Schizofrenia, czy może jeszcze nie?

1. Data: 2004-03-23 11:10:58

Temat: Schizofrenia, czy może jeszcze nie?
Od: "Juhas" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Więc jest sobie pewna osoba(to naprawdę nie ja :))))) płci żeńskiej.
Ostatnio widziała różne ciekawe rzeczy.

Weszła do pokoju i zobaczyła swoją matkę powieszoną na jakimś sznurku.
Zamiast kapiącej wody z kaloryfera widziała kapiącą krew zbliżającą sie w
jej stronę. Gdzieś(już nie pamiętam gdzie) widziała trupią rękę podobną do
ręki jakiegoś topielca. Stała na klatce schodowej i zobaczyła, że ze schodów
spada trup.

Te "wizje" nie były długie. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że dziewczyna
ma depresje. Aczkolwiek nie zachowuje się jak osoba, która ma
schizofrenie(moja ciotka ma schizofrenie, wiec jakieś tam porównanie mam).
I tu moje pytanie... Czy to może być jakieś początkowe stadium schizofreni?
Czy może jakaś odmiana depresji?
Bo ona naprawdę nie zachowuje się, jakby miała schizofrenie.

Aha, podczas tych "wizji" była całkowicie trzeźwa. Nic nie piła, nic nie
brała.

1. Data: 2004-03-23 11:48:09

Temat: Re: Schizofrenia, czy może jeszcze nie?
Od: "Veronika" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Więc jest sobie pewna osoba(to naprawdę nie ja :))))) płci żeńskiej.
>Ostatnio widziała różne ciekawe rzeczy.

Czy to ta sama 'depresyjna' dziewczyna, która niedawno chciała popełnić
samobójstwo?

V-V
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2004-03-23 14:02:50

Od: "Joanna_Maria" <j...@g...pl_wytnij> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juhas" <u...@p...onet.pl> napisał:

> Te "wizje" nie były długie. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że
dziewczyna
> ma depresje. Aczkolwiek nie zachowuje się jak osoba, która ma
> schizofrenie (..)

Moze to byc depresja z objawami psychotycznymi (tj. omamami, urojeniami
itd), czy tez epizod psychozy depresyjnej lub depresji psychotycznej.
Tak czy siak stan jest powazny i wymaga wspolpracy z psychiatrą.

Joanna

1. Data: 2004-03-23 15:23:22

Od: "Juhas" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy to ta sama 'depresyjna' dziewczyna, która niedawno chciała popełnić
>samobójstwo?

Jaki to ma związek?

1. Data: 2004-03-23 17:57:57

Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bo ona naprawdę nie zachowuje się, jakby miała schizofrenie.
>
> Aha, podczas tych "wizji" była całkowicie trzeźwa. Nic nie piła, nic nie

Moim zdaniem te objawy to jeszcze nie dowod schizofrenii. Mysle ze jesli cos
podobnego sie zdarza, warto nie bac sie tego, co sie widzi, ale spokojnie
badac, co to znaczy dla naszego zycia. Halucynacje moga miec znaczenie
symboliczne, ktore uruchamia cos co pozostawalo do tej pory nieswiadome dla
danej osoby, ale wazne z punktu widzenia jej rozwoju. Tego typu wlasna
halucynacje opisala Marie Cardinal w autobiograficznej ksiazce: "To trzeba
wyrazic". Przeszla ona psychoanalize i halucynacja, ktora sie u niej pojawiala
okazala sie miec znaczenie dla jej procesu zdrowienia, zwiazane z wczesnymi
wydarzeniami z jej zycia, o ktorych zapomniala. Po przypomnieniu zdarzenia i
zrozumieniu sytuacji w jakiej byla przetraszona dziewczynka, halucynacja
przestala sie pojawiac.
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-03-24 13:00:33

Od: "Veronika" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juhas:

>Jaki to ma związek?

Jeśli to ta sama, to ma związek, jeśli nie ta sama, to też ma związek, tylko
inny.
Więc?
Ta sama czy nie ta sama?

1. Data: 2004-03-24 23:17:32

Od: "Juhas" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli to ta sama, to ma związek, jeśli nie ta sama, to też ma związek,
tylko
>inny.
> Więc?
> Ta sama czy nie ta sama?

Ta sama.

Psychoanalityk- warszawa
moze to problem? a moze...
Doswiadczenie zyciowej przemiany - czy to mozliwe?
testy do policji
Psycholog lub zajęcia grupowe we Wrocławiu