Sekacz (sękacz) - szukam wszystko o .....

1. Data: 2000-01-24 14:51:30

Temat: Sekacz (sękacz) - szukam wszystko o .....
Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

Szanowe Kolezanki i Koledzy:

Uprzejmie przekazuje zapytanie :
Dzień dobry. Kłania sie marketing Firmy JANZA -producenta
odznaczonych Godłem Teraz Polska oryginalnych sekaczy suwalskich z
Suwałk. Zbieramy wszystkie materiały na temat sękacza, /baumkuchena,
baby z rozna/ Bardzo Pana proszę o nadanie mojej prośby w
kawiarence,która obserwuję , ale za słabo znam się na Internecie i nie
jestem w stanie tego sam zrobić.Być może sam Pan cios wie jeszcze na
temat historii sekacza, skąd się wziął ,gdzie są jego opisy, stare
przepisy itp. Nasz tekst na naszej stronie www to czysty marketing
Pozdrowienia z zamrożonych i zasnieżonych Suwałk.
Wojciech Pliszkam
www.janza.com.pl
j...@e...suwalki.tpnet.pl

Smacznego

Mariusz Marczak
Merlin

http://www.kuchnia.3miasto.pl "Wirtualna Kuchnia Polska"
(było: http://friko3.onet.pl/el/kuchnia "Wirtualna Kuchnia Polska")
http://ebowo.vc.pl Kanal IRC #EBowo

1. Data: 2000-01-24 18:16:20

Temat: Re: Sekacz (sękacz) - szukam wszystko o .....
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> Dzień dobry. K3ania sie marketing Firmy JANZA -producenta
> odznaczonych God3em Teraz Polska oryginalnych sekaczy suwalskich z
> Suwa3k. Zbieramy wszystkie materia3y na temat sękacza, /baumkuchena,
> baby z rozna/ Bardzo Pana proszę o nadanie mojej prośby w
> kawiarence,która obserwuję , ale za s3abo znam się na Internecie i nie
> jestem w stanie tego sam zrobić.Być może sam Pan cios wie jeszcze na
> temat historii sekacza, skąd się wzią3 ,gdzie są jego opisy, stare
> przepisy itp. Nasz tekst na naszej stronie www to czysty marketing
> Pozdrowienia z zamrożonych i zasnieżonych Suwa3k.
> [...]

PRZEPIS NA SEKACZ- wedle podrecznika cukierniczego
Skladniki:
1,7 kg masla
1,7 kg cukru - pudru
1,7 kg maki
120 jaj ( piana z 95 bialek)
kilka lasek wanilii
10 dkg migdalow
30 dkg skorki pomaranczowej
0,5 l. smietanki.
Maslo utrzec na piane, dodajac stopniowo cukier, make, zoltka i ucierac
przez 2 godziny. W
koncu ucierania dodac piane, smietanke, migdaly tarte, skorke
pomaranczowa, wanilie i
wymieszac. Walek owinac papierem pergaminowym, rozgrzac przy ogniu i
zaraz oblewac go
ciastem. Z poczatku szybko obracac walkiem, zeby utworzyly sie seki.
Ostudzic. Po ostudzeniu
zdjac z walka. Podawac pokrojony w krazki.

Jesli chodzi o metode, to trzeba miec specjalne urzadzenie. Jest to
walek umocowany na
stojaku z raczka, ktora sie ten walek kreci. Ten aparat jest umieszczony
nad ogniem, tak aby
plomienie oblizywaly konce sekow. Gdy walek jest polewany ciastem,
trzeba nim szybko krecic,
aby ciasto nie skapalo do ognia, tylko by tworzylo sople, jak seki na
pniu drzewa. Te seki sie
pogrubiaja w miare pieczenia. Po pewnym czasie mozna krecic wolniej, bo
ciasto jest grubsze i
sie nie spali. Najlepiej robic to w dwie osoby.
Wesolej zabawy.
Magdalena

1. Data: 2000-01-24 19:57:22

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@f...cgs.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Jan 2000, Magdalena Bassett wrote:

> Najlepiej robic to w dwie osoby.

Kiedyś czytałam w starym przepisie, ze do zrobienia sękacza
potrzebne są trzy silne dziewki kuchenne :-)

Zuzanka
--
.==. Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ..... z...@v...com.pl
__/-^-^\ http://discworld.scifi.pl/ - Świat na grzbiecie A'Tuina

1. Data: 2000-01-24 21:04:05

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Krzyzaniak wrote:
Kiedyś czyta3am w starym przepisie, ze do zrobienia sękacza

> potrzebne są trzy silne dziewki kuchenne :-)
>
> Zuzanka

Jedna do krecenia, jedna do polewania, a trzecia?
-=M=-

1. Data: 2000-01-24 21:45:15

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@f...cgs.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Jan 2000, Magdalena Bassett wrote:

> Jedna do krecenia, jedna do polewania, a trzecia?

Chyba do mieszania ciasta, żeby było gładkie.

Zuzanka
--
\ ^_ Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ..... z...@v...com.pl
) ( =)= http://www.venco.com.pl/~zuzanka/