Dużo pytań

1. Data: 2001-05-10 06:43:50

Temat: Dużo pytań
Od: WuTomek <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po raz kolejny; do tej pory korzystałam z uprzejmości tej grupy
bardzo spontanicznie, a teraz, o ile państwo pozwolą, zacznę państwa
zasypywać pytaniami regularniej; ciężko jest walczyć samemu łamiąc się
w trakcie czytania literatury lub, co gorsza - jej nie czytania, z
powodu braku finansów na jej zakup. Np nie wiem, czy Państwo byście
polecali, ale rzuciła mi się w oczy w zeszłym roku Encyklopedia Roślin
Ozdobnych za kwotę 300 zł. Podchody robiłam kilkakrotnie, ale to
prawie połowa mojego stypendium, a tu dzieciak w domu i bardzo fajny
zresztą mąż, ale także dysponujący jak na razie tylko stypendialnym
wynagrodzeniem. Tak, niewątpliwie, jesteśmy w tej chwili na etapie
uczenia się wielu rzeczy jednocześnie. Piszemy do Państwa z Wrocławia.
Pytanie pierwsze: chcę urządzić piękną póżnoletnią rabatę z rubdekii,
dalii, wenidium, aksamitek, lobelii, pacioreczników w południowej
części ogrodu, "na słońcu", lecz z wystawą na północ, czyli -
najwyższe rośliny, tworzące tylną ścianę miałyby Słońce "w plecy". Za
nimi będzie już tylko ogrodzenie i droga. Czy nie zaczną się mi
wykręcać i zniekształcać torując sobie drogę pomiędzy innymi, choćby i
wyższymi i obszerniejszymi, b y wystawić sie na pełne słońce? Sadzonki
mam już spore i lada moment zostaną wysadzone, ale czy bdzie można je
podziwiać z tarasu?
Pytanie drugie: młode, sadzone na jesień zeszłego roku, iglaki, z
wyjątkiem jałowców, zaczynają brącowieć od dołu ku górze, od góry ku
dołowi, a niektóre i od środka, igły się obsypują i nagle zauważamy,
że drzewka tak na prawdę już nie ma. Wyrzucić? Szkoda, tym bardziej,
że jeżeli nie znajdę odpowiedzi, w tych miejscach będą marniały
wszystkie nowo wkopane sadzonki. Ogródek jest bardzo młody, dookoła
same budowy, a ziemia zbyt urodzajna nie jest, wygląda na gliniastą. Z
góry dziękuję i pozdrawiam.

2. Data: 2001-05-10 17:42:52

Temat: Re: Dużo pytań
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie myslalas, zeby je posadzic tak troche na zmiane - wyzsze, nizsze - a
nie tak w rzedzie pod wzgledem wysokosci, wowczas wszystkie mialy by dostep
do slonca i byly widoczne z kazdej strony.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

3. Data: 2001-05-11 21:15:00

Od: WuTomek <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesia Karpowicz pisze:

>A nie myslalas, zeby je posadzic tak troche na zmiane - wyzsze, nizsze - a
>nie tak w rzedzie pod wzgledem wysokosci, wowczas wszystkie mialy by dostep
>do slonca i byly widoczne z kazdej strony.

Aż takim skrupulatnym rządkiem rosnąć chyba nie będą, reprezentują
bardzo różne gatunki i odmiany ( aksamitek będzie ze trzy odmiany, to
samo z szałwią i paciorecznikiem), a za nimi już tylko brzydkie
ogrodzenie i jeszcze mniej atrakcyjna droga. Owszem, żywopłot
powolutku się podnosi, ale ma przed sobą jeszcze wiele lat wzrostu
(utworzony jest przede wszystkim z żywotnika Szmaragd i rozłożystej
odmiany ostrokrzewu). Sadzonki były dosyć drogie, stąd i niewielkie
ich rozmiary przy zakupie, a i teraz im nie spieszno.....Stąd moja
desperacja i chęć ukrycia pewnych rzeczy przy jednoczesnym
wyeksponowaniu pełni wdzięków roślin, które w większości własnoręcznie
wysiewałam już od początku lutego.

--
Pozdrowienia

Ewa

4. Data: 2001-05-14 11:05:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WuTomek" <w...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prawie połowa mojego stypendium, a tu dzieciak w domu i bardzo fajny
> zresztą mąż, ale także dysponujący jak na razie tylko stypendialnym

Chyba lepiej kupić jakąś przyzwoitą polską książkę o bylinach czy krzewach,
a encyklopedię zostawić na później. W codziennej uprawie ogrodu jest trochę
nieporęczna:)

> [...]
> wykręcać i zniekształcać torując sobie drogę pomiędzy innymi, choćby i
> wyższymi i obszerniejszymi, b y wystawić sie na pełne słońce?

