Serce staje

1. Data: 2006-02-09 12:28:41

Temat: Serce staje
Od: "Tobiasz" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czasami zdarza mi sie, ze poczuje taka nieprzyjemna gule jakby powietrza, przez
moment w gardle. Podejrzewalem, ze to przez serce ale zawsze mijalo nim zdazylem
sprawdzic sobie tetno. Dzisiaj mnie jednak przytrzymalo przez kilka sekund i
zdazylem poczuc rekoma jak serce gwaltownie stanelo na moment, potem ruszylo,
znowu przerazliwie stanelo i ruszylo nieregularnie. Bylem w zwiazku z tym u
kardiologa jakis czas temu, zbadal i nie wykryl nizcego niepokojacego: biore
tylko magnez potas 2x dziennie. Czy to jest tylko arytmia czy moze cos
gorszego?? Lekarza mam zapisanego dopiero na poniedzialek...

Dzieki
Pozdrowienia,

2. Data: 2006-02-09 14:24:42

Temat: Re: Serce staje
Od: "Froff" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tobiasz" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tylko magnez potas 2x dziennie. Czy to jest tylko arytmia czy moze cos
> gorszego?? Lekarza mam zapisanego dopiero na poniedzialek...

Uchh... wygląda groźnie.
Koniecznie domagaj się Holtera (EKG mierzone przez całą dobę).

3. Data: 2006-02-09 17:20:52

Od: "nofuture" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kołatania? nerwica?
odpusc z potasem codziennie
lykaj 2x w tyg
magnez codziennie

4. Data: 2006-02-09 17:27:49

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:4cb9.00000111.43eb3579@newsgate.onet.pl
Od: Tobiasz <d...@o...pl>
Było:
> Czasami zdarza mi sie, ze poczuje taka nieprzyjemna gule jakby
> Lekarza mam zapisanego dopiero na poniedzialek...

Holtera zrób, ale czy ten potas z magnezem to pod kontrolą lekarza
bierzesz - w domyśle badań krwi - czy tylko tak sobie?

http://www.aquakon.com.pl/woda/wplyw_pie.htm
Wpływ pierwiastków i mikroelementów na zdrowie człowieka

http://zdrowie.medicentrum.pl/ed/0/do/lifestyle/food
s/minerals/?f=mm2
Zbyt duża ilość magnezu może powodować wymioty i nudności. Niekiedy
występuje obniżenie ciśnienia tętniczego, senność, mrowienie kończyn.

http://www.po40.pl/Rola_potasu_u_pacjentow_z_choroba
mi_ukladu_krazenia.html
Hiperkaliemia może powodować zaburzenia rytmu serca oraz objawy takie, jak
nudności, brak apetytu, uczucie osłabienia i nierównego bicia serca.
Ponieważ, jak wspomniano, hiperkaliemia jest najczęściej spowodowana
przedawkowaniem preparatów potasu, bądź leków oszczędzających potas.

5. Data: 2006-02-09 19:35:48

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tylko magnez potas 2x dziennie. Czy to jest tylko arytmia czy moze cos

A co dokladnie? Bo jak aspargin (lub cos podobnego) 2x1 tabletka to mozesz
brac ;) Czy moze cos lekarz innego zapisal?
Ja mysle ze na zapas nie ma co sie przejmowac, swoja droga wiele mozna
przypisac stresowi i przemeczeniu, wiec jesli masz ciezkie dni to sie nie
dziwie, ze masz kolatania.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

6. Data: 2006-02-10 16:48:25

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Froff" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Uchh... wygląda groźnie.
> Koniecznie domagaj się Holtera (EKG mierzone przez całą dobę).

A ja chciałabym się dowiedzieć, jak to zrobić. Albo jak w ogóle coś zrobić,
by lekarz zachciał przepisać jakieś inne badania. Ja np. w dzieciństwie
miałam bardzo częste anginy, w ogóle wiecznie chorowałam. I też mam jakieś
problemy z sercem - mianowicie czasami bez powodu (tzn. nie po wysiłku)
czuję jakieś dziwne wyrywanie się w klatce, po czym serce staje przez
chwilę - trochę dziwnie się wtedy czuję - i szybko wyrywa się, aż czuję
łomot w uszach (tzn. każdy szybki skurcz) i ucisk w klatce, a rytm wraca do
normy. Odzywa się to co kilka miesięcy, czasami nawet rok mam spokój, a
czasami zjawisko nabiera intensywności w czasie.

Byłam u lekarza z tym już kilka razy (próbuję już kilka lat). Osłuchał,
wysłał na EKG i stwierdził, że wszystko super_duper, a te odczucia to
nerwica. A że jestem przed 30-chą, to widać wolą stawiać diagnozę na oko
(jak wspomniałam o tym, ze może mnie do kardiologa wysłać, albo na echo
serca - to odpowiedź była, ze jestem "za młoda", jakby problem np.:
niemowlaków umierających na serce w Polsce nie istniał). Więc? Jak np. ja
mogę się domagać innych badań?

Pozdrawiam,
Akulka

7. Data: 2006-02-10 18:42:30

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:dsigai$ooo$1@inews.gazeta.pl
Od: Akulka <s...@g...pl>
Było:
> A ja chciałabym się dowiedzieć, jak to zrobić. Albo jak w ogóle
> innych badań?

Musisz mieć wizytę u swojego lekarza na początku roku rozliczeniowego, w tym
okresie niektórzy "szastają" skierowaniami, a może nawet na badanie do
szpitala cię wyślą...
A na poważnie to idź do lekarza w niedawno powstałej przychodni o prywatnej
"etiologii", takiej która musi wywieszać napisy, że podpisała umowę z NFZ bo
ludzie boją się tam wchodzić, zeby za trzaśnięcie drzwiami nie zostali
skasowani. W takiej przychodni porozmawiaj z "pierwszym kontaktem" o swojej
chęci gruntownego przebadania się, i o wielkiej potrzebie otrzymania
skierowania do kardiologa. A poza tym nerwice też się leczy...
Jak coś wykryją w tej drugiej to w tej pierwszej, tytułem odwetu sprawdź jak
cię leczyli i generalnie to za co płaciło NFZ w twoim przypadku.

8. Data: 2006-02-13 13:21:00

Od: "Froff" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Froff" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A ja chciałabym się dowiedzieć, jak to zrobić. Albo jak w ogóle coś
> zrobić,
> by lekarz zachciał przepisać jakieś inne badania.

Jak tfu... "darmowa" służba zdrowia nie chce, to pozostaje iść prywatnie.
Zapłacisz stówkę i ci zrobią holtera z pocałowaniem ręki.
Do tego drugą stówkę za wizytę z nterptretacją i będzie wiadomo.
Nie jest to tanio no ale w socjaliźmie niestety wszystko jest droższe....

Laparoskopowa operacja torbieli jajnika
Pulsowanie pod lewym okiem
sterylizacja
gdzie sprawdzić lekarza