Ściółkowanie róż

1. Data: 2001-05-10 07:49:18

Temat: Ściółkowanie róż
Od: "Kraak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z czystego wygodnictwa jakieś dwa tygodnie temu róże na rabatach
zaściółkowaliśmy z mężem korą (róże posadzone w tym roku). Niestety nie
mogliśmy dostać odkwaszonej i dlatego zrobiliśmy to normalną. Róże rosną
jakoś, ale coraz częściej dopadają mnie wątpliwości, czy zrobiliśmy dobrze.
Warstwa ściółki nie jest gruba ok. 2-3 cm. Czy ktoś może mi poradzić czy
zostawić tą ściółkę czy może zdjąć? Słyszałam, że podłoże można odkwasić
wapnem, ale nie wiem, czy można to zrobić pod już rosnącymi roślinami, a
jeżeli tak to jak to zrobić - posypać, czy rozcieńczyć i podlać.

Pozdrowienia
Daga

2. Data: 2001-05-10 14:42:48

Temat: Odp: Ściółkowanie róż
Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kraak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wapnem, ale nie wiem, czy można to zrobić pod już rosnącymi roślinami, a
> jeżeli tak to jak to zrobić - posypać, czy rozcieńczyć i podlać.
-------------------------------
Na pewno możesz odkwasić sciółkę dolomitem ogrodniczym.
Spełni on tez funkcję nawozu wapiennego i magnezowego.
Jeżeli jednak tego nie zrobisz nie będzie nieszczescia.
Musisz tylko duzo podlewac te roze ( nawet konewka dziennie) i to
od już bo robi sie sucho a one sa bardzo wrazliwe.
Szczegolnie w pierwszym roku po posadzeniu.
Orion

Dużo pytań
zarodniki boczniaka
Important news