Siemie lniane!

1. Data: 2003-09-11 10:50:34

Temat: Siemie lniane!
Od: "Maga" <v...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Słuchajcie kobietki stosujące siemię na włoski. ile to ma się moczyć
po zalaniu wrzątkiem? Bo za pierwszym razem troche o tym zapomniałam i
wyszło mi coś potwornie gęstego, co się w ogóle odcedzić nie chciało, a za
drugim razem, trzymałam toto jakieś 7-8 minut, czy to wystarczy? Odcedziło
się coś dość rzadkiego, ale kiślowatego, a na dnie było trochę gęstego.
I jeszcze jedno. Coś mi się zdaje, że kiedyś była tu mowa, że w siemieniu
można też wymoczyć łapki, może ktoś rzucić przepisem? Ile czego i na ile?
Pozdrawiam.
Maga

1. Data: 2003-09-11 12:45:32

Temat: Re: Siemie lniane!
Od: "M K" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja gotuję 1 pełną łyżeczkę w ok 1 litrze wody, wtedy wywar jest mocniejszy.
Potem przykrywam i jak wystygnie przecedzam. Letnim wywarem płuczę włosy po
myciu, działa jak odżywka. Nie wycieram też za mocno włosów.
Mocniejszy wywar może też służyć do przemywania wrażliwej buzi, na paznokcie
nie próbowałam ale na pewno nie zaszkodzi:-) Aha, jeszcze siemię stosowane
wewnętrznie odżywia włosy, skórę i paznokcie.
Fanka siemienia od lat dwóch:-)

1. Data: 2003-09-11 12:51:21

Od: "Mania" <M...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maga" <v...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> można też wymoczyć łapki, może ktoś rzucić przepisem? Ile czego i na ile?

Ja zalewam 2 lyzeczki siemienia polowa szklanki goracej wody przykrywam i
ide sie kapac akurat jak skoncze jest juz chlodne i takie wgniatam we wlosy
;)

Mania
Wawa-Bemowo
gg 2095710

1. Data: 2003-09-11 13:05:30

Od: "Aede" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> można też wymoczyć łapki, może ktoś rzucić przepisem? Ile czego i na ile?

Zalewam 1 albo dwie łyżeczki siemienia gorącą wodą tak do połowy szklanki,
mieszam (nie za dużo tego mieszania bo nie opadnie!) i czekam aż opadnie a
jak już tak się stanie to odlewam kisielek do miseczki i wgniatam to w
wilgotne włosy ,nie spłukuje. I jeszcze jedno, cały czas jest mowa o już
sproszkowanym bo jedna koleżanka pisała chyba o nasionkach (o takim sposobie
przeczytałam w gazecie tylko że to się gotuje i trwa to dłużej pewnie).
U mnie robią się loki które potem rozczesuję i zostają puszyste błyszczące
fale:) cudo!!
Pozdrawiam :)

1. Data: 2003-09-11 13:30:14

Od: "Maga" <v...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aede" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mieszam (nie za dużo tego mieszania bo nie opadnie!) i czekam aż opadnie a
> jak już tak się stanie to odlewam kisielek do miseczki i wgniatam to w
O właśnie, ale co wgniatasz, ten odlany kisielek, czy tą papkę z siemieniem?
> [...]
sposobie
> przeczytałam w gazecie tylko że to się gotuje i trwa to dłużej pewnie).>
Tak tak, ja mam już mielone.
> Pozdrawiam :)

Również pozdrawiam i sorry z amoże głupie pytania, jakimś cudem ja zawsze
mam ze wszystkich najwięcej wątpliwości i pytań.
Maga

1. Data: 2003-09-11 13:42:59

Od: "Aede" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Aede" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> O właśnie, ale co wgniatasz, ten odlany kisielek, czy tą papkę z
siemieniem?

Właśnie ten kisielek, papka by została we włosach i zostawiała ślady na
ramionach hehe.
Staraj się tak dobierać proporcje żeby kisielek wychodził gęsty wtedy
mocniej działa i ładniej układają się włosy (jeśli chodzi Ci o fale)

1. Data: 2003-09-11 14:02:32

Od: "Maga" <v...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

O, to już kumam czemu nie nie za bardzo wyszło. Wyszedł jakis taki rzadki! A
w ogóle to ja mam krótkie włosy i koszmarnie proste, więc bez pomocy są
straaasznie ulizane.
Następnym razem zrobię gęściejszy i zobaczymy. i tak musiałabym stosować
jakąś piankę, to już chyba lepiej to.
Maga

1. Data: 2003-09-20 18:51:07

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maga" <v...@m...pl> napisał w wiadomości
co to za metoda? Czy któś mógłby mi ją opisać - gdzie kupiś siemie lnine? i
na co pomaga? dzięki

1. Data: 2003-09-20 18:52:04

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-09-20 22:03:03

Od: Hitomi <h...@m...nospam.icpnet.pl.> szukaj wiadomości tego autora

Aneta wrote:
> U?ytkownik "M K" <h...@N...gazeta.pl> napisa^(3) w wiadomo?ci

Siemie lniane to takie małe lśniace brązowe ziarenka.
Znalazłam w necie to:
http://www.farmakognozja.farmacja.pl/semen/lini.html
Po ugotowaniu uzykuje się takie sluzowate "coś" ;-)
Kupić pewnie można w sklepach ze "zdrową żywnością" albo w aptece.
Pozdrowienia, Hitomi

inne pytanie
szamon do włosow tlustych
fryzjer z fantazja -zielona góra?