Oczywiście, że zaczną się wykręcać. Ale nierównomiernie i efekt może być
interesujący.
Co to jest venidium (nazwa polska, opis)?

I jeszcze jedno, może trochę OT, ale jeśli ziemia jest bardzo gliniasta, to
jednak ogródkową przygodę należałoby zacząć od jej uszlachetniania.
Wprawdzie można to robić w trakcie uprawy ogrodu, ale nawet po kilkunastu
latach glina wciąż się "odzywa".

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-05-14 19:24:28

Od: "Bogdan" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

: Co to jest venidium (nazwa polska, opis)?
: Pozdrawiam, Basia.

Witam
Wenidium fastuosum polska chyba wenidium , roślina jednoroczna o wzniesionym
pokroju i głęboko powcinanych liściach . Kwiaty wielkości trochę mniejsze
niż gerbera w kolorze pomarańczowym z ciemnym środkiem.Wysokość roślin ok.
50-70cm , sama się potrafi wysiewać. Gleba lekka , przepuszczalna.
Niewymagająca . Stanowisko słoneczne.

Pozdrawiam , Bogdan

6. Data: 2001-05-15 20:24:58

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz pisze:

> [...]
>a encyklopedię zostawić na później. W codziennej uprawie ogrodu jest trochę

Miałam ochotę zdobyć pozycję, w której przedstawione zostałyby odmiany
roślin ozdobnych, nie tylko pojedyncze gatunki, czy rodzaje i ich
ogólny opis, czyli bardziej - klucz do oznaczania tych cudów natury
dostępnych w punktach sprzedaży. Bardzo chętnie zakupię polskie
książki, w tej chwili np mam ochotę dokładnie oznaczyć moje rośliny
skalne. Mam ich ponad 30 gat i odmian a nie przy każdej widniała
plakietka z nazwą i wymogami, nie zdołałam więc wszystkich spisać. W
tej chwili prawie wszystkie kwitną, to dobry czas na oznaczenie
odmian, ale nie wiem, gdzie szukać pomocy. Proszę o polecenie tytułu,
będę bardzo wdzięczna.

--
Pozdrowienia

Ewa

7. Data: 2001-05-15 21:32:57

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ew@ <b...@o...ar.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:f...@4...com..
.
> Miałam ochotę zdobyć pozycję, [...] Proszę o polecenie tytułu,
> będę bardzo wdzięczna.
OZI AR Wrocław nie ma dostępu do tego co na tej uczelni wykładają! Toż to
skandal. Chyba, że ty nie potrafisz dobrać się do tej wiedzy.
Pozdr. Jerzy

8. Data: 2001-05-16 12:09:47

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 May 2001 23:32:57 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

> [...]
>OZI AR Wrocław nie ma dostępu do tego co na tej uczelni wykładają! Toż to
>skandal. Chyba, że ty nie potrafisz dobrać się do tej wiedzy.

Skandal w Domu Big B... !!!
Każą mi napisać, że biblioteka się pali, ale prawdą jest, że tego typu
rzeczy się tutaj chyba nie wykłada. Owszem, rok temu miał powstać na
tej uczelni kierunek pt Projektowanie ogrodów i terenów zielonych, czy
coś w tym rodzaju, ale nawet tam ciężko by było o zajęcia z
systematyki roślin ozdobnych z oznaczeniem, nawet do najnowszych,
odmian. Prawdą jest też, niestety, że większość bibliotecznych
podręczników sięga wiedzą bardzo wielu lat wstecz, co mi osobiście nie
przeszkadza, ale nie wystarcza. Zboczenie zawodowe.

I ja Ciebie pozdrawiam, Sherlock'u Holmes'ie

9. Data: 2001-05-16 12:43:18

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

>I ja Ciebie pozdrawiam, Sherlock'u Holmes'ie

A do pozdrowień dołączam oczywiście bardzo szeroko uśmiechniętą buźkę

:)))))))

10. Data: 2001-05-16 13:13:15

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ew@ <b...@o...ar.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8...@4...com..
.
Eeee tam zaraz Sherlock'u, ja jestem tylko 007, ale to zwykły zbieg
okoliczności po prostu poznałem ten adres przy innej okazji a ponieważ
jestem wzrokowcem to tak mi się jakoś zapamiętał.
pozdr. Jerzy

zarodniki boczniaka
Important news
Gdzie znajde jakiegos ogrodnika ???
jak rozmnozyc magnolie ?
Jaki najlepszy program do projektowania ogrodow?