Seks nie jest najważniejszy?

1. Data: 2001-06-02 14:45:59

Temat: Seks nie jest najważniejszy?
Od: "Saviok" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poniżej przedstawiam fragment, artykułu który umieściłem na swojej stronie.
www.humans.prv.pl. Przeczytajcie i napiszcie czy się z tym zgadzacie. Mnie
osobiście jest przykro, że tak wielu ludzi traktuje seks jako coś tylko
fizycznego jak zwierzęta. Co o tym sądzicie?

"Musimy dostrzegać różnice między seksualnością człowieka a popędem płciowym
zwierząt. Niektórzy mają skłonność myśleć, że skoro tak samo jak zwierzęta
jemy, śpimy i oddychamy, to również na podobnych zasadach działamy
seksualnie. W takim wypadku mylimy potrzeby (to te, które muszą być
zaspokojone np. pokarmu czy snu) z popędami (to te, które chcielibyśmy
zaspokoić, np. popęd seksualny). Zwierzęta w czasie rui ślepo idą za
seksualnym impulsem. Nie mają żadnego innego wyboru. Człowiek jest istotą
nieporównywalnie wyższą, posiadającą wolną wolę, zdolną decydować o swoich
zachowaniach. Nasze popędy nie są dyktowane przez naturę, tak jak u
zwierząt; jesteśmy w stanie kontrolować je sami. Nie musimy iść bezwolnie za
każdym pragnieniem seksualnym, zwłaszcza wtedy, kiedy - jak przewidujemy -
przyniosłoby to jakąś szkodę nam samym czy komuś innemu. "
Dalszą część artykułu umieściłem na stronie www.humans.prv.pl
Pozdrawiam
Savio

1. Data: 2001-06-02 19:52:14

Temat: Re: Seks nie jest najważniejszy?
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> każdym pragnieniem seksualnym, zwłaszcza wtedy, kiedy - jak przewidujemy -
> przyniosłoby to jakąś szkodę nam samym czy komuś innemu. "

Przeczytalem artykul. Z faktu, ze istnieja przestepstwa na tle seksualnym nie
mozna wyciagac wniosku, ze seks jest czyms zlym. Seks moze byc wyrazem pieknej
i czystej milosci (nie tylko malzenskiej). To zalezy od czlowieka - jakim on
jest.
Msod

1. Data: 2001-06-02 21:38:20

Od: Michal <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Saviok wrote:

> [...]
> osobiście jest przykro, że tak wielu ludzi traktuje seks jako coś tylko
> fizycznego jak zwierzęta. Co o tym sądzicie?

Kazdy jest inny, wiec nie powinienes mowic "musimy...". Jesli komus
podoba sie traktowanie seksu jako czegos tylko fizycznego, to jego
sprawa. Wolnosc to mozliwosc wyboru, a wniosek jaki plynie z Twojego
tekstu dzieli ludzi na dobrych i zlych na podstawie ich upodoban.
Zabierasz im wolnosc!
Mih

jak zyc ........
Warsztaty Zen w Warszawie - 8 czerwca