Skąd biorą paliwo do działania "bojowi" ateiści?

1. Data: 2015-11-14 15:01:37

Temat: Skąd biorą paliwo do działania "bojowi" ateiści?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Wierni obecni na tej grupie dziwią się skąd biorą siłę napędową do
działania ateiści publicznie bardzo aktywni i "walczący" jak Dawkins...
Ja to niezgrabnie ująłem we własne słowa pisząc, że nie miałbym sam
potrzeby deklarować swojego atizmu, albo że nie byłoby na świecie
widocznych tych ateistów gdyby nie to, że wierni/teiści próbują
narzucić wszystkim swoje religijne przekonania i stworzyć w Polsce
rządy i prawo religijne - o to samo mi chodziło, a tu lepsze wyjasnienie:

"Przekonanie wiernych, że istnieje jakiś bóg, nie miałoby dla ateistów
znaczenia, gdyby nie to, że kościoły i związki wyznaniowe angażują się
politycznie w sprawy publiczne. Ateiści uważają, że w ustroju demokratycznym
życie publiczne powinno być organizowane wyłącznie według zasad, które dają
się ująć w ramach debaty społecznej. Niechętni są temu, żeby mocno wpływał
na tę sferę żywioł religijny, w którym sprawy zasadnicze są kwestią
dogmatyki - a zatem poza dyskusją."

Autorem jest Zbigniew Szczęsny. Cała wypowiedź tutaj:
http://www4.rp.pl/Publicystyka/311029894-Przeciw-pan
stwu-wyznaniowemu.html