Seler

1. Data: 2000-04-27 08:46:26

Temat: Seler
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos ma pomysl, co mozna zrobic z selera (nie naciowego, tylko z
korzenia). Zonie surowki sie juz znudzily, a kupila z rozpedu calkiem spora
sztuke...

Jader

p.s. Przy okazji sie pochwale, ze zrobilem ostatnio wolowinke na woku i
wyszla suuuupew. Nareszcie ujazmilem ta krowe :) I zezarlem i mi sie
podobalo - bede sie smarzyl w piekle ;) Dzieki za porady. Faktycznie kluczem
byly dosc drobne kawaleczki i baaardzo krotki czas w woku - doslownie chyba
ze 20s. I malymi porcjami.

1. Data: 2000-04-27 08:55:58

Temat: Re: Seler
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyszną zupkę selerową.
Najlepsza nieco ostra, o konsystencji kremu (znaczy zmiksowana), posypana na
koniec żółtym serkiem ...
tylko może poczekajcie aż się trochę ochłodzi ...
Chłodnika z selera nie znam ;-)
--
Ania K.

1. Data: 2000-04-27 09:01:36

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote:

> Czy ktos ma pomysl, co mozna zrobic z selera (nie naciowego, tylko z
> korzenia). Zonie surowki sie juz znudzily, a kupila z rozpedu calkiem spora
> sztuke...

- przycisk do papieru
- po umieszczeniu w skarpecie - niezłą broń
- po rozpołowieniu i wydrążeniu kilku dziurek - oryginalny świecznik
a'la mina
...o więcej pomysłów trzeba pytać A. Słodowego
:))
sadyl

1. Data: 2000-04-27 09:16:01

Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader <j...@p...com.pl> wrote:
> Czy ktos ma pomysl, co mozna zrobic z selera (nie naciowego, tylko z
> korzenia). Zonie surowki sie juz znudzily, a kupila z rozpedu calkiem spora
> sztuke...

Pamiętam, że można go opanierować i usmażyć w charakterze kotletów, tylko
najpierw musi byc obgotowany. Niestety, dokładnego przepisu nie podam,
zwłaszcza, że nam efekt nie bardzo wyszedł...

EwaP FH
--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2000-04-27 09:54:33

Temat: Odp: Seler
Od: "Haczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

z całkiem sporej sztuki można sobie zrobić pastę na kanapki. jest naprawdę
bardzo dobra.
gotujemy selera, ale tak żeby był trochę twardy bo przecieramy go później na
tarce tej najmniejszej (na cieniutkie paseczki) dodajemy kilka ugotowanych i
również przetartych jajek (ilość do smaku) dodajemy majonezu i przypraw
(pieprz, sól i co tam kto jeszcze lubi) i na chleb.
Haczyk

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8e8uvi$at6$...@f...man.torun.pl...

1. Data: 2000-04-27 10:58:34

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader napisał(a):

> Czy ktos ma pomysl, co mozna zrobic z selera (nie naciowego, tylko z
> korzenia). Zonie surowki sie juz znudzily, a kupila z rozpedu calkiem spora
> sztuke...
>
> Jader

Kiedyś robiłam taką zapiekankę - warstwa talarków ziemniaczanych, chyba jakieś
mięcho i fura selerowych wiórków, nieco podsmażonych na oliwie z siekanął
cebulką + natka pietruszki, a na wierzch znów ziemniaczki i tarty żółty ser.
Niestety, nie pamiętam, jak szło dokładnie, ale z zapiekankami jest tak, że
eksperymenty mogą dać zupełnie nieoczekiwane, a godne uwagi wyniki. W każdym
razie było pyszne, seler sprawdził się znakomicie. Przyprawione było pieprzem i
jakimiś ziółkami. Jest tylko jeden problem - coś mi się wydaje, że za ciepło na
zapiekanki...

Joanna

1. Data: 2000-04-27 12:28:10

Od: Mdana <m...@c...chrobot.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Apr 2000, Ewa Pawelec wrote:
> Pamiętam, że można go opanierować i usmażyć w charakterze kotletów, tylko
> najpierw musi byc obgotowany

Musi byc obgotowany - tak aby byl jedrny, lekko miekki ale nie
rozpadajacy sie (ja gotuje w wywarze z vegety czy innej podobnej jarzynki
lub na parze - juz w plastrach). Panierka zwyczajna - najpierw jajko,
pozniej bulka tarta lub ciasto nalesnikowe. Mozna tez urozmaicic dodajac
plasterek sera zoltego. Przyprawy mbz (oprocz soli i pieprzu) nie sa
konieczne ze wzgledu na intensywny zapach i smak samego selera.

Mdana

1. Data: 2000-04-27 12:58:57

Od: Antoni Goldstein <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader <j...@p...com.pl> wstukal(a) pracowicie:
> Czy ktos ma pomysl, co mozna zrobic z selera (nie naciowego, tylko z
> korzenia). Zonie surowki sie juz znudzily, a kupila z rozpedu calkiem spora
> sztuke...

Wiem, że z selera można zrobić kompot - w smaku podobny do ananasowego (!),
ale nigdy tego nie robiłem ani nawet nie próbowałem. Czy ktoś
eksperymentował?

Antek Goldstein
--
___/___ : I - Nic, tylko seks i zbrodnia, co? I
< 102 >======= I - Nie będzie pani zawiedziona! I

1. Data: 2000-04-27 13:55:41

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos ma pomysl, co mozna zrobic z selera (nie naciowego, tylko z
> korzenia). Zonie surowki sie juz znudzily, a kupila z rozpedu calkiem
> [...]
W czasie Wielkanocy jadlam pyszna salatke m.in. z selerem. Zetrzeac na tarce
w cienkie paseczki, dodac kukurydze z puszki, ananasa pokrojonego w kawalki,
piers wedzona z kurczaka lub inna czesc wedzonego kurczaka /w malych
kawalkach/, wszystko polaczyc z majonezem i doprawic do smaku
Mnie bardzo smakowala

pozdrawiam
kasiek

1. Data: 2000-04-27 13:55:58

Temat: Re: Odp: Seler
Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Haczyk napisał(a):

> [...]
> również przetartych jajek (ilość do smaku) dodajemy majonezu i przypraw
> (pieprz, sól i co tam kto jeszcze lubi) i na chleb.

Zamiast jajek (to dla cierpiących na nadmiar cholesterolu) można wraz z
gotowanym selerem zmiksować gotowaną marchew i korzeń pietruszki (tego
ostatniego w nie bardzo dużej ilości) - ma piękny kolor i na pewno inny smak.
Do smaku np. śmietana czy jogurt (zamiast majonezu) i przyprawy - do woli i
według gustu.

Joanna

Luuuudzie!!!
Re: I'm back