczcie