Samospełniające się proroctwo

1. Data: 2002-02-05 19:27:21

Temat: Samospełniające się proroctwo
Od: "lume" <i...@f...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Samospełniające się proroctwo - jak dalece może sięgnąć. Jakie negatywne
skutki dla jednostki? Czy wtedy nasze JA zwraca sie przeciwko nam? (mam
oczywiscie na mysli negatywne czynniki)

1. Data: 2002-02-05 21:38:25

Temat: Re: Samospełniające się proroctwo
Od: "Brian" <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lume" <i...@f...prv.pl> napisał w wiadomości
> Samospełniające się proroctwo - jak dalece może sięgnąć. Jakie negatywne
> skutki dla jednostki? Czy wtedy nasze JA zwraca sie przeciwko nam? (mam
> oczywiscie na mysli negatywne czynniki)

Z mojego doświadczenia - co do joty.
"Każdy spotka tego diabła, którego się boi"

--
Brian

b...@e...pl
# Life is the bitch and then you die #

1. Data: 2002-02-05 21:45:30

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Samospełniające się proroctwo - jak dalece może sięgnąć. Jakie negatywne
> skutki dla jednostki? Czy wtedy nasze JA zwraca sie przeciwko nam? (mam
> oczywiscie na mysli negatywne czynniki)

Dwoma slowami - niesamowita rzecz!
Dlatego staram sie pozytywnie nastawiac do kazdej osoby, ktora w przeciagu
ostatich kilkunastu sekund nie starala sie mnie zabic/uderzyc.
Wiekszosc swiata wyglada tak jak sami tego chcemy, nasze schematy potrafia
odebrac wszystko, nawet bez bodzcow... makabryczne i fascynujace zarazem.

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@w...pl <|> http://www.wr.pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-02-05 23:16:39

Od: "Krzysiek" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

a czy mozecie mi skrotowo przedstawic schemat samosp.sie pror. w
psychologii?
dzieki z gory
krzysiek

1. Data: 2002-02-06 12:10:19

Temat: Re: re:Samospełniające się proroctwo
Od: "lume" <i...@f...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czy mozecie mi skrotowo przedstawic schemat samosp.sie pror. w
> psychologii?
> dzieki z gory
> krzysiek

No to właśnie jest taka "fachoewa nazwa" znajdziesz o tym w psychologii
społecznej bodajze. Wez sobie PSYCHOLOGIA I JA do ręki

1. Data: 2002-02-07 23:27:17

Od: "floren" <f...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odebrac wszystko, nawet bez bodzcow... makabryczne i fascynujace zarazem.

Swietna rzecz i mysle, ze za bardzo sa odbierane negatywne spojrzenia na ten
temat. Ludzie nie potrafia za bardzo wykorzystac samospelniajacej sie
przepowiedni w pozytywny sposob. To cos, co kiedy chcesz, mozesz zaprzasc do
powozu i sprawic, ze bedzie jadlo ci z reki, ze bedzie gralo w jednej
druzynie i zdobedzie dla ciebie cel -marzenia. A jesli chodzi o negatywne
konsekwencje, to zeby jeszcze lepiej dzialalo, to oprocz tego co mowi
Wilczek -ze mysli pozytywnie o osobach, ktore nie krzywdza go, mozna dodac
myslenie pozytywne o osobach, ktore nie sa ci zyczliwe. Wtedy po pewnym
czasie -zgodnie z samospelniajaca sie przepowiednia -czy wierzysz w to czy
nie -takie negatywne osoby wogole nie staja ci na drodze.
hermes

1. Data: 2002-02-08 16:54:12

Od: "Kuki" <k...@s...pl-NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

"lume" <i...@f...prv.pl> wrote in message news:a3pbc0$60h$1@news.tpi.pl...
> Samospełniające się proroctwo - jak dalece może sięgnąć. Jakie negatywne
> skutki dla jednostki? Czy wtedy nasze JA zwraca sie przeciwko nam? (mam
> oczywiscie na mysli negatywne czynniki)

Czy nie ma innego słowa, tylko sami prorocy dookoła???

;-)
Kuki

Współpraca
problem- kobieta!